לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נמדד בדבורה במהירות העולה על 54 קמ"ש – התיק הסתיים עם קנס כספי בלבד, ללא פסילה בכלל!

נהיגה במהירות מופרזת הינה אחת מן עבירות התעבורה הנפוצות ביותר ברחבי כבישי ישראל. בהתאם לכך, הגבירה משטרת ישראל את האכיפה באמצעות מספר מכשירים לאיתור מהירות נסיעה כדוגמת: מצלמת א'3, מכשיר הממל"ז, מולטנובה ומכשיר הדבורה בזהה למקרה דנן. מטרתם של כל המכשירים הנ"ל היא למדוד את מהירות נסיעתם של כלי הרכב השונים בזמן אמת, וכך לאתר את אותם נהגים הנוהגים במהירות מופרזת.

כיצד נמדדה מהירות נסיעתו של אהרון?

מהירות נסיעתו של אהרון נמדדה באמצעות מכשיר הדבורה(BEE) הפועל לפי רדאר הממוקם על ניידת המשטרה. מכשיר הדבורה יכולה למדוד תנועה בטווח של עד 1,200 מטרים הן לתנועה מתקרבת והן לתנועה מתרחקת, מה שהופך את המכשיר הנ"ל לאפקטיבי עבור משטרת ישראל. מכשיר הדבורה מודד את מהירות הנסיעה באמצעות שתי אנטנות(קדמית ואחורית) המותקנות כפי שציינו על גג הניידת. במקרה דנן מדובר על ניידת סמויה אשר עמדה במצב סטטי בשול הדרך לכיוון צפת בעלייה. לאחר שנשמע צליל בודד רצוף, נעל השוטר את מהירות הנסיעה בשלט המחובר לצג המותקן בניידת, הדליק אורות כחולים וסימן לרכב לעצור בשול הימני.

נמדד בדבורה במהירות העולה על 54 קמ"ש – התיק הסתיים עם קנס כספי בלבד, ללא פסילה בכלל! - uliel

מהם העונשים הצפויים לנהג בהגיעו לבית המשפט לתעבורה

בתי המשפט לתעבורה נוקטים ביד קשה עם נהגים הנאשמים בעבירת נהיגה במהירות מופרזת, בגין הסכנה הממשית לגרימת תאונת דרכים. טווח הענישה הינו רחב, החל מקנסות כספיים, נקודות תעבורה, מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה וכן הלאה. במקרה דנן היה צפוי צבי לענישה מחמירה ומשמעותית בגין ביצוע עבירת נהיגה במהירות מופרזת ועל כן פנה למשרדנו, בתקווה שנסייע לו במזעור הנזקים ככל הניתן.

נמדד בדבורה במהירות העולה על 54 קמ"ש – התיק הסתיים עם קנס כספי בלבד, ללא פסילה בכלל! - uliel

התייחסות ביהמ"ש לנהגים הנאשמים בעבירת מהירות הנמדדה במכשיר הדבורה

בהתייחס לשנת 2022, מכשיר הדבורה טרם זכה לאמינות בבית המשפט. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי בתי המשפט לתעבורה קבעו במהלך השנים קריטריונים ספציפיים אשר עמידה בהם, עשויים להוכיח את התקיימות אמינותו של המכשיר בהתייחס למקרה הנוכחי שהתרחש לרבות:

  • אופן ההפעלה – נייח / נייד
  • באיזה אנטנה התבצעה הבדיקה
  • האם הייתה תנועת כלי רכב בצידי הכביש
  • בדיקת תקינות של המכשיר כנדרש
  • מפעיל המכשיר

במקרה דנן, ציין השוטר כי עמד במצב סטטי, כאשר אין הפרעות בסביבה בשני הצדדים בעת הפעלת האנטנה הקדמית. בנוסף, עוד ציין כי המתין מעל 3 שניות עד אשר נשמע צליל בודד רצוף ורק לאחר מכן נעל את המהירות בשלט. בהתאם לכך, בכדי לאתר כשלים מהותיים בדבריו של השוטר, הבין אהרון כי עליו לקבל הסתייעות ע"י עורך דין תעבורה מיומן אשר יבחן עבורו את כל הפרטים הנ"ל.

 

עבודתה של עורכת דין אוליאל בתיקי מהירות מופרזת שנמדדו במכשיר הדבורה

מקריאה ראשונית של כתב האישום, הסיק אהרון כי אין כל קושי או פגם בדו"ח שקיבל בגין ביצוע עבירת נהיגה במהירות העולה על 54 קמ"ש, אך אין זה נכון. חשוב להבין כי אדם מן היישוב לא יוכל לבחון את חומר הראיות כנדרש ואף לאמוד על כשלים ראייתיים ובהתאם לכך יש להסתייע בשירותיו של עו"ד. במקרה דנן, עורכת דין אוליאל המתמחה בתחום התעבורה בלבד, בחנה את חומר הראיות כנדרש, ובאמצעות בקיאותה הרבה הצליחה לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה.

 

גזר הדין בתיק נהיגה במהירות מופרזת שנמדד בדבורה

לאחר איתור כשלים מהותיים, הצליחה עו"ד אוליאל להגיע להסדר טיעון מקל עם הנהג הנאשם באמצעות תיקון העבירה המיוחסת לו לעבירה שאינה נושאת עימה נקודות, וללא פסילה בכלל, לא על תנאי ולא בפועל! במקרה דנן נדרש אהרון בתשלום של 750 ₪ בלבד.

מתלבטים בין ייצוג עצמי לייצוג משפטי בביהמ"ש לתעבורה? חשוב שתדעו

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מאמינים כי יצליחו לעמוד בפני בית המשפט לבדם ולקוות להקלה בענישה בגין התחשבות בהם מפאת סיבה כזאת או אחרת. תירוצים כמו "מיהרתי לאשתי היא בחדר לידה", "אמא שלי לא מרגישה טוב", "הייתי חייב למהר כי חברה שלי בסכנה" וכ"ו, לא יסיעו לכם בבית המשפט. בכדי להגיע למצב של הקלה בענישה ואף לזיכוי מלא מן האשמה המיוחסת לכם, יש להיעזר בעורך דין תעבורה הבקיא בתחום זה בלבד, ובכך להבטיח לעצמכם הגנה מקסימאלית בבית המשפט ככל הניתן. עו"ד מקצועי ידע לבחון את חומר הראיות בצורה מקיפה כנדרש, ולאתר כשלים מהותיים אשר עשויים להטיב עימכם במעמד הענישה.

נמדד בדבורה במהירות העולה על 54 קמ"ש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הזמנה לדין

הסדר טיעון

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה