לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עשר נקודות תעבורה בגין נהיגה במהירות של 46 קמ"ש מעל המותר אשר סיכנו את רישיונו של הנהג – התיק הסתיים ללא נקודות!

נסיעה במהירות מופרזת הינה אחת מן עבירות התעבורה הנפוצות ביותר ברחבי הכבישים! לעבירה זו התייחסות רבה הן מצד המשטרה והן מצד בתי המשפט לתעבורה בגין הסכנה הממשית הטמונה בה. נסיעה במהירות מופרזת עשויה לסכן את משתמשי הדרך השונים, ובהתאם לך נדרשת אכיפה מאסיבית הכוללת מספר אמצעי אכיפה שונים לרבות: מצלמות א'3, דבורה, מולטנובה ואף מכשיר הממל"ז בזהה למקרה של דוד.

דו"ח ברירת משפט בגין נהיגה במהירות של 46 קמ"ש מעל המותר

במקרה דנן, דוד היה במהלך נסיעה שגרתית בדרכו לעבודה כאשר לפתע קיבל הוראה לעצור בצד הדרך משוטר תנועה. לטענת השוטר, בהיותו עומד סטטי ליד האופנוע המשטרתי כוון מכשיר הממל"ז למרכז חזית הרכב של דוד, והתקבלה תוצאה אשר לפיה מהירות נסיעתו של הנהג הייתה 136 קמ"ש בדרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה בנוי, בה מהירות הנסיעה המרבית הינה 90 קמ"ש.

חשוב להבין כי עבירת מהירות הינה עבירה מדורגת המכילה מספר עבירות שונות בהתאם למהירות הנסיעה בה נמדד הנהג. דוד קיבל דו"ח ברירת משפט הנושא קנס כספי על סך 1500 ₪ בצירוף של 10 נקודות תעבורה. העבירה המיוחסת לדוד הינה חמורה, כאשר הדרגה מעליו היא הגשת כתב אישום ועמידה לדין בבית המשפט לתעבורה.

 

מדוע דוד חשש לשלם את דו"ח המהירות שקיבל?

בהתאם לשיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי, כיום כל דו"ח תנועה הן ברירת משפט והן הזמנה לדין נושא עימו נקודות תעבורה החל מ-0 ועד ל-10 לכל היותר. נקודות התעבורה מחולקים לחמש קבוצות: 2, 4, 6, 8, 10 כאשר 2 מסמל עבירה תנועה קלה, ואילו 10 מסמל עבירת תנועה חמורה. במקרה שלנו, דוד קיבל 10 נקודות תעבורה בגין נהיגה במהירות מופרזת, משמע שיוחסו לו כמות הנקודות המקסימאליות שניתן לתת בדו"ח. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי צבירת נקודות עשוי להטיל על הנהגים אמצעי תיקון לרבות:

  • קורסי נהיגה (בסיסי / ייעודי)
  • מבחן עיוני(תיאוריה) / מבחן מעשי(טסט)
  • שלילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים / לתשעה חודשים
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

דוד השכיל להבין כי מיוחסות לו נקודות תעבורה במרשם התעבורתי, כאשר צירוף של 10 הנקודות הללו עשוי להעמיד את רישיון הנהיגה שלו בסכנה ולכן נמנע מלשלם את הדו"ח טרם בדק את כל האפשרויות העומדות לפניו. יש לציין כי דוד בחר לפעול באופן הנכון ביותר, אשר אנו ממליצים עליו בחום בכל מקרה של קבלת דו"ח

עשר נקודות תעבורה בגין נהיגה במהירות של 46 קמ"ש מעל המותר אשר סיכנו את רישיונו של הנהג – התיק הסתיים ללא נקודות! - uliel

כיצד עו"ד מסייעת לנהגים בהתמודדות מול הנקודות המיוחסות להם?

ראשית, בעת קבלת דו"ח ברירת משפט הנושא עימו נקודות תעבורה, אנו ממליצים להוציא תדפיס נקודות עדכני טרם קבלת החלטות. אנשים רבים נוטים למהר ולשלם את הדו"ח מתוך הנחה שהתשלום פותר את הבעיה, אך אין כך הדבר. מומלץ לראות מה מצבכם התעבורתי והאם רשומות לחובתכם נקודות במרשם התעבורתי. שנית, הקפידו להתייעץ עם עורך דין תעבורה בכדי לקבל החלטה מושכלת ונכונה בהתאם למצבכם.

במקרה דנן, 10 הנקודות שקיבל דוד היו עשויות להשפיע על רישיון הנהיגה שלו בצורה מהותית ולכן מן הנדרש היה להגיש בקשה להישפט ולבחון את חומר הראיות בתיק וכך היה. עו"ד אוליאל הגישה בקשה להישפט במועדים הנדרשים ואף בקשה לקבלת חומר החקירה שיש בידי התביעה. בשלב הבא, בחנה עו"ד את כלל הממצאים בתיק, החל מהתנהלותו של השוטר, אופן הפעלת מכשיר הממל"ז, תקינות מכשיר האכיפה וכ"ו. לאחר כל אלו, הציגה עו"ד אוליאל את הליקויים שאיתרה בראיות, בכדי לקבל הסדר טיעון מקל עם הנהג הנאשם.

 

פסק הדין בתיק נהיגה במהירות מופרזת

בהתאם לכשלים שאיתרה עו"ד אוליאל בראיותיה של התביעה, הצליחה לקבל הסדר טיעון מקל לנאשם אשר לפיו הנאשם יודה ויורשע בכתב האישום המתוקן בעבירה שאינה נושאת עימה נקודות תעבורה כלל וכלל! התיק הסתיים עם קנס כספי בלבד על סך 1000 ₪.

עשר נקודות תעבורה בגין נהיגה במהירות של 46 קמ"ש מעל המותר אשר סיכנו את רישיונו של הנהג – התיק הסתיים ללא נקודות! - uliel

קיבלתם דו"ח ברירת משפט? טיפים בנושא

כפי שציינו, אומנם דו"ח ברירת משפט אינו מעמיד אותכם לדין בבית המשפט אך הוא ללא ספק עשוי לסכן לכם את רישיון הנהיגה בפועל. בהתאם לכך מומלץ לבצע מספר פעולות פשוטות בעת קבלת דו"ח:

  • יש לוודא האם רשומות לחובתכם נקודות תעבורה תקפות. ניתן להוציא את הרישום במשרד הרישוי או בעמדות השירות העצמי(הרשיומט),שימו לב כי במרשם התעבורתי יופיעו כל העבירות שביצעתם במהלך שנות נהיגתכם, אך אין זה בהכרח אומר שהנקודות המצוינות עדיין תקפות לגביכם.
  • לאחר הנפקת התדפיס הנקודות העדכני מומלץ להיעזר בעורך דין תעבורה הבקיא בדינים השונים, בכדי שזה יבחן עבורכם את התדפיס ויסייע לכם בהבנת המצב.
  • אל תמהרו לשלם את הדו"ח!
  • הקפידו לעמוד בזמנים, אם אכן הנקודות עשויות לסכן את רישיונכם, יש להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה בכדי לקבל הכוונה ראויה והולמת.

 

עשר נקודות תעבורה בגין נהיגה במהירות של 46 קמ"ש מעל המותר אשר סיכנו את רישיונו של הנהג

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הסדר טיעון

דוח

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה