לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

פס"ד בהעדר בגין שימוש בטלפון נייד בנהיגה – ביטול פס"ד ומחיקת האישום

קבלת דו"ח תנועה ולו הקל ביותר, עשויה להעמיד את רישיון הנהיגה שלנו בסכנה בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי. בהתאם לכך, כל נהג שקיבל דו"ח ברירת משפט עם קנס כספי ונקודות כפי שקרה לשלומי, רשאי לבצע מספר פעולות בעניין הטיפול בדו"ח, כאשר האפשרות הטובה ביותר הינה הגשת בקשה להישפט. במקרה שלנו קיבל שלומי דו"ח בגין שימוש בטלפון נייד בנהיגה ולאחר הבנת המצב אליו נקלע, מתוך חשש של ריבוי נקודות, החליט הנהג להגיש בקשה להישפט. לאחר זמן מה, קיבל הנהג לביתו דבר דואר מהמרכז לגביית קנסות בעניין הודעת דרישת חוב עם תוספת פיגורים על סך 1,500 ₪. כמובן שלא ידע שמעון דבר אודות החוב אותו נדרש לשלם וכתוצאה מכך החליט לפנות למשרדנו בכדי שנוכל לראות כיצד ניתן לסייע לו בנדון.

 

קבלת פסק דין בהעדר הגנה

במקרה דנן, לא ידע הנהג על כך שהוא נשפט בהעדר הגנה בבית המשפט לתעבורה והורשע! בית המשפט ראה באי הגעתו כהודאה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום ובגין כך החליטו להרשיעו בעניין – 8 נקודות תעבורה וקנס כספי על סך 1000 ₪. הבעיה היא, ששמעון לא ידע דבר אודות מועד המשפט ובטח שאודות מתן פסק הדין שקיבל בעניינו, אלא רק לאחר שקיבל את המכתב מהמרכז לגביית קנסות הבין שקרה משהו מבלי שידע על כך.

בכדי שנוכל היה לסייע לנהג להתמודד מול דו"ח הטלפון שקיבל, היה נדרש מעו"ד אוליאל להגיש בקשה לביטול פסק דין בהעדר הגנה. ללא הסכמת ביהמ"ש לביטול פסק הדין, לא רשאי שמעון להילחם מול הדו"ח שנרשם לחובתו.

הגשת בקשה לביטול פסק דין בהעדר הגנה

עורכת דין אוליאל בחנה היטב את הממצאים ולהפתעה הרבה נדהמה לגלות כי התביעה המציאה לבית המשפט אישור מסירה אודות הזימון לדין, כאשר הכתובת אליה נשלח המסמך איננה הכתובת הנכונה!!! כתובת המגורים אליה נשלח המכתב, איננה כתובתו של הנאשם מזה 18 שנים. לאחר הצגת כל המסמכים והראיות הנדרשים, אכן הבין בית המשפט שהתרחשה טעות וכתוצאה מכך נענה בחיוב לבקשה והחליט לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר ההגנה לנאשם.

התביעה כמובן החליטה להגיש את כתב האישום מחדש בעניין דו"ח הטלפון הנייד, מה שאפשר לשמעון לשוב ולהילחם על צדקתו בכותלי בית המשפט ולנסות לקבל את התוצאה הרצויה שהינה – ביטול 8 נקודות התעבורה.

עבודת עורכת דין אוליאל בעבירת שימוש בטלפון נייד

כעת לאחר שבוטל פסק הדין בהיעדר, יכלה עורכת דין אוליאל לפעול לשם איתור כשלים מהותיים בדו"ח ובכך לסייע לנהג הנאשם. לאחר בחינת הממצאים הן בדו"ח והן בחומר הראיות, עורכת דין אוליאל הצליחה להביא לנהג הנאשם זיכוי מלא מן העבירה המיוחסת לו.

פסק הדין בתיק שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה

לאחר בחינת הממצאים הודיעה המאשימה כי היא חוזרת בה מהאישום בהסכמה ולכן, בית המשפט הורה על מחיקת האישום וסגירת התיק כמבוקש!. התוצאה:

  • ביטול 8 נקודות תעבורה
  • ביטול 1000 ₪ קנס כספי

בסופו של דבר שמעון יצא מן האירוע הנוכחי מחויך ומאושר בעקבות כך שהצלחנו להביא עבורו את התוצאה הרצויה. אין כל סכנה לרישיונו של הנהג!!

קיבלתם פס"ד בהיעדר הגנה? חשוב שתדעו

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים אשר נשפטו בהעדר וקיבלו לידם פס"ד בהעדר הגנה, מניחים את המצב כפי שהוא ללא כל טיפול מונע. חשוב להבין כי גם בתרחיש בו נשפטתם והורשעתם בהעדרכם, אין זה אומר שהעניין סגור. קיימים מקרים רבים כדוגמת המקרה של שמעון, בהם יטה בית המשפט לבטל את הפסק דין בהעדר שניתן ולהחזיר את המצב לקדמותו לשם קיום הליך צודק ללא עיוות דין. לכן, גם אם לעניות דעתכם לא ניתן לעשות דבר, היוועצו עם משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל והבטיחו לעצמכם הגנה משפטית מקסימלית.

פס"ד בהעדר בגין שימוש בטלפון נייד בנהיגה

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

פרוטוקול ישן

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה