לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

שני דו"חות תנועה בגין אי ציות לתמרור עצור ושימוש בטלפון נייד – התיק הסתיים בביטול 12 הנקודות וקנס כספי בלבד!

אם תשאלו כל נהג מהן החששות שלו, סביר להניח שתקבלו תשובה אחידה שהיא – פסילת רישיון הנהיגה, ובצדק. קנס כספי אומנם עשוי לכאוב לנו מעט בכיס, אך אובדן הניידות שלנו היא דבר אחר לחלוטין. בהתאם לכך החליט יניב לפנות למשרדנו לאחר שנרשמו לחובתו שני דו"חות תנועה – דו"ח טלפון וכן דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור. מעבר לקנס שנדרש יניב לשלם, החשש היותר גדול נבע בעקבות שיטת הניקוד של משרד הרישוי. כנגד יניב יוחסו 12 נקודות תעבורה תוך פחות משלושה חודשים, ועל כן החליט לפעול במהרה ופנה למשרדנו בכדי לקבל ייעוץ כנדרש.

שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה

שעות הבוקר המאוחרות, יניב היה במהלך נסיעה ברכבו מצפון לדרום כאשר לפתע נדרש בהוראת שוטר לעצור את רכבו בצד הדרך. לטענת השוטר, יניב אחז במכשיר הטלפון בידו השמאלית במהלך הנהיגה ולכן נרשם לחובתו דו"ח ברירת משפט בגין ביצוע עבירת תנועה. שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה הינה עבירת תנועה הנושאת עימה סנקציה של קנס כספי על סך 1000 ₪ בצירוף 8 נקודות תעבורה!
לצערנו הרב של יניב, טרם חלפו להם 90 הימים מיום המצאת הדו"ח, נעצר בשנית על ידי שוטר תנועה בגין טענה לאי ציות לתמרור עצור.

אי ציות לתמרור עצור

בניגוד לתקנה 22(א) לתקנות התעבורה, עבירת אי ציות לתמרור עצור בצומת מתרחשת כאשר הנהג לא עצר את רכבו לפני קו העצירה, ובמקום בו לא קיים קו עצירה מסומן, יש לעצור את הרכב במקום בו ניתן לראות את התנועה בדרך החוצה בצורה ברורה. כנגד יניב נרשם דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור הנושא עימו 4 נקודות תעבורה וקנס כספי על סך 250 ₪.

השלכות הנקודות המיוחסות בדו"ח, על רישיונו של הנהג

בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי, נהג שצבר לחובתו נקודות תעבורה צפוי לבצע אמצעי תיקון לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)
  • בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לכן, כאשר יוחסו לשמעון ברעם בהיר 12 נקודות תעבורה, הוא השכיל להבין את ההשלכות הצפויות לו ובהתאם לכך פנה למשרדנו בסמוך לקבלת דו"חות התנועה.

עבודתה של עו"ד אוליאל בדו"חות השונים

ראשית, עו"ד אוליאל בוחנת את הממצאים המופיעים למולה בדו"חות התנועה, אם אכן קיים סיכוי ממשי לביטול הנקודות וכן זיכוי מלא מן העבירה, מגישה עורכת הדין בקשה להישפט בדיוק כפי שקרה בעניינו של יניב. לאחר שהוגשה הבקשה, קיבלנו לידנו את חומר הראיות בתיק ולאחר בחינת כלל הממצאים בצורה מקיפה ומקצועית, איתרה עו"ד אוליאל ליקויים רבים המעלים תהיות בעניין ביצוע העבירות המיוחסות ליניב לרבות: אי ציות לתמרור עצור ושימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה.

גזר הדין שניתן בעניין שני דו"חות התנועה של הנהג הנאשם

כפי שצוין, בגין איתור כשלים שהצליחה עו"ד לאתר בדו"חות התנועה שנרשמו כנגד יניב, התיק הסתיים בהצלחה מרובה על ידי קבלת הסדר טיעון מקל – ללא נקודות!
12 נקודות בוטלו, יניב נדרש בתשלום קנס כספי על סך 1250 ₪ בלבד.

מתלבטים בין ייצוג עצמי בביהמ"ש לייצוג על ידי עורך דין? חשוב שתדעו

בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך תחנונים, בקשות, סיפורים כאלו ואחרים לא יסייעו לכם לקבל את התוצאה הנדרשת. אם רישיון הנהיגה שלכם חשוב לכם, אל תתמהמהו, היוועצו עם עו"ד תעבורה בהקדם האפשרי וקבלו הכוונה ראויה והולמת.
עו"ד מקצועי ידע לבחון את הדו"ח וכן את חומר הראיות הקיים ויאתר ליקויים מהותיים לצורך קבלת הסדר טיעון מקל וכן זיכוי מלא מן האשמה המיוחסת לכם במקרים המתאימים. אנו סבורים כי השיקול להסתייעות בידי עורך דין נובע משיקולים כלכליים, אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי שלילת הניידות הינה מהותית וחיונית וכן לעיתים גם משמשת למקור הפרנסה. על כן, אובדן הרישיון עשוי להוביל להשלכות מהותיות וקשות. עו"ד תעבורה יערית אוליאל מייצגת נהגים בכלל רחבי הארץ מצפון ועד דרום בכל סוגי עבירות התנועה השונים, היוועצו איתו בהקדם האפשרי ונשמח לסייע.

שני דו"חות תנועה בגין אי ציות לתמרור עצור ושימוש בטלפון נייד

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הכרעת דין

גזר דין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה