לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

שש נקודות תעבורה בגין אי חגירת חגורת בטיחות – התיק הסתיים בתיקון סעיף העבירה, ללא נקודות!

בהתאם לתקנה 83 לתקנות התעבורה, חלה החובה לחגור חגורת בטיחות במהלך הנסיעה. החובה הנ"ל חלה הן על הנהג והן על הנוסעים ברכב. אי ציות לתקנה הנ"ל מהווה עבירת תנועה הנושאת עימה קנס כספי בצירוף נקודות תעבורה. חשוב להבין כי לחגורת הבטיחות חשיבות רבה בעת התרחשות תאונה דרכים, כאשר מטרתה העיקרית של החגורה היא לשמור ולהגן על גופו של האדם מפני טלטולים אשר עשויים ליצור חבלות קשות כדוגמת שברים, זעזועי מוח ואף מוות. במקרה דנן קיבל איתן דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי על סך 250 ₪ בצירוף 6 נקודות תעבורה אשר היו עשויים לסכן את רישיונו.

מדוע דו"ח בגין אי חגירת חגורת בטיחות עשוי לסכן לנהגים את רישיונם?

כיום, כל דו"ח תנועה הן ברירת משפט והן הזמנה לדין, נושא עימו נקודות תעבורה הנעות בין 0 ל-10 במקפצה של 2, זאת אומרת – יש חמש קבוצות סך הכל : 2, 4, 6, 8, 10, כאשר 2 מסמל בדרך כלל עבירת תנועה קלה, ואילו 10 מסמל עבירת תנועה חמורה עם סכנה ממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. נהג שצבר לחובתו מספר נקודות תעבורה עשוי להיות צפוי לאמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייחודי
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)
  • פסילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים
  • פסילת רישיון הנהיגה לתשעה חודשים
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במקרה דנן, איתן הבין כי בצירוף ששת הנקודות הנ"ל שקיבל בגין אי חגירת חגורת בטיחות רישיונו עשוי להיפסל בעקבות ריבוי נקודות תעבורה שיש לחובתו ובהתאם לכך פנה למשרדנו בתקווה שנוכל לסייע לו בהתמודדות מול הנקודות המיוחסות לו.

 

 

עבירת אי חגירת חגורת בטיחות

אי חגירת חגורת בטיחות הינה עבירת מפוצלת המכילה בתוכה מספר עבירות שונות בעלות סנקציות מגוונות, בהתאם לתרחיש שחל. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי כל העבירות הנוגעות לאי חגירת חגורת בטיחות הינן עבירות הנושאות דו"ח ברירת משפט ולא הזמנה לדין. זאת אומרת, השוני המהותי בין סוגי העבירות מתמקד בקנס הכספי ובמספר נקודות התעבורה למשל:

  • נהג שאינו חוגר חגורת בטיחות כפי שקרה לאיתן – יהיה צפוי לדו"ח עם קנס כספי על סך 250 ₪ ושש נקודות תעבורה.
  • נוסע שאינו חגור ברכב, יקבל לחובתו קנס על סך 250 ₪ ובצירוף של 2 נקודות תעבורה.
  • הסעת ילד במושב בטיחות שאינו תואם לו – הנהג יהיה צפוי לענישה מחמירה המכילה קנס כספי על סך 1000 ₪ ו-6 נקודות חובה.

כמובן שקיימים עוד מספר תרחישים שונים, אך זהו הטווח בביצוע עבירת אי חגירת חגורת בטיחות.

 

שש נקודות תעבורה בגין אי חגירת חגורת בטיחות – התיק הסתיים בתיקון סעיף העבירה, ללא נקודות! - uliel

עבודת עו"ד אוליאל בעבירת אי חגירת חגורת בטיחות

בכדי להגיע להסדר אשר עשוי להטיב עם הנהג הנאשם, יש צורך להציג בפני התביעה כשלים ראייתיים. אנשים רבים נוטים להאמין כי אם ייגשו לבית המשפט לבדם, סעיף העבירה ישונה וכי תתקבל תוצאה טובה בעניינם בעקבות סיבות אישיות כאלו ואחרות. כמובן שאין כך הדבר, ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין, ולכן כאשר אדם מעוניין לקבל תוצאה טובה עליו להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה כפי שקרה במקרה דנן. איתן, אשר הבין את חומרת הנקודות המיוחסות לו, פנה לעורכת דין אוליאל בסמוך לקבלת הדו"ח בכדי להבטיח לעצמו הגנה מקסימאלית וכך היה! עו"ד אוליאל הצליחה לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה, וכתוצאה מכך התקבל הסדר טיעון עם שינוי סעיף העבירה.

 

 

פסק הדין בתיק אי חגירת חגורת בטיחות

במקרה דנן, הצליחה עורכת דין אוליאל באמצעות בקיאותה הרבה בתחום להגיע להסדר טיעון מקל שלפיו הנאשם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן בעברה של נהירה בחוסר זהירות ובהתאם לכך יוטל עליו קנס כספי בלבד על סך של 500 ₪, ללא נקודות תעבורה!

שש נקודות תעבורה בגין אי חגירת חגורת בטיחות – התיק הסתיים בתיקון סעיף העבירה, ללא נקודות! - uliel

 

קיבלתם דו"ח על חגורת בטיחות? טיפים מהותיים מעו"ד אוליאל

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים אינם מבינים כיצד ניתן לעזור להם בהתמודדות מול הדו"ח ומעדיפים לשלם במהרה את הקנס הכספי, מבלי להבין את ההשלכות הצפויות להם. בהתאם לכך עו"ד אוליאל מעניקה לכל הנהגים מספר טיפים בנושא:

  1. בראש ובראשונה, בעת קבלת דו"ח תנועה, התייעצו עם עורך דין תעבורה טרם ביצעתם כל מעשה הנוגע לדו"ח לרבות: תשלום, בקשה לביטול, המרה לאזהרה ואף בקשה להישפט. ייעוץ ראשוני עשוי להעניק לכם הכוונה להמשך הדרך.
  2. הימנעו מתשלום הדו"ח! חשוב להבין כי תשלום הדו"ח מהווה באופן אוטומטי הודאה באשמה, ובהתאם לכך כל הדרכים נחסמות בפניכם ולא ניתן לעשות מאום.
  3. אל תמהרו להסיק מסקנות, גם אם נראה לכם כי לא ניתן לעשות דבר. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחון עבורכם את הדו"ח ולכוון אותכם כנדרש.
  4. הנפיקו תדפיס נקודות עדכני בכדי להבין האם הנקודות שקיבלתם זה עתה עשויים להעמיד את רישיונכם בסכנה. ניתן להנפיק את התדפיס במשרד הרישוי, באתר משרד התחבורה או בעמדת רשיומט.
  5. אם רישיונכם אכן בסכנה, היעזרו בעורך דין תעבורה המתמחה בתחום זה בלבד, והבטיחו לעצמכם תוצאה טובה בבית המשפט.

שש נקודות תעבורה בגין אי חגירת חגורת בטיחות

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

גזר הדין

דוח

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה