לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום גרימת תאונת דרכים קשה – הסתיים בפסילה של חמישה חודשים בלבד!

מעורבות בתאונת דרכים היא "חוויה" קשה, טראומתית ואף מבלבלת לכלל המעורבים בה, הן לפוגע והן לנפגע. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים נוטים לכוון אצבע מאשימה כלפי נהג מסוים  מבלי לדעת דבר אודות התרחשות התאונה. חשוב להבין כי תיקים מהסוג הנ"ל דורשים התייחסות רבה ועבודה מעמיקה של אנשי מקצוע הבקיאים בתחום, וזאת על מנת להגיע לחקר האמת בצורה הטובה ביותר שניתן.

מעורבות הנהג בתאונת דרכים קשה

ביום 03.11.2020 הגיע אוהד בנסיעה עם רכבו לצומת כשבכוונתו לפנות שמאלה. אוהד האט את מהירות נסיעתו ע"מ לוודא שהכביש פנוי והבחין ברכב שהיה מרוחק דיו. אוהד העריך שיספיק לחצות את הצומת בבטחה בשל מרחקו הרב של הרכב השני מהצומת. לקראת סיום החצייה אירעה התנגשות. הרכב השני התנגש בעוצמה ברכבו של אוהד. כתוצאה מהתאונה ניזוקו שני כלי הרכב. נהגת הרכב השני פונתה לבית חולים באמבולנס לאחר שנפגעה באורח קשה וסבלה משברים מרובים.

כתב אישום כנגד הנהג בגין גרימת תאונת דרכים

לאחר חקירה שהתבצעה על ידי משטרת ישראל וחקירת הנהג, החליטה המדינה להגיש כנגד אוהד כתב אישום חמור בשל אי מתן זכות קדימה לרכב המתקרב לצומת, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלות של ממש. העבירות המיוחסות לאוהד הינן עבירות חמורות אשר נושאות עימן עונשים רבים.

מהם העונשים הצפויים לנהג במשפט בהתאם לעבירות המיוחסות לו?

במקרה דנן, היה צפוי אוהד לעונשים חמורים, אשר עשויים היו להשפיע על המשך חייו בצורה מהותית לרבות:

  • מאסר בפועל
  • פסילה ארוכה של רישיון הנהיגה
  • קנס כספי גבוה ועוד.

חשוב להבין כי הרשעה במשפט שכזה הייתה עשויה להטיל על אוהד אמצעי תיקון נוספים כדוגמת: ביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן הלאה.

עבודתה של עורכת הדין בתיקי תאונת דרכים

בתחילת ההליך, אוהד היה מיוצג ע"י הסנגוריה הציבורית. רגע לפני שהסכים להודות באשמה ולחתום על הסדר טיעון, פנה אוהד לקבלת ייעוץ ממשרדנו. לאחר בדיקת כלל הראיות בתיק, ביקור בזירת התאונה ובחינת האירוע כולו בידי בוחן תאונות דרכים מוסמך ממשרדנו, הצגנו את כלל טענותינו בפני התביעה. הכלים והמשאבים העומדים לרשותנו לבחינת כלל ראיות התביעה תוך הסתייעות במומחים, אינם עומדים לסנגוריה הציבורית בכל תיק ותיק ובכך נעוץ ההבדל המהותי באיכות הייצוג שמקבל הנאשם.

פסק הדין שניתן בתיק תאונת דרכים קשה

התביעה, בהגינותה הרבה, קיבלה את כלל טענותינו. כתב האישום תוקן והעונש המוסכם הועמד על חמישה חודשי פסילה בלבד, ללא מאסר בפועל! כמו כן, הוסכם על מאסר ופסילה על תנאי ופיצוי לנהגת המעורבת בסך 3,700 ש"ח.

כידוע, בית המשפט אינו מחוייב לקבל הסדר אליו הגיעו הצדדים. ואכן, ביום הדיון, לאחר הצגת ההסדר בפני בית המשפט, השופטת סירבה תחילה לקבלו. השופטת סברה שמדובר בהסדר טיעון שיש בו הקלה ממשית עם הנאשם. לאחר דיון מייגע בו פרסה עו"ד תעבורה יערית אוליאל בפני בית המשפט את כלל הכשלים והמחדלים שהביאו להסדר מקל זה, השתכנעה השופטת והסכימה לכבד את ההסדר תוך ביקורת נוקבת על רשויות התביעה שעליה לוודא כי החקירה בתיקים אלה נעשית באופן מעמיק שכן, תיק זה הוא "אך כפסע" מתאונה קטלנית.

קבלת ליווי משפטי מקצועי, החשיבות

אוהד עבר הליך משפטי ארוך ומייגע שבסופו קיבל 5 חודשי פסילה בלבד. הלקח הופק ונלמד היטב. אוהד היה נהג מצויין לפני האירוע המצער וימשיך לנהוג בזהירות אף בעתיד. כל אחד ואחת מאיתנו עלולים להיות מעורבים בתאונת דרכים. האשמה בתאונה לא תמיד ברורה מלכתחילה. חשוב לקבל ליווי משפטי מקצועי מהרגע הראשון.

כתב אישום חמור בגין גרימת תאונת דרכים קשה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי עם כתבי אישום בגין גרימת תאונת דרכים קשה– הסתיים בפסילה של חמישה חודשים בלבד!  אנחנו כאן כי הרשיון שלך חשוב!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הכרעת הדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

תחומי התמחות משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה