לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תקציר תיק ממשרדנו – 67 – נהיגה ברכב שרישיונו פקע

הזמנה לדין בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – הסתיים בקנס כספי בלבד, ללא פסילה וללא נקודות!

רישיון רכב מהווה אסמכתה לכך שהרכב בו אנו נוהגים הינו בטיחותי לנהיגה ולכן הימצאותו על הכביש איננה מהווה סכנה. בהתאם לכך קבע המחוקק מספר עבירות שונות בעניין פקיעת רישיון רכב כאשר הדרגה החמורה ביותר הינה נסיעה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, בדיוק כפי שקרה ללקוח המשרד – שמשון. בהתאם לסעיף 2 לפקודת התעבורה, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף הינה עבירה חמורה ולכן נהגים אשר יימצאו נוהגים ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה צפויים לקבלת כתב אישום בגין חומרת העבירה המיוחסת להם.

מדוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע הינה עבירה חמורה?

כפי שציינו בהקדמה, ביצוע טסט לרכב בזמן הדרוש מהווה אסמכתה לכך שהרכב כשיר לעלות על הכביש ואינו מהווה סכנה ליתר משתמשי הדרך. כאשר אדם נמצא נוהג ברכב שרישיונו פקע מעל לשנה, משמע שהוא עשוי לסכן את הולכי הרגל והנהגים השונים במהלך היותו על הכביש. במקרה הנוכחי, שמשון שכח לחדש את רישיון הרכב שלו בתקופה העולה על שנה בגין טעות אנוש בלבד. במהלך תקופת הקורונה הקפיא שמשון את רישיונו אך שכח לחדש.

העונשים הצפויים לנהג הנאשם בעבירת נסיעה ברכב שרישיונו פקע מעל לשנה

בעת הגשת כתב אישום, צפוי הנהג הנאשם לדעת כי הוא עשוי לקבל עונשים מהותיים לרבות – קנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה ממושכת, פסילה על תנאי וכן נקודות תעבורה. במקרה דנן, מעבר לקנס הכספי ויתר הסנקציות, חשש שמשון מדבר אחד בלבד, משלילת רישיון הנהיגה שלו בפועל. מעבר לכך שרישיון הנהיגה של שמשון הכרחי לו לביצוע פעולות שגרתיות כדוגמת הגעה לעבודה וכיוצ"ב, בדיוק בתקופה בה התנהל המשפט התרחשו מספר שינויים מהותיים בחייו כדוגמת הולדת בתו הבכורה. הנהג הנאשם העדיף שלא לקחת סיכונים מיותרים ופנה לעו"ד אוליאל לקבלת ייצוג משפטי ראוי והולם

עבודתה של עו"ד אוליאל בתיק נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה

בשונה מיתר עבירות התנועה, חשוב להבין כי בתרחיש הנוכחי מדובר בעבירה מוכחת שלא ניתן לסתור אותה אלא אם אכן היה קיים לנהג רישיון בתוקף שפשוט לא עודכן במערכות(תרחיש שונה לחלוטין). במקרה דנן, אכן לא היה לשמשון רישיון רכב בתוקף ובעקבות כך נרשם לחובתו כתב אישום חמור.
חשוב להבין כי עו"ד איננה מתיימרת לטעון בניגוד למה שנכתב בכתב האישום, אלא מטרתה העיקרית היא להציג בפני בית המשפט בצורה מקצועית והולמת את הנסיבות המהותיות.

מהן הנסיבות המקלות במקרה הנוכחי של הנהג הנאשם?

בתקופה בה נטען ששמשון לא חידש את רישיון הרכב שלו, התחוללה מגפת הקורונה ברחבי העולם ובישראל בפרט. בהתאם לכך ביקש הנהג להקפיא את רישיונו וכאשר חזר לחדשו, שכח לחלוטין מביצוע של מעבר טסט בהצלחה לרכב.
לאחר שנרשם כנגד שמשון דו"ח תנועה מסוג כתב אישום חמור בגין נסיעה ברכבו שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, מיהר שמשון להסיר את המחדל הנ"ל ותוך פחות משבוע ימים ניגש להסדיר את תשלום האגרה וכן עבר בהצלחה את מבחן הטסט.
גזר הדין שהתקבל בעניינו של הנהג הנאשם
לאחר שעורכת הדין הציגה בפני בית המשפט את שלל הנסיבות הקיימות, הן בעניין הסרת המחדל תוך זמן סביר והן נסיבותיו האישיות, הסכים השופט לקבל את טענותיה ובהתאם לכך גזר על הנהג הנאשם קנס כספי על סך 1000 ₪ בלבד.
הנהג לא נדרש בפסילה בפועל או בפסילה על תנאי! שמשון יצא מחויך לאחר שקיבל את מבוקשו, ואנו איחלנו לו נסיעה בטוחה וזהירה וכן הקפדה יתרה על כללי התעבורה!
חשוב להבין כי הגעה לבית המשפט לתעבורה לבדכם איננה תפיק עבורכם את התוצאה הרצויה! יש להסתייע בייצוג משפטי מקצועי והולם על ידי עו"ד תעבורה, בכדי שזה ידע להציג בפני בית המשפט את טיעונכם בצורה הנדרשת.

מדוע חשוב להיעזר בייצוג משפטי בעבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה?

כפי שציינו קודם לכן, מדובר בעבירה מובהקת שאיננה ניתנת לוויכוח או לסתירה היות וניתן להוכיח בקלות האם אכן תוקף רישיון הרכב פקע. יחד עם זאת, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה ולא לעמוד לדין לבדכם בבית המשפט בגין העובדה כי מדובר בערכאה פלילית לכל עניין ודבר.
גם במקרה בו מדובר בהצגת הנסיבות כפי שהן, חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי ומיומן, בכדי שזה ידע להציג עבורכם את הנדרש בצורה הטובה ביותר ובהתאם לכך להביא עבורכם את התוצאה הרצויה. לכן, אם הוגש נגדכם כתב אישום אל תקלו ראש! פנו בהקדם האפשרי למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל והבטיחו לעצמכם את מלוא ההגנה שניתן.

הזמנה לדין בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

גזר הדין

פרוטוקול

כתב אישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה