לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תקציר תיק ממשרדנו – 68 – נהיגה בקלות ראש (הרמת הגלגל הקדמי של האופנוע)

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש לאור הרמת הגלגל הקדמי של האופנוע – התיק הסתיים בתיקון כתב האישום עם קנס כספי ופסילה על תנאי בלבד, ללא פסילה בפועל!

בהתאם לסעיף 62(2) לפקודת התעבורה, נהיגה בקלות ראש הינה עבירת תנועה חמורה אשר נושאת עימה עונש של שלושה חודשי פסילה מינימום! לרוב ייטו לייחס לנהג הנאשם את העבירה הנוכחית בעת התרחשות תאונת דרכים או שמא במקרים בהם הנהג היווה סכנה ליתר משתמשי הדרך השונים כדוגמת הולכי הרגל והנהגים. במקרה דנן, הוגש כנגד דניאל כתב אישום חמור בגין ביצוע עבירת נהיגה בקלות ראש בכך שהרים את הגלגל הקדמי של האופנוע שלו וזאת בניגוד לסעיף 62(ב) לפקודת התעבורה.

מהי הענישה הצפויה לדניאל בגין נהיגה בקלות ראש?

כפי שציינו קודם לכן, נהיגה בקלות ראש הינה עבירה חמורה בגין הסכנה הממשית לביטחונם של יתר משתמשי הדרך. בהתאם לכך, נקבע כי לעבירה הנוכחית יהיה עונש מינימום של פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של שלושה חודשים. חשוב להבין כי בית המשפט יכול להחמיר במספר חודשי הפסילה וזאת בצירוף סנקציות נוספות לרבות: קנס כספי, 8 נקודות תעבורה, פסילת רישיון הנהיגה על תנאי וכיוצ"ב.
בנוסף, יש לציין כי בשעת ביצוע העבירה הנוכחית, דניאל הינו נהג חדש(בעל ותק רישיון נהיגה על רכב מתחת לשנתיים) ועל כן מעבר לסנקציות של בית המשפט, הינו צפוי לאמצעי תיקון נוספים מטעם משרד הרישוי. נהג חדש אשר קיבל פסילה של שלושה חודשים, יידרש בביצוע מבחן עיוני(תיאוריה) ומבחן מעשי(טסט) מחדש, בצירוף הארכת תקופת היותו נהג חדש לשנתיים נוספות. לאחר שדניאל הבין את המיוחס לו, פנה למשרדנו לקבלת ייצוג משפטי כנדרש.

עבודתה של עו"ד אוליאל בתיק נהיגה בקלות ראש של נהג חדש

בתרחיש הנוכחי על עורכת הדין לבצע מספר דברים מהותיים בכדי להביא את הנהג החדש למצב הרצוי והמיוחל. לאחר שעו"ד קיבלה לידה את כל חומרי החקירה בתיק של דניאל, החלה בבחינת הממצאים בצורה מקצועית ומקיפה בכדי לוודא האם נפלו כשלים ראייתיים כאלו ואחרים אשר עשויים להביא למצב של הקלה בענישה.
חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית, ועל כן בכדי שתוכל התביעה להרשיע את הנהג בעבירה המיוחסת לו עליה להוכיח מעל לכל ספק סביר את אשמתו בעניין העבירה. מאידך, עורכת הדין תפקידה לאתר ליקויים אשר פוגמים את ביסוסה של התביעה להרשעה ובכך עשוי להיות מוצע הסדר טיעון מקל כפי שקרה במקרה זה.

פסק הדין שהתקבל בעניינו של הנהג החדש בעבירת נהיגה בקלות ראש

עו"ד אוליאל הצליחה להגיע עם התביעה להסדר טיעון מקל לאור כשלים ראייתיים מהותיים בתיק, אשר לפיו יתוקן כתב האישום מעבירת נהיגה בקלות ראש לעבירת נהיגה בחוסר זהירות לפי תקנה 21(א) לתקנות התעבורה, סמל סעיף 2423. הנהג הנאשם יידרש בעונשים הבאים:

  • תשלום קנס כספי על סך 1000 ₪ בלבד
  • פסילה על תנאי לחודשיים למשך שנתיים

לאור האמור, רישיון הנהיגה שלא דניאל לא נפסל בפועל ובנוסף אינו יידרש בעתיד בביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי בגין העבירה שביצע מכיוון שעו"ד הצליחה לשנות עבורו את סעיף העבירה המיוחס לו לעבירה פחותה.

חשיבות הייצוג המשפטי בעת קבלת כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש

בשנים האחרונות ניתן לשמוע אודות התרחשותן של תאונות דרכים רבות ברחבי הכבישים השונים בישראל. בהתאם לכך קיימת החמרה משמעותית בענישה עם נהגים אשר נהגים בגרימת תאונת דרכים או בעבירות חמורות אחרות כדוגמת נהיגה בקלות ראש. חשוב להבין כי העבירה הנוכחית הינה עבירה חמורה בגין הסכנה הטמונה בה ליתר משתמשי הדרך ועל כן קבע המחוקק עונש מינימום של פסילת רישיון הנהיגה. בהתאם לכך, אין להגיע לבית המשפט ללא כל ייצוג משפטי ראוי והולם!
יש להיוועץ עם עו"ד תעבורה מקצועי ומיומן בסמוך לקבלת כתב האישום ובכך להבטיח לעצמכם ניהול הליך משפטי בצורה הנדרשת. משרדנו מתמחה בתחום התעבורה ותאונות הדרכים בלבד, אנו מייצגים נהגים מכלל רחבי הארץ מצפון ועד דרום. אם הוגש נגדכם כתב אישום, אל תהססו, פנו למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל בהקדם האפשרי ונשמח לסייע.

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש לאור הרמת הגלגל הקדמי של האופנוע

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

גזר דין

פרוטוקול

גזר הדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה