לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ייצוג בבית המשפט לתעבורה

ייתכן ותידרשו להגיע בבית המשפט לתעבורה במספר מצבים שונים למשל: במקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט והגשתם בקשה להישפט, או שמא הוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה חמורה כדוגמת נהיגה בשכרות. בשני התרחישים הנ"ל הינכם רשאים לבחור בייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה או בייצוג עצמי. חשוב לדעת כי בית המשפט לתעבורה מתנהל בכפוף לחוק הסדר הדין הפלילי ועל כן טווח העונשים הינו רחב.

בהתאם לכך חשוב לדעת מהם הסכנות הצפויות לכם בהליך המשפט התעבורתי ומדוע חשוב להסתייע בייצוג בבית המשפט לתעבורה על ידי עורך דין הבקיא בתחום הנ"ל.

קיבלתם כתב אישום? מדוע חשוב לקבל ייצוג מקצועי בבית המשפט לתעבורה

באופן כללי, כפי שצוין בהקדמה, כל אזרח במדינת ישראל יכול לבחור האם הוא מעוניין לוותר על זכותו להיות מיוצג על ידי עורך דין תעבורה, ובהתאם לכך לנהל את ההליך לבדו. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים בוחרים לוותר על זכותם להיות מיוצגים על ידי עורך דין בגין שיקול כלכלי אשר מניע אותם. חשוב להבין כי אנו מבינים לליבם של נהגים אלו ואת מצבם, אך יחד עם זאת על הנהגים הנאשמים להבין כי לבית המשפט לתעבורה טווח ענישה רחב אשר עשוי להשפיע מהותית על חייהם, לרבות:

  • מאסר בפועל
  • מאסר על תנאי
  • קנסות כספיים
  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל
  • שלילה על תנאי

בנוסף, הרשעה בבית המשפט לתעבורה עשויה להיות בעלת השלכות הן בהווה והן בעתיד. בהתאם לכך חשוב לקבל ייצוג מקצועי בביהמ"ש ולהבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית ככל שתהיה.

ייצוג בבית המשפט לתעבורה
ייצוג בבית המשפט לתעבורה

ייצוג בבית המשפט לתעבורה - uliel

כיצד ייצוג משפטי על ידי עורך דין עשוי למנוע סנקציות מהותיות?

עורך דין המתמחה בתחום התעבורה ידע להעניק ייצוג משפטי מקצועי והולם בבית המשפט לתעבורה לנהגים הנאשמים. בעת קבלת כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה חמורה, מגיש עורך הדין בקשה לקבלת חומר הראיות בתיק טרם המשפט. במסגרת עבודתו, בודק עו"ד את הדו"ח אל מול הראיות הקיימות, בכדי לראות האם קיימים ליקויים מהותיים בתיק אשר עשויים להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי מלא מן האשמה במקרים המתאימים. בכדי להבין בצורה טובה יותר, מדוע אדם מן היישוב אינו יכול להחליף בצורה ראויה את הייצוג המשפטי בייצוג עצמי, נציג לכם דוגמא:

כאשר נהג נחשד בביצוע עבירת נהיגה בשכרות לרבות נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה תחת השפעת סמים, הוא צפוי לעונשים רבים, לדוגמא: פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 24 חודשים. בכדי להקל בענישה, יש לראות האם נפלו פגמים בראיות התביעה באמצעות בחינת החומר בתיק. אדם מן היישוב אינו ידע לבדוק מהו נפח הבלון הנדרש, האם כמות העדים היא נכונה, האם מפעיל הינשוף בעל הסמכה וכיוצ"ב. בנוסף, אדם מן היישוב לא יוכל לבדוק האם התנהלותם של כלל המעורבים נעשתה בהתאם לנהלים הנדרשים או שמא קיימת חריגה בעניין. בכדי להקל בענישה, יש להציג בפני התביעה את הליקויים שעלו ואף לנהל הליך הוכחות אם נדרש הדבר. בדיון ההוכחות יש לזמן את העדים הקיימים בתיק, ולשאול אותם אל מול השופט/ת והתביעה שאלות קונקרטיות הנוגעות לאופן התנהלותם ולמכשיר האכיפה. רק לאחר כל זה, עשויה התביעה להציע הסדר מקל אם אכן התקיימו ליקויים בראיותיה.

לאור כל הנאמר, בעת קבלת כתב אישום, חשוב ואף חובה להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה!

ייצוג בבית המשפט לתעבורה - uliel

 

קיבלתם דו"ח ברירת משפט עם קנס ונקודות והגשתם בקשה להישפט? חשיבות הייצוג המשפטי

במקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט עם קנס ונקודות כדוגמת: שימוש בטלפון נייד בנהיגה, נסיעה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים השונים, אי מתן זכות קדימה להולך רגל וכיוצ"ב, טרם תשלום הדו"ח מומלץ לבדוק את מצב הנקודות התעבורתי שלכם לפי שיטת הניקוד. במקרה שאכן ראיתם שיש לחובתכם נקודות תעבורה ובחרתם להגיש בקשה להישפט, עליכם לדעת כי לבית המשפט סמכות להקל בענישה עימכם או שמא להחמיר. אם רישיונכם אכן חשוב לכם, עליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה בקיא ומנוסה, בכדי שזה יבחן עבורכם את חומר הראיות וינהל את ההליך הצפוי לכם בצורה ראויה והולמת.

גם אם הינכם מאמינים בחפותכם ובצדקתכם, חשוב שלא לגשת לבית המשפט לבדכם. אדם שאינו מתמחה בתחום התעבורה, לא יוכל לבחון את הראיות בתיק בצורה הנדרשת ולהציגם בפני התביעה / השופט בבית המשפט. לכן, ייצוג משפטי גם בתיקי דו"חות ברירת משפט הוא חשוב והכרחי לשמירת רישיון הנהיגה שלכם.

 

האם כל אדם שקיבל דו"ח תנועה זקוק לשירותיו של עורך דין תעבורה?

כפי שצוין במאמר, גם אדם שקיבל דו"ח ברירת משפט עם קנס ונקודות וגם אדם שקיבל הזמנה לדין, עשוי להידרש בייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה. חשוב להבין כי כאשר מדובר בהזמנה לדין, טווח הסנקציות של בית המשפט הוא רחב החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל, לכן במקרה דנן הכרחי להסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים בכדי לנסות ולמזער נזקים ככל הניתן. יחד עם זאת, גם דו"ח ברירת משפט עשוי להיות בעל השלכות מהותיות כדוגמת: פסילת רישיון הנהיגה בפועל. בהתאם לכך, אם רישיונכם וחירותכם חשובה לכם, עליכם להסתייע בשירותיו של עו"ד מקצועי ומיומן בכל אחד מן המקרים שציינו זה עתה. תחום התעבורה הינו תחום פלילי לכל דבר ועניין, לכן חשוב להבטיח לעצמכם הגנה מקסימאלית על ידי עורך דין מנוסה בתחום.

 

קיבלתם דו"ח ברירת משפט או הזמנה לדין? קבלו טיפים מעורך דין תעבורה

התמודדות מול הגופים השונים כדוגמת משטרת ישראל או בית המשפט לתעבורה עשוי להעמיד רבים מאיתנו בקשיים, או בתחושת חוסר אונים נוראית. בהתאם לכך קבלו מאיתנו מספר טיפים אשר עשויים להבטיח לכם "ראש שקט" והגנה בכבישים:

  1. התקינו מצלמת דרך ברכבכם ובנוסף וודאו כי קיים מספיק זיכרון במצלמה בכדי להסריט את נסיעתכם.
  2. במקרה של היתקלות עם המשטרה, הקפידו לתעד את המתרחש החל משלב העצירה על ידי השוטרים ועד לשלב שחרורכם לדרכם. ניתן לעשות זאת בכל דרך לרבות: הקלטת שמע, הסרטת וידיאו, דרך מצלמת הרכב וכיוצ"ב.
  3. במקרה שקיבלתם דו"ח, אל תפעלו לבד! פנו בסמוך לקבלת הדו"ח לעורך דין תעבורה בכדי לקבל ייעוץ ראשוני והכוונה הולמת.
  4. בדקו מהן האפשרויות העומדות לפניכם טרם תקבלו החלטה פזיזה שלא ניתן לחזור ממנה.
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה