לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות הינה עבירת תנועה חמורה, הנושאת עמה סנקציות קשות ומשמעותיות לנהג. חשוב להבין כי קבלת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, תעמיד את הנהג לדין בבית המשפט לתעבורה בהיותו צפוי לעונשים מחמירים כדוגמת פסילת רישיון הנהיגה, נקודות תעבורה, קנסות כספיים ועוד.

במקרה שהואשמתם בעבירה זו, מומלץ ואף הכרחי להסתייע בידי עורך דין תעבורה מקצועי בכדי להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצבכם. ייצוג משפטי מקצועי עשוי להטיב עמכם במעמד הענישה, החל מקבלת הסדר מקל ועד לזיכוי מלא בהתאם לנסיבות. קיבלתם כתב אישום נהיגה בשכרות? המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

 

מתי אתם עשויים לקבל כתב אישום נהיגה בשכרות?

משטרת ישראל מפעילה אמצעים רבים בכדי לאכוף את עבירת הנהיגה בשכרות, הן באמצעות בדיקות שגרתיות והן באמצעות מחסומים שהוצבו בשטח. על מנת להעמיד לנהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, יש לאמת את העבירה באמצעות מספר דרכים:

  • בדיקת נשיפה באמצעות מכשיר הינשוף – מד האכיפה כיום, עומד על 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף. כל תוצאה העולה על מד האכיפה, תעמיד לנהג כתב אישום נהיגה בשכרות.
  • בדיקת דם – מד האכיפה כיום בבדיקת דם עומד על 50 מיליגרם של אלכוהול, ב-100 מיליליטר דם.
  • בדיקת שתן

שימו לב, כל המצוין לעיל אינו תקף לנהגים הנכללים תחת הקטגוריה "אוכלוסייה מיוחדת" כדוגמת: נהגים מקצועיים, נהגים חדשים, נהגים צעירים וכן הלאה.  לקבוצה זו מד אכיפה שונה משאר הנהגים, מכיוון שהמחוקק מחמיר עימם לאור השתייכותם לאוכלוסייה המיוחדת. נכון לשנת 2021, מד האכיפה לנהגים אלו עומדים על  50 מיקרוגרם בליטר אחד של אוויר נשוף או 10 מיליגרם במאה מיליליטר של דם. משמעות הדבר היא כי, עבור נהגים אלו צריכת אלכוהול גם בכמות מזערית, עשויה להעמיד לחובתם כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות.

 

כתב אישום נהיגה בשכרות
כתב אישום נהיגה בשכרות

 

הואשמתם בנהיגה בשכרות? אלו הם העונשים אליהם אתם צפויים

בהתאם לנאמר בחוק, נהג שיורשע בבית המשפט בעבירת נהיגה בשכרות צפוי למספר עונשים חמורים לרבות:

עונשים מטעם בית המשפט: אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי:
פסילת רישיון הנהיגה למינימום 24 חודשים ביצוע מבחן עיוני מחדש
קנסות כספיים ביצוע מבחן מעשי מחדש
פסילת רישיון הנהיגה על תנאי 10 נקודות חובה (מעל 12 נקודות יידרש הנהג בביצוע קורסי נהיגה וכן הלאה)
בנסיבות מחמירות – מאסר בפועל מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לאור העונשים המשמעותיים שאליהם צפוי הנהג, רצוי ואף חובה להסתייע בידי עורך דין תעבורה מיומן המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות. זכרו, הרשעה זו עשויה להשפיע מהותית על המשך חייכם גם לאחר ביצוע העונש שהוטל עליכם, לאור העובדה שמדובר בהליך פלילי לכל דבר.

מאמר בנושא חידוש רישיון נהיגה לאחר שלילת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

למידע רלוונטי מאת משרד התחבורה בנושא  הליכי חידוש רישיון לאחר שלילה

 

עומד נגדכם כתב אישום בעבירת נהיגה בשכרות? קבלו מאיתנו מספר טיפים

כפי שצוין במאמר, בתי המשפט לתעבורה מתייחסים בחומרה רבה לעבירת נהיגה בשכרות לאור הסכנה הטמונה הן לנהג והן ליתר משתמשי הדרך השונים. בהתאם לכך צפויים הנהגים לעונשים מהותיים אשר עשויים להשפיע על המשך חייהם. יחד עם זאת, ייצוג על ידי עורך דין תעבורה מיומן המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות עשוי להטיב עם נהגים אלו במעמד הענישה, החל מקבלת הסדר מקל ועד לזיכוי מלא מן האשמה בנסיבות המתאימות.

אנו נתקלים בלא מעט נהגים הטוענים לחפותם ובוחרים לגשת לבית המשפט לתעבורה לבדם וזאת מתוך אמונה או תקווה שביהמ"ש יקשיב לקולם ויטה לקבל את טענתם, אך אין כך הדבר. חשוב להבין כי תחום התעבורה הוא תחום מורכב ומסועף הדורש הכרה מעמיקה של כלל הדינים והנהלים השונים. בהתאם לכך, ייצוג עצמי איננו בחירה נכונה לאור העובדה שאין הנהג יוכל להגן על עצמו לבדו, ללא כל ידע משפטי מתאים.

עורך דין מיומן עשוי לגלות כשלים מהותיים בחומר הראיות של התביעה, ובכך להקל בעונשו של הנהג באופן משמעותי.

מאמר נוסף שחשוב שתקראו – למה לא כדאי להיכנס לביהמ"ש בלי עורך דין תעבורה 

כתב אישום נהיגה בשכרות -uliel

 

האם כדאי לסרב לבדיקת ינשוף ובכך להימנע מכתב אישום נהיגה בשכרות?

נהגים רבים נוטים להאמין שאם יסרבו לבדיקת ינשוף, אינם יכולים לקבל כתב אישום נהיגה בשכרות, אך מדובר בהנחה מוטעית ובעלת השלכות רבות. במקרה בו בחר נהג לסרב לביצוע בדיקת ינשוף, יועמד לחובתו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מכוח סירוב. חשוב להבין כי בתי המשפט לתעבורה מחמירים עם נהגים המואשמים בנהיגה בשכרות מכוח סירוב ולכן לא מומלץ להתחמק מביצוע בדיקת ינשוף. בנוסף, מרחב עבודתו של עו"ד בתיק שכזה הוא מצומצם מאוד, מכיוון שעורך הדין יצטרך להוכיח כי לא הוסבר לנאשם על מהות סירובו, נטל ההוכחה במקרה שכזה הוא קשה ומצומצם. לעומת זאת, אילו היה בוחר להיבדק, הייתה נדרשת התביעה להוכיח כי מכשיר הינשוף ומפעילו, עומדים בכל הנהלים והתנאים הנדרשים.

לאור האמור, אם נעצרתם על ידי שוטר ונדרשתם בביצוע בדיקת שכרות, אל תסרבו! הסתייעו בהקדם האפשרי עם עורך דין תעבורה מיומן המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות בכדי להבין מהי דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורכם וכיצד ניתן לסייע לכם.

לקריאת המדריך המלא בנושא בדיקות ינשוף

לקריאת המאמר – בדיקת שכרות – האם מותר לסרב לה?

 

ייצוג עורך דין תעבורה בתיקי נהיגה בשכרות

אישום בעבירת נהיגה בשכרות יעמיד לחובת הנהג סנקציות קשות ומשמעותיות. בהתאם לכך, קיימת חשיבות מרבית לייצוג משפטי הולם בידי עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים. חשוב להבין כי סיוע בידי עורך דין מקצועי עשוי באמצעות עבודה מקיפה להטיב עם הנהג במעמד הענישה ולהגיע להסדר מקל ואף לזיכוי מלא.

קיבלתם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? אל תקבלו את רוע הגזירה!

צרו עמנו קשר עכשיו וזכרו ייצוג בידי עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן, יבטיח את קיומם של האינטרסים שלכם.

כתב אישום נהיגה בשכרות - uliel

שאלות נפוצות
בית המשפט לתעבורה מתייחס לעבירה זו בחומרה רבה ובהתאם לכך קיימים עונשים מהותיים כדוגמת פסילת רישיון הנהיגה ל24 חודשים. לקריאה מעמיקה אודות ההליך, כנסו לאתר.
חד משמעית – לא! סירוב לבדיקת שכרות זוקף לחובתך כתב אישום חמור, ובנוסף במהלך זה צמצמת באופן משמעותי את מרחב עבודתו של עורך הדין בתיק. לכן, לא מומלץ לסירוב לביצוע הבדיקה.
לאחר הרשעתך בעבירת נהיגה בשכרות, אתה צפוי לקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולעבור מבדקים טרם יושב אליך רישיונך. ייתכן שגם קיימים אמצעי תיקון נוספים מטעם משרד הרישוי.
שוטר לא נדרש בקיומו של חשד סביר בשביל לבקש מנהגים לבצע בדיקת נשיפון, משמע שכל אדם יכול להיעצר ע"י שוטר ולבצע בדיקת שכרות. חשוב להבין כי קיים הבדל בין בדיקת נשיפון לינשוף, לעוד מידע בקרו באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה