לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

למה לא כדאי להכנס לבימ"ש בלי עורך דין תעבורה?

דיון הקראה ראשון בתיק של נהג שנתפס נוהג עם רישיון שפג תוקפו.
נכנסת לאולם השופטת בעכו ומחכה לתורי. האולם מלא סנגורים, אזרחים ונאשמים. חלקם הגיעו עם עורך דין מטעם וחלקם הגיעו לבד.

הקראת כתב אישום

אז הגיע תורו של נהג שהוגש נגדו כתב אישום על נהיגה בחוסר זהירות שגרמה לתאונת דרכים. השופטת מתחילה להקריא לו את כתב האישום והוא מביט לאחור, אל חברו שישב בספסל. החבר קם והסביר לכבוד השוטת שהנאשם אינו מבין עברית וביקש את אישורה לתרגם. השופטת הסכימה.
עד כה הכל רגיל.


מהקראת כתב האישום אפשר היה להבין שהנהג לא מואשם בעבירות חמורות. תאונת דרכים קלילה בה נגרם נזק קל לרכב בלבד. אין נפגעים בגוף. הנהג לא ביצע שום עבירת תנועה חמורה שגרמה לתאונת הדרכים. חוסר תשומת לב רגעי בלבד. זה כל חטאו ע"פ כתב האישום.

כבר בשלב הזה מרבית הסנגורים שנכחו באולם בית המשפט הרימו גבה בפליאה. אי מתי המאשימה מגישה כתבי אישום בתאונות קלות כל כך? לרוב, זה לא קורה. אבל ניחא, מותר להם.

למה לא כדאי להכנס לבימ"ש בלי עורך דין תעבורה? - Uliel

המשך הדיון

הדיון ממשיך, והשופטת שואלת את הנאשם האם הוא מודה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום או כופר בהן. החבר מתרגם. הנהג הנאשם שואל בתמימות מה המשמעות של הדברים והשופטת מסבירה. השופטת גם הסבירה מה יקרה אם יבחר לכפור, הסבירה על דיון ההמשך, על הזמנת העדים וחקירתם בבית המשפט ועל כלל ההליך של ניהול הוכחות. והחבר תרגם. השופטת הסבירה מה יקרה אם יורשע אחרי ניהול הוכחות. והחבר תרגם.

לבסוף, הסבירה השופטת שיש לו אפשרות נוספת. הנהג הנאשם יכול עכשיו לדבר עם התובע ולנסות להגיע איתו להסדר. החבר תרגם והנאשם הסכים. אז קם התובע והציע לו לסיים את התיק בעונש של 3 חודשי פסילה, פסילה על תנאי וקנס. החבר תרגם והנאשם הסכים. כל הסנגורים באולם נעו באי נוחות בכסאם. ההצעה הייתה חמורה בכל קנה מידה. גם השופטת חשה אי נוחות מכך.

הדיון המשיך. הנאשם הסכים להסדר. השופטת שאלה את התובע לכמה זמן תחול הפסילה על תנאי, והתובע, שהרגיש שיש לו יד חופשית לעשות בנאשם כרצונו, ביקש להטיל עליו עונש של 3 חודשי פסילה לתקופה של 3 שנים. החבר תרגם והנאשם הסכים.

 

 

לכולם נשאר טעם מר מהתיק הזה. לכולם, חוץ מלנאשם שבכלל לא מבין איזה עוול נגרם לו היום.

 

 

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה