ביטול רישום רכב

ביטול רישום הרכב הוא הליך חובה לכל אדם אשר מעוניין לבטל את שמו מן הרכב. משמעות הביטול היא להסיר אחריות בכל אשר הנוגע לרכב כדוגמת התרחשות תאונה. בכדי לבטל רישום רכב יש לעמוד בכללים הנדרשים, ולהגיש בקשה לביצוע הפעולה.

אילו תנאים נדרשים לביטול רישום הרכב? כיצד ניתן להגיש את הבקשה? ומהן ההשלכות של ביטול זה, כל אלו ועוד במשך הקריאה.

מעוניינים לבטל את רישום הרכב? קבלו מאיתנו מספר טיפים

חשוב לדעת מספר דברים בעניין ביטול רישום הרכב, לרבות:

  • יש להפקיד את רישיון הרכב במשרד הרישוי.
  • בעל הרכב מחויב בהסרת לוחיות הרכב ולדאוג להשמיד אותן.
  • אגרת התשלום על הרכב מתבטלת באופן אוטומטי.
  • בעל הרכב זכאי לקבל החזר כספי יחסי של האגרה אותה הוא שילם (אם רישיון הרכב היה תקף למעלה מ30 ימים)

יש לציין כי רכב שהוחלט על ביטול רישומו, רישיונו לא יחודש עוד, אלא אם הוגשה בקשה בעניין.

 

ביטול רישום רכב - uliel

מהם התנאים הנדרשים להגשת בקשה לביטול רישום הרכב?

בכדי להוריד רכב מהכביש, יש להגיש בקשה ולצרף לה את המסמכים הנדרשים :

  1. תעודת זהות של בעל הרכב
  2. רישיון רכב במקרה שהוא בתוקף
  3. צילום מחאה אשר רשומים בה פרטי חשבון הבנק של בעל/י הרכב
  4. מסמך המעיד על ניהול חשבון בנק
  5. במקרה בו בעל הרכב אינו יכול להגיע פיזית לבצע את פעולת הביטול, ניתן לשלוח מיופה כוח למשרד הרישוי עם טופס של ייפוי כוח חתום בצירוף של תעודת זהות מקורית של בעל הרכב ומיופה הכוח.

חשוד לדעת כי לא ניתן לבצע הורדת רכב מהכביש רכב במקרה בו קיים על הרכב – שעבוד, עיקול, חוב או כל מגבלה אחרת. בכדי להוריד את הרכב, על הבעלים להסיר את המגבלה הקיימת טרם הגשת הבקשה. שירות ביטול הרכב ניתן לכלל הנהגים ללא כל עלות כספית (שימו לב כי מדובר בנתון שעשוי להשתנות מעת לעת, ונכון יש לוודא זאת מול משרדי הרישוי השונים).

ביטול רישום רכב
ביטול רישום רכב

הגשת בקשה לביטול הרכב

אם אתם מעוניינים להגיש בקשה לביטול שמכם מרישום הרכב ניתן לעשות זאת על ידי מילוי טופס הבקשה ולמלא את כל הפרטים הנדרשים ובנוסף לצרף את המסמכים הרלוונטיים.

שימו לב, בכדי לייעל זמנים והמתנה ארוכה וממשוכת, משרד הרישוי מחייב את הנהגים בקביעת תור מראש טרם הגעתם לסניף. את זימון התור ניתן לעשות באמצעות מספר דרכים:

  • באמצעות שימוש באפליקציית my visit
  • מוקד טלפוני – 5678*
  • פנייה מקוונת באמצעות מערכות זימון תורים באתר משרד התחבורה

אדם שיגיע לאחד מסניפי הרישוי ללא זימון תור מראש, לא יורשה להיכנס, ופעולתו תאלץ להידחות עד אשר ייקבע תור.

ביטול רישום רכב - uliel

מעוניינים להחזיר רכב שרישונו בוטל? כך ניתן לעשות זאת

נהגים המעוניינים להחזיר את רישיון הרכב לאחר שבוטל רישומו, רשאים לעשות זאת על ידי הגשת בקשה למשרד הרישוי באמצעות תצהיר החתום על ידי עורך דין תעבורה. בתצהיר יופיע כי הרכב תקין ושלם.

על התצהיר להיות מוגש תוך חודש בלבד מיום רישום ביטול הרכב, תצהיר שיוגש לאחר תום הזמן לא יורשה להתקבל. על נהגים אלו לגשת לביצוע בדיקת הרכב במוסך מורשה בהתאם לתקנה 308 ולקבל אישור על תקינות הרכב, רק לאחר אישור זה יורשו בעלי הרכב להגיש את התצהיר למשרד הרישוי בכדי להשיב את רכבם לכשירות.

 

האם יש צורך בעורך דין תעבורה בביטול רישום רכב?

באופן עקרוני, אדם המעוניין לבטל את רישומו מרכבו, רשאי ויכול לעשות זאת ללא כל התערבות של עורך דין. את הפעולה יש לבצע באופן פיזי על ידי הגעה למשרד הרישוי. נהגים שאין ביכולתם זמן או יכולת לעשות זאת ומעוניינים בביצוע הפעולה, יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, ולמנות אותו למיופה כוח שלהם לפעולה הנדרשת. בנוסף, גם נהגים שיהיו מעוניינים להחזיר את רכבם לכשירות, יצטרכו את עזרתו של עורך הדין בכדי למלא הצהרה על כשירות הרכב.

במאמר זה דיברנו על:
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

משרדנו מתמחה רק בתעבורה