לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום לאור נהיגה בשכרות – ריכוז אלכוהול גבוה באוויר נשוף

עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה, כאשר העונש בצידה הוא פסילת רישיון הנהיגה למינימום שנתיים. בנוסף, בפני בית המשפט עונשים נוספים הנלווים לפסילה, לרבות: קנס כספי, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי ולעיתים גם מאסר בפועל. חשוב לדעת כי במקרים בהם רישיון הנהיגה נפסל לתקופה העולה על 12 חודשים לאחר שבית המשפט הרשיע את הנהג בעבירת נהיגה בשכרות או בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, לאחר תום הפסילה על מנת לקבל את רישיונם בחזרה, עליהם לעבור מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.  

 

 

כתב אישום כנגד לקוח המשרד בגין נהיגה בשכרות 

בבדיקה אקראית של משטרת ישראל, נתפס ניר (שם בדוי) כנוהג בשכרות. בבדיקה שנערכה, נמצא כי בדגימת האוויר הנשוף של ניר קיים ריכוז אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף העומד על 405 מיקרוגרם, כאשר הריכוז הקבוע בחוק הינו 240 מיקרוגרם. רישיונו נפסל ע"י קצין המשטרה באופן מיידי לתקופה של – 30 יום, והרכב של הוריו הושבת אף הוא לחודש ימים. בנוסף, הוגש כנגד ניר כתב אישום חמור על נהיגה בשכרות ועליו להתייצב בפני בית המשפט, בצירוף של 10 נקודות חובה. 

 

חומרת עבירת נהיגה בשכרות 

בתי המשפט לתעבורה רואים בעבירת נהיגה בשכרות כעבירה חמורה, ובהתאם לכך גם הענישה. נהגים רבים אינם מבינים כי בעת הזמנה לדין, הינם עומדים בפני הליך פלילי לכל דבר ועניין. ניר – בחור צעיר ללא כל עבירות קודמות, הבין את חומרת העבירה המיוחסת לו ולאור כך פנה לשירותיו של עו"ד תעבורה. 

כתב אישום לאור נהיגה בשכרות – ריכוז אלכוהול גבוה באוויר נשוף - uliel

עורך דין נהיגה בשכרות 

עו"ד תעבורה יערית אוליאל, בחנה את חומר הראיות בתיק בצורה מקיפה ונרחבת. לאחר איתור כשלים מהותיים ניהלה עו"ד אוליאל משא ומתן עם התובעת, כאשר לבסוף הוחלט על הסדר מקל באמצעות שינוי כתב האישום המיוחס כך שנמחקה מכתב האישום עבירת הנהיגה בשכרות ובמקומה ניר הודה והורשע בעבירה קלה יותר של נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

 

נהיגה בשכרות, העונש

כפי שצוין, עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה הטומנת בחובה פסילה של מינימום 24 חודשים. לאור התיקון בכתב האישום ומחיקת עבירת הנהיגה בשכרות, ולאחר התדיינות עם התובעת והצגת הכשלים בתיק, הגענו להסדר לפיו נגזר על ניר פסילה של 5.5 חודשים בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית. 

פרוטוקול
פרוטוקול
הזמנה לדין
הזמנה לדין וכתב אישום
הכרעת דין נהיגה בשכרות
גזר דין
גזר דין נהיגה בשכרות
הכרעת דין נהיגה בשכרות
הכרעת דין נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות - גזר זין

אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין נהיגה בשכרות מיומן הבקיא בהתמודדות בתיקים אלו.

כתב אישום לאור נהיגה בשכרות – ריכוז אלכוהול גבוה באוויר נשוף - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה