לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה

ניתן לראות כי בשנים האחרונות הגבירה משטרת ישראל את אכיפתה בכל הנוגע לעבירת נהיגה בשכרות וזאת באמצעות הצבת מחסומים מאולתרים וביצוע בדיקות שכרות באופן אקראי. בהתאם לכך, כל אחד מאיתנו הנהגים, חשוף לבדיקת שכרות בכל יום, שעה או מיקום, ללא צורך בקיום חשד סביר בקרב השוטרים. העיר חיפה הינה העיר השלישית בגודל האוכלוסייה שלה מבין כל הערים בארץ, בהיותה מכילה מוקדי בילוי רבים כדוגמת מועדונים, פאבים, ברים ואף מסעדות בשפע. כפי שניתן לראות, אלכוהול הינו מרכיב מרכזי ומהותי בתרבות הבילוי הישראלית ועל כן, חשוב לדעת מה אומר החוק וכיצד להימנע מביצוע עבירות.

חשוב לדעת כי עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה בגין הסכנה הממשית לביטחונם של הנהגים ומשתמשי הדרך השונים. בהתאם לכך, במסגרת סמכותם של בתי המשפט לתעבורה טווח עונשים רחב אשר עשוי להשפיע מהותית על חייהם של הנהגים הנאשמים. קיבלתם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה, והבטיחו לעצמכם ייצוג משפטי ראוי והולם.

 

באילו מקרים עשוי להיות מוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? הסיטואציות השונות

"אני לא מרגיש שיכור", "אני יודע לשתות אלכוהול כמו שצריך", "אני מרגיש מעולה, יכול לנהוג כרגיל", "שתיתי רק כוס אחת", אם האמרות הללו נשמעות לכם מוכרות, אתם לא לבד. מרבית מן הנהגים נוטים להאמין כי אינם בסכנה ובהתאם לכך הם עולים על ההגה ללא כל מחשבה. חשוב להבין כי האמרות הללו אומנם קיימות אך אינן נכונות! בכדי להיחשב שיכור, קיים רף אכיפה הקבוע בחוק אשר קובע כי נהגים אשר צרכו אלכוהול בכמות העולה על 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, יוגש נגדם כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות. יחד עם זאת, קיים רף אכיפה שונה כאשר מדובר בנהגים הנכללים באוכלוסייה המיוחדת לרבות: נהגים צעירים, נהגים חדשים, נהגי משא, נהגים ציבוריים וכיוצ"ב. נהגים הנכללים בקבוצת האוכלוסייה הנ"ל יהיו צפויים להגשת כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות במקרה שיעברו את הרף – 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.

בנוסף, כאשר נהג בוחר לסרב לביצוע בדיקת שכרות, הינו צפוי לקבל כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות מכוח סירובו. יש לציין כי במקרה דנן, ביהמ"ש לתעבורה יראה בנהג הנ"ל כשיכור ברף הגבוה ביותר בגין סירובו.

יש לציין כי עבירת נהיגה בשכרות כוללת גם נהיגה תחת השפעת סם וגם נהיגה תחת השפעת אלכוהול! אך רף האכיפה הינו שונה בין שני החומרים השונים וכעת נסביר. כפי שצוין קודם לכן, קיים רף אכיפה ברור ונוקשה בכל הנוגע לכמות האלכוהול אך לעומת זאת, לא קיים רף אכיפה ברור בכל הנוגע לשימוש בסמים. בהתאם לכך, כל נהג שיימצא בגופו שרידי סם או חומר של סם פעיל, יוגש כנגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות ללא חשיבות לכמות שצרך או לסוג הסם. אז בואו נעשה לכם מעט סדר בכל "הבלגן" שהיה לנו עד כה:

רף האכיפה באלכוהול: רף האכיפה באלכוהול לקבוצת האוכלוסייה המיוחדת: רף האכיפה בסמים: סירוב לבדיקת שכרות:
בהתאם לפסיקה – 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. לא קיים רף. גם שרידי סם בגופו של הנהג יעמידו לחובתו הזמנה לדין בגין העבירה. באופן אוטומטי יוגש כנגד הנהגים המסרבים כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מכוח הסירוב.

 

עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה
עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה

 

מתי אתם צריכים להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה?

במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, עליכם לדעת כי לבית המשפט טווח ענישה רחב החל מפסילת רישיונכם בפועל לתקופה של 24 חודשים, פסילה על תנאי, הטלת קנסות כספיים ואף מאסר בהתאם לנסיבות. בנוסף, חשוב לדעת כי הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות עשויה להוביל לסנקציות נוספות מטעם משרד הרישוי כדוגמת:

  • ביצוע קורסי נהיגה.
  • מעבר בהצלחה של מבחן עיוני / מבחן מעשי.
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
  • פסילת רישיונכם בפועל לתקופה של שלושה חודשים / תשעה חודשים בגין ריבוי נקודות אם יש ברשותכם, ללא כל קשר לפסילה שקיבלתם בבית המשפט או במשטרה.

הרשעה במשפט הינה מהותית ובעלת השלכות עתידיות. בהתאם לכך, עליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה, בכדי שזה ייבחן עבורכם את כל חומר הראיות כנדרש, ויבטיח לכם ייצוג ראוי בבית המשפט.

עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה - uliel

כיצד עורך דין נהיגה בשכרות עשוי לסייע לנהגים הנאשמים בעבירת נהיגה בשכרות?

כפי שמוטלות חובות רבות על הנהגים, כך גם קיימות חובות המוטלות על השוטרים. בעת הליך ביצוע בדיקת שכרות, נדרשים השוטרים השונים לעמוד בהליך הנדרש ולהקפיד על ביצוע הבדיקה כראוי למשל: ראשית, על השוטר לבצע בדיקת נשיפון בכדי לבסס את קיום החשד הסביר לעניין ביצוע העבירה, לאחר שהנהג נמצא בבדיקת הנשיפון "שיכור"(מעל הרף המותר), יתלווה הנהג לשוטר בכדי לבצע בדיקת ינשוף! את בדיקת הינשוף רשאי לבצע אך ורק אדם אשר הוסמך לכך, זאת אומרת ששוטר רגיל ללא הסמכה, לא יוכל לבצע את בדיקת הינשוף.

בעת הליך ביצוע בדיקת הינשוף, על השוטרים להקפיד על מספר נהלים, לדוגמא:

  • המתנה של רבע שעה טרם ביצוע בדיקת הינשוף.
  • ביצוע שתי בדיקות במכשיר הינשוף בהפרש של דקה.
  • על השוטרים לוודא כי הנהג החשוד לא מקיא, שותה, מעשן או מבצע כל פעולה החל מרגע עיכובו לבדיקה.

כאשר הוגש כנגד הנהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, עורך הדין מגיש בקשה לקבלת חומר הראיות הקיימות בתיק. במסגרתו עבודתו של עורך הדין, הוא בודק הן את הממצאים שהתקבלו בדגש על תקינות המכשיר, והן את התנהלותם של השוטרים בכפוף לנהלים הנדרשים. עורך דין הבקיא בתיקי נהיגה בשכרות, הינו בעל ידע רב, מה שעשוי לעזור לנהג הנאשם בהקלה בענישה באמצעות איתור ליקויים מהותיים בראיות התביעה.

 

חוששים מעלויות הנוגעות לשכר הטרחה של עורך דין נהיגה בשכרות? חשוב שתדעו

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מתלבטים האם להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות במשפט בעניינם, כאשר השיקול הינו שיקול כלכלי בלבד. חשוב לציין כי אנו מבינים לחלוטין את השיקול הנלקח ואיננו "נכנסים לכיסם" של האנשים. יחד עם זאת, חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית, ועל כן הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות הינה בעלת השלכות עתידיות רבות ומהותיות!.

נהגים אלו עשויים לאבד את רישיונם למספר שנים ובמקרים מסוימים גם את חירותם. בכדי להתמודד מול העבירה הנ"ל בבית המשפט, חשוב להיות בעל ידע רב בנושא. אדם מן היישוב לא ידע לבחון את ראיות התביעה בתיק, ועל אחת כמה וכמה להציגם בפני בית המשפט בצורה יעילה וברורה. חשוב לזכור כי לאחר שהתקבלה החלטה בעניינכם, לא תוכלו להשיב את הגלגל לאחור ולבחור בייצוג משפטי כנדרש. לכן, טרם קבלת החלטה פזיזה, אנא שקלו את הדברים כנדרש, העריכו את היתרונות והחסרונות שעומדים למולכם וקבלו החלטה שקולה ועניינית.

 

טיפים מעו"ד נהיגה בשכרות בחיפה

לאור כך שאיננו מבינים מה אומר רף האכיפה 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, בהקשר של כמות אלכוהול, נעניק לכם מספר טיפים אשר עשויים לסייע לכם להבין מעט יותר את הסיטואציה המורכבת. סביר להניח שתשמעו מלא מעט חברים, מכרים או בני משפחה כי 290 מיקרוגרם מתייחס ל-2 כוסות אלכוהול. אך אין זה נכון! כל אדם שונה מאחרו, משמעות הדבר היא כי לכל אחד מאיתנו סממנים פיזיולוגיים שונים לרבות:

  • מין (זכר / נקבה)
  • גובה (נמוך / גבוה)
  • משקל (רזה / מלא)

בנוסף, גם מערכת העיכול שלנו היא שונה, כאשר ייתכן ולאדם א' האלכוהול יתפרק בגופו בצורה הרבה יותר מהירה ואילו לאדם ב' בצורה יותר איטית. כחלק מפירוק האלכוהול וספיגתו בגוף, ניתן לראות כי גם אכילה ושתייה קלה עשויים להשפיע על הממצאים שיתקבלו במכשיר המדידה. לאור האמור, כל אחד מאיתנו עשוי למצוא את עצמו בסכנה ועל כן, אל תשוו את עצמכם לאף אדם אחר!

הקפידו לוודא כי הינכם נוסעים בבטחה, בין אם הינכם משתמשים בתחבורה ציבורית או שמא דאגתם מראש לנהג מלווה. הסבירו לחברים שלכם את הסכנות הצפויות בגין נהיגה בשכרות, דברו על הנושא הנ"ל ביניכם, אל תהיו "גיבורים" בכביש, הימנעו מצריכת אלכוהול טרם עלייתכם לכביש ובכך הצילו חיים.

עורך דין נהיגה בשכרות בחיפה - uliel

 

שאלות נפוצות
במקרה שנמצאת נוהג בשכרות, הינך צפוי לעונשים ממספר גופים שונים לרבות: משטרת ישראל, בית המשפט לתעבורה ומשרד הרישוי. בהתאם לכך עליך להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות הבקיא בתחומו בכדי לקבל ייצוג כנדרש. לעוד בנושא, באתר.
לצורך ההבהרה, בהתאם לקבוע בחוק הינך צפוי לפסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 24 חודשים בצירוף סנקציות מהותיות נוספות. בכדי למזער נזקים ככל שניתן, תידרש להסתייע בשירותיו של עו"ד מקצועי ומיומן. אדם מן היישוב לא ידע לבחון את חומר הראיות כנדרש, לאתר כשלים ולהציגם בבית המשפט. אל תקח סיכון בעניין.
שאלת מיליון הדולר! רף האכיפה הינו שונה בין נהגים וותיקים לבין נהגים הנכללים בקבוצת האוכלוסייה המיוחדת כדוגמת נהגים צעירים/חדשים וכיוצ"ב. בנוסף, קיימים נתונים אשר עשויים להשפיע באופן מהותי על ספיגת האלכוהול בגופך, לקריאה מעמיקה, כנס לאתר.
עליך להיעזר בשירותיו של עורך הדין בסמוך להתרחשות העבירה ככל הניתן! חשוב לקבל ייעוץ ראשוני והכוונה מקצועית בנושא בשלב מקדים שכזה. לעוד בנושא, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה