לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה

לצערנו הרב תאונות הדרכים אינן פוסחות על כבישי טבריה, מדי שנה מתרחשות תאונות בדרגות חומרה כאלו ואחרות הכוללות נזקי גוף ונזקי רכוש. בהתאם לנתונים הסטטיסטים של הרלב"ד(הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) ניתן לראות כי אחד מהגורמים העיקריים להתרחשותן של תאונות הדרכים הוא נהיגה בשכרות. עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה הנושאת עימה סנקציות רבות הן ממשטרת ישראל, הן מבית המשפט לתעבורה והן ממשרד הרישוי.

לכן, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין העבירה, עליכם לפנות במיידי לעורך דין נהיגה בשכרות בטבריה בכדי לקבל הכוונה מלאה ומקצועית וכן, ייצוג משפטי ראוי והולם. עורך דין מיומן ידע לבצע את עבודתו נאמנה ולהבטיח לנהגים הנאשמים הגנה מקסימאלית ככל שניתן בהתאם לנסיבות. במאמר זה נדון על עבירת הנהיגה בשכרות וחשיבות הייצוג בבית המשפט לתעבורה על ידי עורך דין.

 

נתפסתם נוהגים בשכרות בטבריה? חשוב שתדעו

סביר להניח כי כל אחד מציבור הנהגים ביקר בשלב כזה או אחר בטבריה, החל משחייה מרעננת בכנרת ועד לביקור במקומותיה הקדושים והמופלאים. כפי שכולנו יודעים, בתרבות הישראלית אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד משגרת חיינו, והוא מלווה אותנו בכל מקום אליו אנחנו מגיעים. הוא זמין, הוא נגיש, הוא חוקי, הוא גורם לתחושה מהנה, אך מאידך הוא מעמיד אותנו בפני סכנות רבות ומהותיות. צריכת אלכוהול טרם עלייתנו על הכביש עשויה להיות בעלת השלכות קטלניות הרות אסון! כפי שציינו בהקדמה, תאונות רבות מתרחשות בגין עבירת נהיגה בשכרות, ועל כן התעורר הצורך לבצע אכיפה מאסיבית בעניין ואף לנקוט בסנקציות מהותיות לצורך הרתעה.

עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה - uliel

 

חשוב שתדעו שבמקרה שנתפסם נוהגים בשכרות בטבריה, הינכם צפויים לענישה מחמירה ממספר גופים שונים, לרבות:

 

  משרד הרישוי:
הענישה הצפויה לכם: נהגים המורשעים בעבירת נהיגה בשכרות צפויים לבצע מספר של אמצעי תיקון בכדי שיושב אליהם בחזרה רישיונם הנהיגה שלהם לרבות:

·         קורס נהיגה בסיסי

·         קורס נהיגה ייעודי

·         מבחן עיוני(תיאוריה)

·         מבחן מעש(טסט)

·         מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

·         פסילה של שלושה חודשים

·         פסילה של תשעה חודשים

הסבר: טרם השבתו של הנהג אל הכביש, יש לוודא את כשירותו לנהיגה בטוחה, בהתאם לכך יידרש הנהג לבצע מספר דברים טרם יוכל לקבל את רישיונו, בדגש על המבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים אשר מטרתם העיקרית היא לבדוק את כשירותו לנהיגה

 

  בית המשפט לתעבורה:
הענישה: ביהמ"ש לתעבורה פועל כערכאה פלילית ועל כן מתחם הענישה הינו רחב. במסגרת סמכותם של השופטים להטיל עונשים רבים ומהותיים למשל:

·         קנסות כספיים

·         שלילה בפועל לתקופה של 24 חודשים.

·         שלילה על תנאי.

·         מאסר בפועל

·         מאסר על תנאי

הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות תעמיד בפני הנהג השלכות עתידיות נוספות.

הסבר: ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין. מטרת הענישה בבית המשפט היא לבצע הרתעה בקרב יתר משתמשי הדרך השונים וכן להרחיק את הנהגים המסוכנים מן הכבישים

 

  משטרת ישראל:
הענישה: משטרת ישראל עשויה לנקוט בסנקציות כנגד הנהגים הנאשמים, כבר באופן מיידי בעת ביצוע עבירת נהיגה בשכרות לרבות:

·         פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה של 30 ימים(במקרה שהתרחשה תאונת דרכים ניתן לפסול גם ל60 ימים)

·         השבתה מנהלית של הרכב לתקופה של 30 ימים.

·         הגשת בקשה לבית המשפט בעניין פסילה עד תום ההליכים.

הסבר: משטרת ישראל נוקטת בסנקציות אלו באופן מיידי בכדי להרחיק את הנהגים המסוכנים מן הכביש. המטרה העיקרית היא לשמור על משתמשי הדרך השונים באמצעות הרחקתם של הנהגים השיכורים מן הכביש.

 

איך בוחרים עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה?

לבחירת עורך הדין חשיבות רבה בעניינכם, לאור העובדה שעשויות להיות השלכות מהותיות ארוכות טווח יש לוודא כי הינכם בוחרים ייצוג משפטי ראוי והולם. בהתאם לכך ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר עשויים לסייע לכם בבחירת עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה:

  • ניסיון – כיום קיימים עורכים דין חדשים ומעולים, אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי לניסיונו של עורך הדין השפעה רבה על ההתנהלות בתיקכם והתוצאה שתתקבל. עורך דין מנוסה ידע לבחון את כל החומר הראיות שיש בתיק ויאתר ליקויים אשר עשויים להביא לקבלת הסדר טיעון מקל עם התביעה, ואף זיכוי מלא במקרה של כשל מהותי. בכדי לקבל תוצאה טובה והגנה משפטית מקסימאלית, חשוב להיעזר בעורך דין הבקיא בתיקי נהיגה בשכרות.
  • תחום התמחות – ניתן לראות כי עורכי דין רבים עוסקים במספר תחומים ואינם מתמקצעים בתחום אחד ספציפי. חוסר התמחותם בתחום התעבורה באופן ספציפי עשוי להוות לכם כמכשול מכיוון שמדובר בתחום רחב ומורכב אשר דורש ידע רב. לכן, מומלץ לוודא כי עורך הדין הנבחר עוסק בתחום התעבורה בלבד! ניתן לבדוק זאת באתר האינטרנט שלו(לקרוא מאמרים שנכתבו על ידו), ניתן לשאול אותו ישירות וכן לקרוא על המשרד עצמו.
  • יחס אישי וליווי מקצועי – תיקי נהיגה בשכרות עשויים להימשך לתקופה ארוכת טווח מכיוון שמרבית התיקים מגיעים לדיוני הוכחות וכיוצ"ב. בהתאם לכך חשוב להרגיש שהינכם מקבלים יחס אישי מעורך הדין בפרק הזמן הנ"ל. עליכם להרגיש בנוח עם עורך הדין שלכם, לשתף אותו בתחושות שלכם בעניין ולהתייעץ איתו בכל שאלה שעולה לכם. אם אינכם מרגישים בנוח, או שמא קיבלתם יחסי שאינו מלבב במיוחד מעו"ד, כדאי שתחשוב שוב אודות בחירתכם.
  • המלצות – לרוב אנשים נוטים לבחור ייצוג משפטי בהתאם להמלצות חיוביות שקיבלו ממקורבים להם, אך עליכם לזכור כי ההמלצות ניתנות בהתאם לחוויה האישית שכל אחד חווה עם עורך הדין בעניינו. זאת אומרת, במקרה בו תיק הסתיים בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם רצונו של הנאשם, לא יקבל עורך הדין המלצה חיובית בעניין. לעומת זאת, אם אכן התקבלה התוצאה הרצויה, אכן יזכה עורך הדין לשבחים ואהדה. חשוב להבין כי כל מקרה הוא לגופו שלו! בהתאם לנסיבות ובהתאם לממצאים, לכן מומלץ לקחת בערבון מוגבל כל המלצה שתקבלו. קיימו פגישה פיזית עם עורך הדין והתרשמו לבדכם מעורך הדין, ממקצועיותו וכיוצ"ב.
עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה
עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה

 

מדוע חשוב להסתייע בעורך דין בתיקי נהיגה בשכרות

כפי שניתן לראות לאורך כל המאמר, נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. כאשר הוגש נגד נהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, הוא צפוי לענישה רבה ומחמירה, אשר עשויה לשלול את רישיונו לתקופה של שנתיים, וכן להביא למאסרו בהתאם לנסיבות. במקרה שכזה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בכדי להבטיח לעצמכם ניהול הליך בצורה הנכונה והטובה ביותר. עורך דין מקצועי ידע לבדוק באופן מקיף את כלל חומר הראיות שיש ברשות התביעה, ואף יאתר ליקויים מהותיים הנוגעים הן לאופן תפעול המכשיר והן לאופן התנהלותם של השוטרים. חשוב להבין כי אדם מן היישוב לא ידע לבחון את חומר הראיות בצורה הנדרשת ועל אחת כמה וכמה לאתר כשלים בראיות. בהתאם לכך מתעורר הצורך להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות וכך להבטיח לעצמכם מזעור נזקים ככל הניתן.

עורך דין נהיגה בשכרות בטבריה - uliel

טיפים מעורך דין בכל הנוגע לנהיגה בשכרות

בכדי להגיש כנגדכם כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות, נדרשים להתקיים מספר דברים מהותיים אשר עליכם לדעת:

  • כל שוטר רשאי לדרוש מן הנהגים לבצע בדיקת נשיפון ללא כל קיום של חשד סביר לביצוע עבירת נהיגה בשכרות.
  • באופן כללים הינכם רשאים לסרב לביצוע בדיקת נשיפון ואינכם חשופים לשום סכנה בגין כך. יחד עם זאת, במקרה שתבחרו לסרב, עשוי השוטר לחשוד כי הינכם שיכורים ועל כן קיים לו חשד סביר לביצוע העבירה. במקרה שכזה רשאי השוטר לדרוש ממכם לבצע בדיקת ינשוף, במקרה דנן תהיו מחויבים בהתאם לחוק לבצע את הבדיקה.
  • סירוב לבדיקת ינשוף / בדיקת דם / בדיקת שתן, עשוי לגרום להגשת כתב אישום נגדכם בגין ביצוע עבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול / עבירת נהיגה תחת השפעת סמים וזאת מכוח הסירוב.
  • טרם ביצוע בדיקת ינשוף ייתכן ותידרשו בביצוע בדיקת מאפיינים על ידי השוטר כמו למשל: הליכה בקו ישירה, אצבע על האף וכיוצ"ב. באופן כללי אתם יכולים לסרב לביצוע בדיקת המאפיינים אך אם תבחרו לבצע את הבדיקה ותיכשלו בה, זה עשוי להוות ממצא נוסף בבית המשפט, המעיד על היותכם שיכורים.

בנוסף לחובות המוטלות עליכם, חשוב לדעת כי גם השוטרים / המפעילים מחויבים להקפיד על הנהלים הנדרשים בכדי שיוכלו להגיש כתב אישום כנדרש, למשל:

  • קשר עין רציף עם הנהג – החל משלב עצירתו ועד לשלב שחרורו הביתה
  • אם אכן נדרש הנהג לבצע בדיקת ינשוף, על השוטרים להמתין 15 דקות, בהם עליהם לוודא כי הנהג אינו מקיא / שותה / אוכל או מבצע כל פעולה אחרת עד תום הבדיקה.
  • את בדיקת הינשוף ניתן לעשות רק על ידי מפעיל אשר הוכשר לכך.
  • לאחר ביצוע בדיקת הינשוף הראשונה, על השוטרים לבצע בדיקה נוספת בסמוך לבדיקה הראשונה.
  • אם אכן חצה הנהג את הרף המותר(מעל 290 מיקרוגרם) יש להגיש כנגד הנהג כתב אישום עם ייחוס כמות האלכוהול הנמוכה ביותר מבין שתי הבדיקות שהתבצעו.

אז למה אנחנו אומרים לכם את כל זה? אנו נוטים לשמוע לא מעט אנשים שחושבים שלא ניתן לעשות דבר במקרה שהוגש נגדם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, איך אין כך הדבר. במסגרת עבודתו של עורך הדין, נבדקים כלל הפעולות שהתבצעו הנוגעות למכשיר האכיפה וכן להתנהלותם של השוטרים / המפעילים. פעמים רבות נהגים זוכו מן האשמה בגין התנהלות לקויה אשר הובילה להגשת כתב אישום. לכן, אל תקבלו את רוע הגזירה, פנו בהקדם האפשרי לעורך דין נהיגה בשכרות וקבלו ייעוץ והכוונה כנדרש.

שאלות נפוצות
במקרה שהוגש נגדך כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, אתה צפוי לעונשים חמורים ומהותים, החל מקנס, פסילה בפועל וכן מאסר בהתאם לנסיבות! בהתאם לכך, אתה נדרש בייצוג משפטי ראוי והולם על ידי עורך דין נהיגה בשכרות. לעוד בנושא, במאמר המלא.
שאלת מיליון הדולר! לבחירת עורך הדין חשיבות רבה בעניינך ועל כן אין להקל ראש בדבר. ריכזנו עבורך מספר טיפים חשובים אשר עשויים לסייע לך בשלב בחירת עורך הדין. כנסו למאמר.
טרם הגעתך לבית המשפט, עורך הדין מגיש בקשה לקבלת כל חומר הראיות שיש בידי התביעה בעניינך. לאחר שקיבל לידיו את כל הנדרש, הוא בוחן באופן מקצועי ומקיף את כלל הראיות בכדי לראות האם נפלו פגמים כאלו ואחרים. בהתאם לכך חשוב להיעזר בעורך הדין הבקיא בתחום התעבורה ובכך להבטיח לעצמך הגנה מקסימאלית בבית המשפט.
באופן כללי אתה רשאי לייצג את עצמך או שמא להיעזר בשירותיו של עורך דין בשמך. יחד עם זאת עליך לדעת כי אתה חשוף לעונשים רבים ועל כן ייצוג עצמי בבית המשפט לתעבורה בגין עבירת נהיגה בשכרות אינו מעשה נכון. לקריאה בנושא, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה