לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים

ירושלים, עיר הבירה של ישראל ובנוסף העיר בעלת גודל האוכלוסייה הרב ביותר במדינה! ניתן לראות כי קיימות מסעדות רבות, מוקדי בילוי, תיירות רחבה, כאשר בכל אלו האלכוהול נמצא ברקע בכל מקום ובכל שעה. נהיגה בשכרות הינה עבירת תנועה חמורה הנושאת עימה עונשים רבים בהתאם לקבוע בחוק. כפי שכולנו יודעים, האלכוהול נהפך לחלק מן התרבות הישראלית בהיותו נוכח בכל אירוע, חג, בילוי או ערב משפחתי.

בשונה ממה שנהוג לחשוב, כל אחד מציבור הנהגים עשוי להידרש בביצוע בדיקת שכרות ללא חשיבות ליום, לשעה או למיקום. נהגים אשר יימצאו "שיכורים" במכשיר המדידה, יוגש כנגדם כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות, בהיותם צפויים לענישה מחמירה בעלת השלכות הן בהווה והן בעתיד. בהתאם לכך חשוב לדעת כיצד עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים עשוי לסייע לכם בהתמודדות מול מערכת המשפט והסנקציות השונות.

 

מתי הינכם צפויים לקבל כתב אישום בגין נהיגה בשכרות?

עבירת נהיגה בשכרות מתייחסת הן נהיגה תחת השפעת אלכוהול והן נהיגה תחת השפעת סמים כאחד! יחד עם זאת חשוב להבין כי אומנם כתב האישום הוא זהה, אך הליך בדיקת השכרות הינו שונה. כאשר נעצרתם על ידי שוטר תנועה הן במחסום מאולתר והן בבדיקה שגרתית ייתכן ותידרשו לבצע בדיקת נשיפות ללא כל קיום חשד סביר להיותכם שיכורים. בהתאם לקבוע בחוק, יכול השוטר לבצע בדיקת נשיפון לכל נהג אשר נמצא מאחורי ההגה ללא כל סיבה מהותית לכך. לעומת זאת, במקרה שתידרשו לבצע בדיקת דם או בדיקת שתן לצורך איתור סמים בגופכם, חייב להיות לשוטר חשד סביר לביצוע העבירה על ידכם, אם אין כל חשד לכך, אינו יכול לבצע את הבדיקה הנדרשת או שמא הבדיקה תהא פסולה.

אז מתי אתם עשויים לקבל כתב אישום בגין נהיגה בשכרות(סמים / אלכוהול)? נעשה לכם מעט סדר בדבר:

  סמים אלכוהול
רף האכיפה: במקרה דנן לא קיים רף אכיפה בחוק או בפסיקה. בהתאם לכך כל נהג שיימצא בבדיקת הדם / השתן שרידי סם או סם פעיל, מבצע עבירת נהיגה בשכרות. משמעות הדבר היא כי רף האכיפה מתייחס לכל כמות מינימאלית ובכל סם שקיים. כפי שנקבע בפסיקה, רף האכיפה עומד על 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. ואילו בקרב הנהגים הנכללים בקבוצת האוכלוסייה המיוחדת לרבות: נהגים חדשים/צעירים, נהגי משא, נהגים ציבוריים וכיוצ"ב, רף האכיפה הינו 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.
כתב אישום: במקרה שנמצא בבדיקת השתן או הדם שרידי סם או חומר של סם פעיל, יוגש כנגד הנהג כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות. בהתאם לרף האכיפה שציינו, כל נהג שייבדק במכשיר הינשוף כנדרש, והתוצאה שתתקבל בעניינו תחצה את הרף המותר בחוק, צפוי לעמוד לדין בגין נהיגה בשכרות.

עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים - uliel

קיבלתם כתב אישום? טיפים לבחירת עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים

טרם נדון על טיפים לבחירה נכונה של עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים, חשוב להבין כי הליך בחירת העורך דינו, הינו ההליך החשוב ביותר בעניינכם. עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה בעלת סנקציות מהותיות עם השלכות מרובות, בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות מקצועי ומנוסה ובכך להבטיח לעצמכם הליך משפטי הוגן, עם הגנה מקסימאלית ככל הניתן. קבלו מאיתנו מספר טיפים לבחירת ייצוג משפטי:

  • תחום עבודתו של עו"ד – כיום קיימים עורכי דין רבים אשר עוסקים במספר תחומים משפטיים יחדיו, למשל: עורך הדין אשר עוסק בתחום המשפחה, התעבורה, הוצאה לפועל וכיוצ"ב. חשוב להבין כי במקרה שכזה עליכם לבחור עורך דין אשר תחום ההתמחות שלו הוא תעבורה בלבד! תחום התעבורה בפני עצמו הינו תחום רחב, מורכב ומסועף אשר מכיל בתוכו דינים רבים, על כן חשוב להיעזר בעורך דין הבקיא בדינים הללו. עו"ד המתמחה בתחום התעבורה, עשוי להיות בעל בקיאות רבה יותר ועל כן להבטיח לנהגים הנאשמים הגנה מקסימאלית בבית המשפט.
  • יחס אישי – במהלך קיום שיחת טלפון או פגישה פרונטאלית, תוכלו לחוות מעט מן עורך הדין ולקבל פרספקטיבה כוללת בעניינכם. חשוב שעורך הדין הנבחר יהיה בעל יחס אישי ואנושי מכיוון שהתהליך הנ"ל עשוי להיות ארוך, מייגע ובעל אמוציות רבות. עורך דין שאינו קשוב לשאלותיכם או שמא מנסה "לקצר" את כל ההליך עימכם, ייתכן ואינו הבחירה הנכונה עבורכם.
  • מקצועיות ומיומנות – לאור העובדה כי הינכם צפויים לענישה מחמירה בעניינכם, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות שהינו מיומן, מקצועי ומנוסה! עורך דין אשר פעל והתנסה רבות בתיקים הזהים לשלכם, עשוי להיות בעל ידע רב, ובנוסף בעל טכניקות לזיהוי כשלים וליקויים מהותיים בתיקכם.
עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים
עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים

שוקלים לבחור בייצוג עצמי במשפט המתנהל בעניינכם בגין נהיגה בשכרות?  תחשבו שוב

חשוב לציין כי הינכם יכולים לייצג את עצמכם בבית המשפט לתעבורה ואינם מחויבים בייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי, ועל כן טווח הענישה הינו רחב. בית המשפט לתעבורה רשאי להטיל על הנהגים הנאשמים בעבירת נהיגה בשכרות את העונשים הבאים:

  1. פסילה בפועל לתקופה של 24 חודשים.
  2. פסילה על תנאי.
  3. קנס כספי.
  4. מאסר על תנאי.
  5. מאסר בפועל.

בנוסף, לאחר הרשעה בעבירה הנ"ל, צפויים הנהגים לאמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי כדוגמת: קורסי נהיגה, תיאוריה, טסט, פסילה של שלושה חודשים / תשעה חודשים ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בהתאם לסנקציות שציינו זה עתה, חשוב להבין כי במשפט זה מונח הרבה על הכף בדגש על רישיונכם והן על חירותכם. בכדי לקבל תוצאה מיטיבה עם מזעור הנזקים ככל הניתן, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות הבקיא בתחום הנ"ל בכדי שזה ינהל עבורכם את כל ההליך הנדרש ואף יביא לתוצאה מקלה בעניינכם. ייצוג בבית המשפט לתעבורה הינו הכרחי במקרה של ביצוע עבירת נהיגה בשכרות.

 

עבודת עורך דין בתיקי נהיגה בשכרות

במסגרת עבודתו של עורך הדין ניתן לראות כי נבדקים על ידו מספר דברים מהותיים בתיק נהיגה בשכרות: ראשית עורך הדין יבקש מן התביעה את כל חומר הראיות שיש בידה, לרבות תוצאות בדיקת הינשוף, התנהלותו של השוטר, סרטון ממצלמת גופו של השוטר(אם ישנו), וכן כל המסמכים הנדרשים לצורך אימות העבירה המיוחסת לנהג הנאשם. שנית, לאחר קבלת חומר החקירה, ייבחן עורך הדין כנדרש את כל הממצאים בכדי לנסות ולאתר ליקויים בראיות התביעה.

במקרה שאותרו כשלים מהותיים בתיק, פועל עורך הדין להשגת הסדר טיעון מקל עם הנהג הנאשם ואף זיכוי מלא מן האשמה המיוחסת במקרים המתאימים. אך קיימים מקרים בהם יהיה צורך לנהל דיון הוכחות בכדי לסתור את ראיותיה של התביעה ורק לאחר שלב מתקדם שכזה עשוי להתקבל הסדר בתיק.

בכל אופן, ייצוג משפטי על ידי עורך דין נהיגה בשכרות אינו בגדר המלצה, אלא בגדר חובה! אדם מן היישוב לא ידע לבחון את חומר הראיות כנדרש החל מבדיקת תקינות מכשיר הינשוף, התנהלותו של השוטר וכיוצ"ב. בהתאם לכך, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, פנו עוד היום לעורך דין נהיגה בשכרות בכדי להבטיח לעצמכם הליך משפטי כנדרש.

עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים - uliel

שאלות נפוצות
לאור חומרת העבירה, נקבע עונש בחוק של פסילת רישיון הנהיגה בפועל לשנתיים מלאות בצירוף סנקציות נוספות כדוגמת פסילה על תנאי, קנס כספי וכן הלאה. בנוסף, הרשעה בביהמ"ש בגין עבירת נהיגה בשכרות תטיל על הנהגים אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי ועל כן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בירושלים בהקדם האפשרי.
עורך דין נהיגה בשכרות הבקיא בתחום התעבורה, יבחן עבורכם את כל חומר הראיות בתיק וינסה לאתר כשלים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי מלא מן העבירה המיוחסת לכם. לשם כך נדרש עו"ד להיות בקיא בתחום ובעל ניסיון רב בניהול תיקים כאלו.
הינך רשאי לבחור בייצוג עצמי או בייצוג מקצועי על ידי עורך דין תעבורה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי ייצוג עצמי בבית המשפט לתעבורה אינו יטיב עימכם במעמד הענישה מכיוון שאינכם בעלי הידע הנדרש. לאור חשיבות הדברים, לא מומלץ להגיע למשפט לבדכם ללא ייצוג כראוי.
לאחר סירוב לבדיקת שכרות יוגש נגדך כתב אישום חמור מכוח הסירוב, כאשר ההסתכלות עליך כ"שיכור" ברף הגבוה ביותר. עורך הדין יבחן האם כל הנהלים הנדרשים התקיימו על ידי המשטרה למשל: האם הוסבר לך מהן ההשלכות של הסירוב, האם ניתנו לך הזדמנויות נוספות לחזור בך ועוד. במקרה שכזה אין להגיע לבדך לבית המשפט!
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה