לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון

ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה מפאת כמות האוכלוסייה המתגוררת בה. ניתן לראות כי בעיר נמצאים מקומות בילוי רבים הכוללים מדרחוב, שלל מועדונים, בתי קפה וכן גם מסעדות. כפי שכולנו יודעים כחלק מהתרבות הישראלית, אלכוהול מהווה מרכיב מרכזי אשר נוכח בכל אירוע, מסיבה, חגיגה, או סתם ככה ללא כל סיבה. בהתאם לכך, נהגים רבים עשויים למצוא את עצמם עולים על ההגה בהיותם "שיכורים" לפי הקבוע בחוק, ועל כן התעורר הצורך הרב לבצע הסברה בנושא.

נהג שיימצא בגופו כמות אלכוהול העולה על הרף המותר או שמא שרידי סם בדמו, יוגש נגדו כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות. עבירת נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים, בהתאם לחומרת העבירה, ניתנה למחוקק סמכות רחבה בעניין הטלת סנקציות בעניין.

עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון
עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון

במקרה שאכן הוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע העבירה, עליכם לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון בכדי להבטיח לעצמכם הליך משפטי ראוי והולם. עורך דין מקצועי ומנוסה ידע לבחון את חומר הראיות בצורה הנדרשת ולהעניק לכם הגנה מקסימאלית בערכאה זו. במאמר זה נדון על השלכות העבירה, וכיצד בחירה נכונה של עו"ד עשויה להטיב עם הנהגים הנאשמים.

מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות?

בשונה ממה שנהוג לחשוב, כל אחד מאיתנו הנהגים עשוי להידרש בביצוע בדיקת שכרות. לאור ריבוי תאונות הדרכים ברחבי הכבישים השונים, הגבירה משטרת ישראל את אכיפתה בעניין עבירת נהיגה בשכרות ועל כן, מבוצעות מדי יום עשרות עד מאות בדיקות נשיפון מצפון הארץ ועד דרום. במקרה שביצעה המשטרה את כל המוטל עליה לצורך איתור עבירת נהיגה בשכרות, יוגש נגדכם כתב אישום במקרה שחרגתם מן הרף המותר לרבות:

  • נהגים צעירים / חדשים / נהגי משא / נהגים מקצועיים וכיוצ"ב – 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.
  • שאר אוכלוסיית הנהגים – 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.

במקרה שכזה, מומלץ ואף חובה לפנות לשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות, בכדי למזער ככל הניתן את הנזקים אליהם אתם צפויים.

עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון - uliel

כיצד עורך דין נהיגה בשכרות עשוי לסייע לי עם הענישה?

טרם נדון על עבודתו של עורך דין נהיגה בשכרות, חשוב לדעת כי מתחם הענישה הינו רחב לאור העובדה כי מדובר בעבירה חמורה. כיום ניתן לראות כי קיימים 3 גופים עיקריים, כאשר כל גוף עשוי להטיל סנקציה / אמצעי תיקון בהתאם לנסיבות, לרבות:

משטרת ישראל בית המשפט לתעבורה משרד הרישוי
מכיוון שהגוף הראשון שנתקל בנהגים "שיכורים" הוא משטרת ישראל, תחת סמכותם להטיל סנקציות באופן מיידי בכדי להרחיק את הנהג המסוכן מן הכביש. להלן הסנקציות האפשריות:

·         פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה ל-30 ימים.

·         השבתה מנהלית של הרכב, גם כן ל-30 ימים, כאשר במסגרת הימים הללו יידרש הנהג הנאשם בתשלום עבור אחסון הרכב במקום המיועד לכך.

·         מעצר

·         הגשת בקשה לפסילה עד תום ההליכים.

בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך ניתן לראות כי קיים לשופטים מתחם ענישה רחב הכולל מספר סנקציות שונות כדוגמת:

·         מאסר בפועל.

·         מאסר על תנאי.

·         פסילת רישיון הנהיגה למשך שנתיים מלאות בפועל.

·         פסילה על תנאי.

·         עבודות שירות.

·         קנס כספי

חשוב להבין ולהפנים כי הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות עשויה להיות בעלת השלכות הן בהווה והן בעתיד. לכן ייצוג משפטי הוא הכרחי.

לאחר שהורשע הנהג בעבירת נהיגה בשכרות, וביצע את שהוטל עליו בגזר הדין, בכדי שיוכל להשיב את רישיון הנהיגה שלו יידרש בביצוע של מספר אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות:

·         ביצוע קורסי נהיגה (בסיסי + ייעודי)

·         מבחן עיוני(תיאוריה) + מבחן מעשי(טסט)

·         מעבר מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לעניין קביעת הכשירות לנהיגה בטוחה.

בנוסף, אם בגין הנקודות שצבר חצה את רף ה-36 נק' יידרש הנהג בפסילה נוספת של שלושה חודשים / תשעה חודשים(במקרה של 72 נק').

במקרה שכזה לא יוכל עורך דין לסייע לנהג שהורשע ועל כן חשוב טרם המשפט להסתייע בשירותיו של עו"ד מקצועי ומיומן.

 

על הנהגים הנאשמים בעבירת נהיגה בשכרות להבין כי אם יורשעו בעבירה הנ"ל, אתם צפויים לסנקציות מהותיות בהווה וכן בעתיד. עורך דין לא יוכל לעזור לנהגים לאחר שהורשע בעבירת נהיגה בשכרות, על כן חשוב להיוועץ עם עו"ד בסמוך להתרחשות העבירה ככל הניתן.

עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון - uliel

ייצוג עצמי או ייצוג ע"י עורך דין בתיק נהיגה בשכרות?

אנו נוטים לשמוע לא מעט מצד הנהגים הנאשמים כי אינם צריכים ייצוג על ידי עורך דין בבית המשפט כי הם מאמינים בחפותם או שמא קיימת הנחה שאם יפנו לשופט בבקשת תחינה אודות חייהם, השופט ייטה להתחשב והתיק יסתיים בצורה טובה. חשוב להבין שאין זה נכון! ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי, בכדי שהתיק העוסק בעניינכם יסתיים בצורה טובה עם מזעור הנזקים ככל הניתן, עליכם להציג כשלים מהותיים בראיות התביעה ולנסות להגיע להסדר מקל או שמא זיכוי מלא מן העבירה. בכדי לבדוק את ראיות התביעה לצורך איתור ליקויים, חשוב להבין כי אדם מן היישוב לא יוכל לעשות זאת ועל כן אין לוותר על ייצוג משפטי על ידי עורך דין המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות.

במסגרת עבודתו של עורך הדין נבדקים במספר פרמטרים חשובים הנוגעים לאופן התנהלות כלל המעורבים לרבות: השוטרים בשטח, מפעיל הינשוף וכ"ו, וכן פרמטרים הנוגעים לתקינות מכשיר האכיפה. אדם ממוצע לא יוכל לבחון את הראיות בצורה הנדרשת ובטח שלא לאתר את הליקויים הקיימים. לכן לשאלה הנשאלת, האם לבחור בייצוג עצמי או ייצוג על ידי עורך דין, התשובה היא חד משמעית – אין להקל ראש בדבר! ייצוג משפטי על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה עשוי להבטיח לכם הליך שקט, נכון, ותוצאה טובה בהתאם לנסיבותיכם.

 

מהו שכר הטרחה של עורך דין נהיגה בשכרות בראשון לציון

בשונה מתביעות פיצויים, אשר שם שכר הטרחה של עורך הדין מוגדר בחוק, במקרה דנן אין כל חובה בחוק לעניין שכר הטרחה של עורך הדין. חשוב להבין כי כל תיק הינו שונה ומורכב בהתאם לנסיבות התרחשות העבירה, תוצאותיה, כמות המדידה שהתקבלה וכן הלאה. בכדי לקבל הצעת מחיר מסודרת ומדויקת תידרשו להגיע לפגישה פיזית עם עורך הדין, בצירוף כתב האישום שהוגש נגדכם.

אנו מבינים כי קיים פה שיקול כלכלי, אך עליכם להבין כי העבירה אשר מיוחסת לכם דורשת מאמץ רב מצידו של עורך לצורך הטיפול בתיק. בנוסף, לאור מתחם הענישה הרחב הקיים בידי מערכת המשפט, אין להקל ראש בנושא ולבחור בייצוג עצמי. זכרו, לבית המשפט היכולת לשלוש את רישיונכם לפרק זמן של מינימום 24 חודשים, ואילו במקרים המתאימים רשאי בית המשפט להטיל עונש מאסר בפועל ובכך לשלול את חירותכם.

אל תקלו ראש בנושא, הם נתפסתם נוהגים בשכרות בראשון לציון והסביבה, פנו בהקדם האפשרי לעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות, והבטיחו לעצמם ניהול הליך כנדרש. סעו בזהירות.

שאלות נפוצות
מדובר בשאלה חשובה מאוד, בכדי לבחור ייצוג משפטי מקצועי, חשוב לוודא את תחום התמחותו של עורך הדין, ניסיונו בהתמודדות מול תיקים מסוג זה, וכן יחס אישי וליווי מקצועי. לעוד טיפים, באתר שלנו.
במקרה שלקחת עורך דין מקצועי בסמוך להתרחשות העבירה, הוא יבחן עבורכם את כל חומר הראיות שיש בידיה של התביעה. במסגרת עבודתו הוא עשוי לאתר כשלים מהותיים בתיק אשר עשויים להביא להקלה משמעותית במעמד הענישה. לעוד בנושא, במאמר.
בוודאי, אך השאלה הנכונה שעליך לשאול היא – האם ייצוג עצמי בביהמ"ש לתעבורה עשוי להועיל לך במעמד הענישה? חשוב לדעת כי מדובר בעבירה חמורה ועל כן יש להסתייע בייצוג על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה.
בכדי לקבל הצעת מחיר כנדרש, תידרשו להגיע לפגישה אישית עם עורך הדין ולהציג בפניו את כל המסמכים שיש בידכם לרבות: כתב אישום, שימוע וכיוצ"ב. לאחר שעורך הדין יתרשם מאופן הניהול הדרוש לו בתיק, תוכלו לקבל הצעת מחיר כנדרש.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה