לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

המרת רישיון זר לרישיון ישראלי

כל תושב ישראלי יודע – הבירוקרטיה במדינת ישראל היא בלתי נסבלת. המרת רישיון זר לרישיון ישראלי כרוכה בתורים ארוכים, פקידים עייפים ואין ספור ניירת. לצד זאת, חשוב מאוד שלא לוותר על זכותכם להמיר את רישיונכם הזר לרישיון ישראלי, כיוון שהנפקת רישיון ישראלי חדש כרוכה בעלויות גבוהות ובמאמצים רבים.

על מנת להקל על התהליך ככל האפשר, מאמר זה יסביר כיצד ניתן לבצע המרת רישיון זר לרישיון ישראלי, וכיצד תוכלו להיעזר בעורך דין אם אתם נתקלים בקשיים במהלך התהליך. 

 

 

רישיון נהיגה בישראל

כל ישראלי שהנפיק רישיון בישראל בשנים האחרונות יודע – מדובר בתהליך בלתי נסבל. ראשית, שיעורי הנהיגה התייקרו מאוד, ולצד התשלומים הנדרשים למבחן הטסט, התהליך כולו מגיע לעלויות של אלפי שקלים, ואפילו עשרות אלפי שקלים אם יש צורך ביותר מ- 28 שיעורי נהיגה ויותר מטסט נהיגה אחד.

שנית, מבחני הטסט, ובייחוד מבחני הטסט בערים גדולות וצפופות כמו תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, הם קשים להחריד. רבים מלינים על כך שידם של הבוחן קלה על פסילת הטסט, וכי הם נפסלו על זוטות.  מצד שני, התחבורה הציבורית בישראל אינה ידידותית במיוחד ואינה מתאימה לבעלי מוגבלויות, בעלי חיות מחמד או לתושבים המתגוררים ביישובים, ולכן קשה מאוד להסתדר ללא רכב.

לכן, כל אדם שביכולתו להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלו לרישיון נהיגה ישראלי, מוטב שיעשה זאת, ויחסוך לעצמו בירוקרטיה רבה ועלויות גבוהות. כך, תהליך ההגעה לישראל יהיה ידידותי יותר וקל יותר.

המרת רישיון זר לרישיון ישראלי - uliel

מי זכאי להמיר את הרישיון הזר לרישיון ישראלי?

על מנת לקבל זכאות להמרת הרישיון מרישיון זר לרישיון ישראלי, על הנהג לעמוד בתנאים הבאים –

  • על הנהג להיות תושב חוזר, עולה חדש, תושב ארעי (דיפלומטים, בעלי אשרה זמנית וכן הלאה) או תייר.
  • על הנהג להמיר את רישיונו במהלך חמש השנים הראשונות לשהותו בארץ.
  • הנהג מחזיק ברישיון הנהיגה הזר לפחות חמש שנים בטרם כניסתו לארץ. לתושב חוזר יש תנאים מקלים – אם הנהג הינו תושב חוזר, הוא יוכל להמיר את רישיון הנהיגה הזר לרישיון ישראלי כל עוד הוציא אותו לפחות שישה חודשים בטרם כניסתו לארץ.
המרת רישיון זר לרישיון ישראלי
המרת רישיון זר לרישיון ישראלי

כיצד ניתן להמיר את הרישיון הזר לרישיון ישראלי?

המרת רישיון הנהיגה מרישיון זר לרישיון ישראלי נעשית בכמה שלבים:

 

תשלום אגרה

המרת הרישיון הזר לרישיון ישראלי כרוכה בתשלום אגרה, אותה ניתן לשלם באתר התשלומים הממשלתית, בסניפי הדאר השונים, במוקד הטלפוני *5678 או בעמדות הרישיומט הפזורות ברחבי הארץ. דיפלומטים אינם צריכים לשלם אגרה לשם המרת רישיונם!

 

התייצבות במשרד הרישוי

ראשית, יש לזמן תור לאחד מסניפי משרד הרישוי באמצעות אפליקציית זימון התורים My Visit. אם הנהג רוצה להמיר את רישיונו לרישיון ישראלי מכל דרגות הרישיון, הוא יכול לגשת רק לאחד מהסניפים הבאים – מפרץ חיפה, טבריה, חולון, נתניה, חדרה, אשקלון, ירושלים (סניף בית כלל וסניף תלפיות) ואשדוד.

בסניפי פתח תקווה, רחובות ורמת גן ניתן להמיר רישיונות של רכבים פרטיים בלבד (דרגה B).

המרת רישיון זר לרישיון ישראלי - uliel

הבאת מסמכים רלוונטיים

כל אחד מהזכאים להמרת רישיונם מרישיון זר לרישיון ישראלי צריך לצרף מסמכים שונים:

 

תושבים ארעיים או תיירים

נדרשים להביא דרכון מקורי אשר כולל ויזת כניסה לישראל לשלושה חודשים לפחות; רישיון מקורי בתוקף מהמדינה ממנה הונפק; תרגום של הרישיון המאושר על ידי נוטריון, אם הרישיון כתוב בשפה שאינה אנגלית; ואישור כניסה ויציאה מהארץ.

 

תושבים חוזרים

נדרשים להביא רישיון נהיגה בתוקף; תרגום של הרישיון המאושר על ידי נוטריון, אם הרישיון כתוב בשפה שאינה אנגלית; ורישיון בתוקף.

 

דיפלומטים

נדרשים להביא אישור דיפלומט מקורי בתוקף; רישיון מקורי בתוקף מהמדינה ממנה הונפק; ותרגום של הרישיון המאושר על ידי נוטריון, אם הרישיון כתוב בשפה שאינה אנגלית.

 

עולים חדשים

נדרשים להביא רישיון מקורי בתוקף מהמדינה ממנה הונפק; תרגום של הרישיון המאושר על ידי נוטריון, אם הרישיון כתוב בשפה שאינה אנגלית; ותעודת עולה מקורית.

 

טסט נהיגה מעשי ומבחן תיאוריה עיוני

כל מי שמבקש להמיר את רישיון הנהיגה שלו מרישיון זר לרישיון ישראלי, צריך לעבור טסט נהיגה, בדיוק כמו כל מבקש רישיון ישראלי. על מנת לבצע טסט, יש להיות בגיל 16 ותשעה חודשים לפחות, לעבור את בחינת התיאוריה ולעבור את הטסט תוך שני מבחנים מעשיים. אם נכשל לאחר שני מבחנים מעשיים, על הנהג לבצע שוב את מבחן התיאוריה ורק לאחר מכן יוכל להיבחן שוב.

עולה חדש שניגש לבחינת התיאוריה זכאי להתאמות כמו בחינה בשפה שאינה עברית (ערבית, רוסית, צרפתית, אנגלית, ספרדית ואמהרית) ובחינה בעל פה (בעברית וערבית בלבד) וכן הלאה. אין צורך להודיע מראש על בחינה בשפה זרה, אך על מנת לממש את הזכות לבחינה בעל פה יש צורך להגיש טופס בקשה הכולל תעודת עולה, אישור על לקות למידה במידה שיש, תצהיר על אי ידיעת קרוא וכתוב באחת השפות הקיימות במבחן הכתוב, אישור על שנות השכלה וכן הלאה.

טסט נהיגה כרוך בתשלום אגרה בסך 141 ₪ ושכירת רכבו של מורה הנהיגה עבור תשלום של 229 ₪. בחינת הטסט נמשכת כ- 25 דקות, ויש להגיע אליה עם אישור על תשלום האגרה, תעודת זהות ומשקפיים או עדשות במידת הצורך.

ניתן לקבל פטור ממבחן הטסט אם הנהג מחזיר ברישיונו הזר במשך חמש שנים לפחות, ואם הוא מעוניין להמיר את רישיון הנהיגה לרישיון מסוג A, A1, A2, B1. כמו כן, גם עובד זר שמחזיק במומחיות המוכרת על ידי המדינה או נציג של ארגון בינ"ל מוכר יוכל לקבל פטור מטסט.

 

ייבוא אישי של רכב לתושבים חוזרים

לתושבים חוזרים ולסטודנטים חוזרים יש הטבה מיוחדת – ייבוא אישי של הרכב שלהם מהמדינה ממנה הגיעו, כמובן בכפוף לתשלום המיסים הרלוונטיים. הזכאים לכך הם בעלי רישיון נהיגה שתקף בישראל, בני שבע עשרה ומעלה ביום הכניסה לישראל, אשר הם סטודנטים שחוזרים לישראל לאחר 18 חודשים ומעלה או תושבים חוזרים שנעדרו שנתיים או יותר מישראל.

על מנת לממש את הזכות, יש לפעול לייבוא הרכב תוך תשעה חודשים מיום הכניסה לארץ, ועל הרכב להיות רכב שלא עברו ארבע שנים ממועד ייצורו. על מנת לייבא את הרכב, יש צורך בקבלת אישור בכתב או בקבלת רישיון ייבוא מיחידת התקינה שבמשרד התחבורה.

 

ליווי עורך דין בהמרת רישיון זר לרישיון ישראלי

רבים נקלעים לקשיים בירוקרטיים בהמרת הרישיון מרישיון זר לרישיון ישראלי, ובגלל חוסר של טופס בודד מקבלים סירוב לבקשתם להמיר את הרישיון. אם אתם מתמודדים עם קשיים בהמרת רישיונכם, מומלץ שתפנו לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה. עורך דין מיומן המתמחה בתחום יוכל לסייע לכם להתגבר על הקשיים הבירוקרטיים ולקבל את הרישיון המיוחל.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמינה אתכם לפנות למשרדה על מנת לקבל ייעוץ והכוונה במהלך המרת רישיונכם, ובמידת הצורך להעניק לכם ייצוג משפטי. זכרו – הליך הוצאת רישיון בישראל הוא מתיש ויקר מאוד, אז ככל שאתם יכולים להימנע ממנו, מומלץ שתעשו זאת.

המרת רישיון זר לרישיון ישראלי

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
נהיגה ללא רישיון עונש

נהיגה ללא רישיון עונש – ברור לכולנו מדוע לא כדאי לנהוג ללא רישיון – מדובר בצעד פזיז למדי שעשוי לפגוע

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף

נהיגה ללא רישיון נהיגה נהיגה ללא רישיון נהיגה הינה עבירת תנועה חמורה ביותר, בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך

משרדנו מתמחה רק בתעבורה