לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף

נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון נהיגה הינה עבירת תנועה חמורה ביותר, בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. חשוב להבין כי רישיון נהיגה תקף מהווה אסמכתה לכך שהנהג כשיר לעלות על ההגה ולבצע נהיגה בטוחה. נהיגה ללא רישיון עשויה להתרחש במספר מצבים שונים:

  1. נהיגה ללא רישיון – לא הוצא מעולם
  2. נהיגה בזמן פסילה 
  3. נהיגה ללא רישיון בתוקף

בהתאם לכך, נהג שיימצא נוהג ללא רישיון נהיגה בגין אחד מהמצבים הללו, מבצע עבירת תנועה חמורה ועל כן יוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין כך. כיום, בתי המשפט לתעבורה נוקטים ביד נוקשה עם נהגים הנאשמים בביצוע עבירת נהיגה ללא רישיון, כאשר מתחם העונשים נע מקנס כספי ועד למאסר בפועל. 

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף
נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף

נהיגה ללא רישיון, קטין 

נהיגה ללא רישיון בקרב קטינים הינה עבירה חמורה!!! חשוב להבין כי כל אדם אשר מעוניין להוציא רישיון נהיגה, נדרש לעבור הליך הכולל: מילוי טפסים רפואיים, מעבר בהצלחה של מבחן התיאוריה, שיעורי נהיגה, מבחן פנימי וכן ביצוע טסט. כאשר קטין בוחר לעלות על ההגה, הוא מהווה סכנה ממשית לבטיחותם של משתמשי הדרך השונים וכך גם לעצמו, מכיוון שאין ברשותו את כל הכלים הנדרשים לנהיגה בטוחה. 

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף - uliel

נהיגה ללא רישיון בתוקף, תיק שהתנהל במשרדנו 

אמיר (שם בדוי) נתפס נוהג ללא רישיון נהיגה תקף ביולי 2020. השוטר שתפס אותו, נתן לו הזמנה לדין וכתב אישום חמור על כך שנהג ברכב בזמן שרישיון הנהיגה שלו פקע לפני למעלה משנתיים. זו עבירה חמורה בשם נהיגה ללא רישיון בתוקף

הזימון לבית המשפט

אמיר הוזמן לדיון בנובמבר 2020 בבית המשפט לתעבורה בעכו אך בחר שלא להתייצב לדיון.

בדיון זה, שנערך ללא נוכחות הנאשם, ביקשה המדינה להרשיע את אמיר בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום ולגזור עליו עונש של פסילת רישיון הנהיגה, פסילה על תנאי וקנס.

למזלו של אמיר, בית המשפט קבע את התיק לדיון בבקשת המאשימה ונתן לאמיר הזדמנות נוספת להגן על עצמו.

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף - uliel

פניה למשרד עורכי דין תעבורה לייצוג בעבירת נהיגה ללא רישיון

בשלב זה, פנה אמיר למשרדנו לעזרה. התייצבנו לדיון בבקשה וביקשנו מבית המשפט לדחות את בקשת המאשימה ולאפשר לנו לצלם את חומר הראיות ע"מ לנהל מו"מ עם המאשימה. השופטת לא אהבה את בקשתנו והביעה את חוסר שביעות רצונה מכך באומרה לתובע "היינו צריכים לסיים איתו בדיון הקודם".

המאשימה עמדה על בקשתה, להרשיע את הנאשם ולגזור עליו 3 חודשי פסילה, קנס ותנאי.
בית המשפט איפשר לנו דחייה אחרונה.

לאחר עבודה מאומצת, אמיר חידש את רישיון נהיגה שלו. כעת, נותר רק לדאוג שרישיונו לא יפסל בהליך זה.

בסופו של דבר, הצלחנו לשכנע את המאשימה לוותר על כל רכיבי הענישה ולהטיל על אמיר קנס כספי בלבד! התיק הסתיים בעונש של קנס בסך 1,500 ש"ח, ללא פסילה רישיון וללא פסילה על תנאי!

אמיר הבין היטב את החשיבות של ייצוג ע״י עורך דין תעבורה. בהליכים המתנהלים בבית המשפט – רישיון הנהיגה שלכם בסיכון! כדאי לפנות לעזרה בהקדם האפשרי.

להמשך קריאה על בעבירת נהיגה ללא רישיון

הודעה ובקשה לגזירת דין בהעדר
הודעה ובקשה לגזירת דין בהעדר
הזמנה לדין וכתב אישום
הזמנה לדין וכתב אישום
פסק דין נהיגה ללא רישיון
פסק דין נהיגה ללא רישיון

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
נהיגה ללא רישיון עונש

נהיגה ללא רישיון עונש – ברור לכולנו מדוע לא כדאי לנהוג ללא רישיון – מדובר בצעד פזיז למדי שעשוי לפגוע

משרדנו מתמחה רק בתעבורה