לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

הינשוף הירוק

לאחר שנים רבות של תהיות וחוסר וודאות, ניתן לומר כעת כי בקרוב משטרת ישראל תתחיל לאכוף את בעיית הנהיגה תחת השפעת סמים על ידי ביצוע בדיקה מהירה באמצעות "הינשוף החדש". ערכת גילוי הסמים של חברת "Securetec" בשיתוף פעולה עם היבואן "דולפין מדיקל" זכו במכרז של המשטרה ויתחילו לפעול במהרה.

שמה הרשמי של הבדיקה טרם נחשף, אך ניתן לראות כי במהלך השנים אוזכרו השמות הבאים : "הינשוף הירוק", "הינשוף החדש", "ינשוף הקנאביס", "סטיקי" ועוד.

אז מה זה בעצם "הינשוף הירוק"? האם "הינשוף" מאתר את כל סוגי הסמים? מה יעשו נהגים בעלי היתר לשימוש בקנאביס? כל אלו ועוד, במאמר המלא.

מהי ערכת הינשוף הירוק?

ערכת הינשוף הירוק מאתרת שרידי סמים בגופם של הנהגים. בין הסמים הניתנים לגילוי ניתן לראות:

  • קנאביס
  • אקסטזי
  • קוקאין
  • הרואין
  • מורפיום

ערכת הבדיקה חושפת תוצאה בשטח תוך 10 דקות בלבד ובמהימנות גבוהה העומדת על 95% אחוזים.

 

כיצד תבוצע בדיקת הינשוף הירוק?

חשוב לציין – בסמכותם של השוטרים לדרוש מן הנהגים (ללא כל חשד) באופן ספונטני לבצע את בדיקת הינשוף הירוק. במהלך הבדיקה יצטרך הנהג למסור דגימת רוק וכפי שצוין קודם לכן, לאחר 10 דקות מעת ביצוע הבדיקה, תתקבל תשובה מהימנה בעניין צריכת הסמים השונים.

הינשוף הירוק - uliel

עליכם לדעת כי בשלב זה, המשטרה לא ציינה את טווח השימוש האסור טרם הנהיגה.

הינשוף הירוק
הינשוף הירוק

בדיקת סמים בשטח – הנשיפון הירוק

ערכת גילוי הסמים – הנשיפון הירוק, תאפשר לזהות נהגים תחת השפעת סמים. מפעיל הבדיקה יצטרך לקחת דגימת רוק מן הנהג, אם מתקבלת תוצאה של שלושה פסים, משמע שהבדיקה איננה בוצע כראוי (לא נדגם מספיק רוק) ולכן יש לבצע אותה שוב. כאשר תתקבל תוצאה של פס, הבדיקה היא תקינה וחיובית, זאת אומרת שהנהג נתפס בנהיגה תחת השפעת חומרים משכרים – סמים.

קנאביס רפואי – האם הנהגים פטורים מביצוע בדיקת הינשוף הירוק?

בשלב נוכחי זה, לא התקבלה תשובה חד משמעית לגבי נהגים המחזיקים אישור לצריכת קנאביס רפואי. משטרת ישראל צפויה להציג את מדיניותה בנושא בהקדם.

טרם ידוע מהו טווח השימוש המותר בין צריכת חומרים משכרים לנהיגה.

שימו לב:

  • בזהה לאלכוהול – קיים שוני בהתפוגגות החומר בין אדם לאדם בהתאם לממצאים פיזיולוגים כאלה ואחרים
  • בשונה מאלכוהול – הסמים עשויים להימצא בגוף האדם גם לאחר יממה שלמה.

 

אם נמצאתי תחת השפעת סם בנשיפון הירוק, האם זה קביל ?

אם נתפסת על ידי המשטרה בבדיקת הנשיפון ונמצאת תחת השפעת סמים בעת הנהיגה, תידרש בביצוע מתן שתן או דם. לאחר שהמשטרה תאמת את היותך תחת השפעת סמים, אתה צפוי לכתב אישום שבגינו ישלל רישיון הנהיגה שלך ויוטלו עליך סנקציות נוספות.

הינשוף הירוק - uliel

אם נמצאת נוהג תחת השפעת סמים על ידי הינשוף החדש, עורך דין תעבורה כאן עבורך

עורך דין תעבורה מיומן, ידע לזהות עבורך את כל הכשלים שבוצעו במהלך הבדיקה (אם ישנם) ובכך לסייע לך בהקלה בענישה. מכיוון שבשלב זה מדובר בפיילוט וטרם הוצגו ההנחיות, אם נקלעתם לסיטואציה שבה אתם נדרשים לבצע את בדיקת הינשוף החדש לאיתור סמים בגופכם, הקפידו לתעד את המתרחש החל מהשלב הראשוני.

אם אכן נמצאתם נוהגים תחת השפעת סמים על ידי הינשוף החדש, אנו ממליצים לכם לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין תעבורה מכיוון שרישיון הנהיגה עלול להישלל ממכם ולפרק זמן ארוך.

שאלות נפוצות
על מנת לאכוף את עבירת הנהיגה תחת השפעת סמים, משטרת ישראל תשתמש בבדיקה מהירה המכונה הינשוף הירוק. מדובר על ערכה לגילוי סמים בגופו של אדם. מתי תחול האכיפה? באתר.
בין הסמים שיכול לאתר הינשוף הירוק ניתן לראות את הסוגים הבאים: קוקאין, הרואין, אקסטזי, מורפיום, קנאביס ועוד. למידע נוסף, באתר.
ערכת הבדיקה החדישה חושפת תוצאה מהימנה בשטח תוך 10 דקות בלבד. נתפסתי נוהגים תחת השפעת סמים? הסתייעו בעורך דין תעבורה מיומן.
בחלט, אין צורך בחשד סביר בעניין נהיגה תחת השפעה. בהתאם לכך, כל נהג חשוף לביצוע בדיקת הינשוף הירוק.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים

בשנים האחרונות ניתן לראות כי הימצאותם של סמים כאלו ואחרים נהייתה בכל מקום, החל מפיצוציות שכונתיות, במסיבות פרטיות וציבוריות וכן

נהיגה תחת השפעת מריחואנה

נהיגה תחת השפעת מריחואנה היא כמובן אסורה. שיקול דעתו של אדם שמצוי תחת השפעת מריחואנה עשוי להיפגש באופן משמעותי, ולכן

משרדנו מתמחה רק בתעבורה