לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים

בשנים האחרונות ניתן לראות כי הימצאותם של סמים כאלו ואחרים נהייתה בכל מקום, החל מפיצוציות שכונתיות, במסיבות פרטיות וציבוריות וכן במוקדי בילוי רבים. כפי שכולנו יודעים, צריכת סמים עשויה להיות בעלת השפעות שונות כדוגמת שינויים פיזיולוגיים, פגיעה בריכוז, תחושת עייפות והירדמות, וכן שינויים בתפיסה החושית ובמצב התודעה. כתוצאה מההשפעות שציינו זה עתה, עשויות להתרחש תאונות דרכים קטלניות וכן עבירות תנועה חמורות בעלות סכנות ממשיות לביטחונם של יתר משתמשי הדרך. בהתאם לכך הגבירה משטרת התנועה את אכיפתה בעניין ביצוע עבירת נהיגה תחת השפעת סמים וכך גם החומרה הענישה בבית המשפט לתעבורה.

במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע העבירה, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים ולהבטיח לעצמכם ניהול הליך משפטי מקצועי והולם. במאמר זה נדון על העונשים הצפויים לנהגים הנאשמים בביצוע העבירה ונציג כיצד עו"ד מנוסה ומיומן עשוי להטיב עימכם במעמד הענישה.

מתי אתם צפויים לקבל כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות?

בשונה ממה שנהוג לחשוב, עבירת נהיגה בשכרות מתייחסת הן לעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול והן לעבירת נהיגה תחת השפעת סמים. כעת, נדון על נהיגה תחת השפעת סמים בפרט ונציין מתי הינכם צפויים לקבל כתב אישום בגין ביצוע העבירה הנוכחית.

בהתאם לפקודת התעבורה סעיף 64, נהג ייחשב שיכור בעיניי החוק כאשר יימצא בגופו סם מסוכן או שמא תוצרי חילוף של סם מסוכן. בהתאם לסעיף הנוכחי, גם במקרה בו צרך הנהג סם כמספר שבועות טרם עלייתו על הכביש, עליו לדעת כי אם יימצא בגופו שריד סם ולו הקטן ביותר, יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות.

זאת אומרת, אין כל חשיבות לכמות הסם הנצרך או שמא לפרק הזמן שחלף מכיוון שגם שריד קטן שיימצא אצל הנהג יוביל להגשת כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות וכן יחשוף אותו לעונשים חמורים הקבועים בחוק.

עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים
עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים בעת קבלת כתב אישום?

עבירת נהיגה בשכרות נתפסת כחלק מן עבירות התנועה החמורות ביותר, בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. בהתאם לכך, בתי המשפט לתעבורה נוקטים ביד קשה עם נהגים הנאשמים בביצוע העבירה באמצעות הטלת עונשים חמורים כדוגמת:

  • שלילת רישיון הנהיגה למינימום 24 חודשים בפועל
  • שלילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • קנס כספי
  • 10 נקודות תעבורה
  • מאסר בפועל
  • מאסר על תנאי

בתום ריצוי העונשים, צפוי הנהג המורשע בעבירה בביצוע של אמצעי תיקונים נוספים בכדי שיוכל להשיב את רישיון הנהיגה שלו בחזרה כמו למשל: ביצוע קורסי נהיגה, מעבר בהצלחה של תיאוריה וטסט, והקושי הגדול ביותר הינו קבלת המלצה חיובית מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים לאחר ביצוע מבדקים.

קיבלתי כתב אישום לאחר שנתפסתי נוהג תחת השפעת סמים, האם אני יכול לייצג את עצמי בביהמ"ש?

באופן עקרוני כל אדם אשר נאשם בביצוע עבירת תנועה רשאי לבחור בייצוג משפטי מקצועי על ידי עורך דין או שמא בייצוג עצמי. יחד עם זאת, השאלה שיש לשאול היא, האם ייצוג עצמי יהיה נכון עבורכם בבית המשפט?

תחום התעבורה הינו תחום מורכב ומסועף המכיל תקנות ודינים רבים, לכן חשוב להיעזר באדם הבקיא בתחום הנ"ל בלבד. מעבר לכך, בית המשפט לתעבורה הינו ביהמ"ש המתנהל כערכאה פלילית לכל המשתמע מכך, לכן בכדי לערער את בסיס התביעה להרשעתכם, תידרשו להציג כשלים בראיות וכן סתירות מהותיות בחומרי החקירה. אדם מן היישוב לא ידע לבדוק את חומרי החקירה כנדרש בזהה לעורך דין מקצועי ומיומן, ולכן ייצוג עצמי עשוי להביא עבורכם את רף הענישה המקסימאלי!

הרשעה בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים הינה חמורה ועשויה להיות בעלת השלכות חמורות הן בהווה והן בעתיד.

כיצד לבחור עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים?

שאלת מיליון הדולר! לבחירת עורך הדין חשיבות רבה על התוצאה שתתקבל בעניינכם ולכן אין להקל ראש בדבר, אלא יש להיצמד לטיפים שנביא עבורכם זה עתה. בשלב בחירת עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים בעניינכם, חשוב לוודא את התקיימותם של הפרמטרים הבאים:

פרמטרים לבחירת עורך הדין: הסבר:
תחום העיסוק כפי שצוין במאמר, תחום התעבורה הינו תחום מורכב ומסועף, לכן חשוב לוודא כי עורך הדין הנבחר עוסק בתחום זה בלבד, ואינו מתמקצע בתחומים נוספים. ניתן לבדוק את תחום עיסוקו של עורך הדין באמצעות פגישה פרונטאלית או שמא באתר האינטרנט שיש לרשותו.
יחס אנושי ואישי אתם תתקלו לא מעט בעורכי דין שידברו איתכם בצורה פרקטית בלבד כדוגמת ניהול ההליך וכן סכום התשלום שהינכם נדרשים לשלם. יחד עם זאת, לאור העובדה כי מדובר בעבירה חמורה אשר ניהול ההליך בה עשוי להימשך לפרק זמן ממושך, חשוב להרגיש כי קיימת אינטראקציה חיובית עם עורך הדין וכי הינכם מקבלים יחס אישי ואנושי בהתאם לנסיבותיכם האישיות. מדובר בפרמטר חשוב שאנו ממליצים בחום לא לוותר עליו!
מקצועיות ומיומנות בכדי לבחון את מקצועיותו של עורך הדין יש לשים לב למספר דברים מהותיים: בקרו באתר האינטרנט של עורך הדין ובדקו מאמרים שנכתבו על ידו, כך תוכלו להתרשם אודות מקצועיותו בתחום.

בנוסף, הקפידו לקיים פגישה פרונטאלית עימו והתרשמו מאופן התייחסותו לתיק שלכם. שימו לב האם הוא שואל שאלות מכוונות וענייניות.

ניסיון ניסיונו של עורך הדין עשוי לבוא לידי ביטוי במספר דרכים לרבות: שנות עבודתו של עורך הדין בתחום, וכן כמות התיקים שניהל בנושא נהיגה תחת השפעת סמים.

כיום עורכי דין רבים חושפים בצורה גלויה באתר האינטרנט שברשותם פרוטוקולים וגזרי דין שהתקבלו בעניינם של לקוחותיהם בעבירות הזהות שלכם. תוכלו להיכנס ולהתרשם מהתוצאה שהתקבלה ובכך לקבל אינדיקציה ראשונית אודות התיק שלכם.

המלצות הקטגוריה הנוכחית הוכנסה באופן מכוון בתחתית הטבלה מכיוון שאומנם יש חשיבות לקבלת המלצה, אך אל תשכחו כי כל אדם ייתן המלצה חיובית או שלילית בהתאם לתוצאה שהתקבלה בעניינו, ואין זה בהכרח נכון עבורכם. לכן, הקפידו לוודא כי סימנתם לעצמכם "V" על כל הפרמטרים שציינו עד כה, והשאירו את עניין ההמלצות לסוף.

כיצד עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים עשוי להקל עם הנהגים הנאשמים בבית המשפט?

חשוב להבין כי עורך דין תעבורה לא מחפש להקל עם הנהגים הנאשמים, אלא מטרתו לוודא האם התקיימו כל התנאים הנדרשים לצורך ביסוס ההרשעה בידי התביעה לאור העובדה כי מדובר בהליך פלילי. בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים(נהיגה בשכרות), בודק עורך הדין את שלל הממצאים הנוגעים הן לאופן התנהלותם של המעורבים בדבר כדוגמת שוטרי התנועה, וכן את אופן ביצוע בדיקת השכרות(בדיקת שתן לצורך העניין). במקרה שהצליח עורך הדין לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה, עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל מצידה של התביעה בגין ליקויים אלו, וכן במקרים מסוימים עשוי בית המשפט לזכות את הנהגים הנאשמים מן העבירה המיוחסת להם.

שאלות נפוצות
בית המשפט לתעבורה נוטה להחמיר בענישה עם נהגים הנאשמים בביצוע עבירת נהיגה תחת השפעת סמים לרבות: שלילת בפועל לתקופה של 24 חודשים, פסילה על תנאי, קנס כספי וכ"ו. בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד נהיגה תחת השפעת סמים ולהבטיח לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש.
עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחון את כל חומר הראיות שיש בידי התביעה, ובאמצעות בקיאותו הרבה בתחום, לוודא האם התקיימו כל הנהלים הנדרשים. במקרה של איתור ליקויים מהותיים, עשוי להתקבל הסדר מקל בבית המשפט ואף זיכוי מן העבירה! לעוד בנושא, במאמר המלא.
מדובר בשאלה חשובה מכיוון שלבחירת עורך הדין עשויה להיות משמעות אדירה על התוצאה שתתקבל בעניינכם בבית המשפט. לאור חשיבות הדבר, ריכזנו עבורכם במאמר המלא מספר טיפים מהותיים שיסייעו לכם בשלב הבחירה.
בוודאי. כל אדם רשאי לבחור בייצוג משפטי על ידי עורך דין או שמא בייצוג עצמי, אך השאלה החשובה ביותר שיש לשאול היא, האם ייצוג עצמי עשוי להניב עבורכם את התוצאה הרצויה. לאור העובדה כי הינכם חשופים לענישה מחמירה וכן מדובר בתחום מורכב ומסועף, חשוב להיעזר בייצוג של עו"ד מנוסה ומיומן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
נהיגה תחת השפעת מריחואנה

נהיגה תחת השפעת מריחואנה היא כמובן אסורה. שיקול דעתו של אדם שמצוי תחת השפעת מריחואנה עשוי להיפגש באופן משמעותי, ולכן

בדיקת רוק לאיתור סמים

הרגע שרבים חששו ממנו הגיע – ישראל רכשה בדיקת רוק לאיתור סמים, שמטרתן לאתר במהירות בקלות את הימצאותן של שאריות

משרדנו מתמחה רק בתעבורה