לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה העונש על נהיגה ללא מלווה?

נהג צעיר שטרם מלא לו 24 שנים, מחויב לפי חוק בליווי של חצי שנה מיום הוצאת רישיון הנהיגה. ניתן לראות כי בתי המשפט לתעבורה מתייחסים להפרת חובת נהיגה ללא מלווה בחומרה רבה והענישה בגינה עומדת על מספר חודשים של פסילה. כחלק מהעונש על עבירת נהיגה ללא מלווה ניתן לראות, פסילה מנהלית ל30 יום ואף סנקציה של השבתת הרכב ל30 יום (גם אם הרכב רשום על שם הוריו של הנהג הנאשם). 

מתי נהג זקוק למלווה? מי רשאי לשמש כמלווה? מהו העונש על נהיגה ללא מלווה? כל אלו ועוד, במאמר זה.

 

 

נתפסתי נוהג ללא מלווה, מה העונש שאני עשוי לקבל בתור נהג חדש וצעיר?

מרגע קבלת רישיון הנהיגה שלך, השנתיים הראשונות משמשות "מבחן" לנהג צעיר וחדש. אם נתפסת נוהג ללא מלווה אתה עשוי להיתקל בסנקציות נרחבות בעניין חידוש רישיון הנהיגה שלך, למשל – בכדי להשיב את רישיונך לאחר הפסילה תיאלץ לעבור מבחנים מחודשים ובנוסף, אתה עתיד להיות נגד חדש לעוד שנתיים נוספות. 

מה העונש על נהיגה ללא מלווה? - uliel.co.il

זאת אומרת, מלבד העונש הצפוי לך בבית המשפט, יש גם אמצעי תיקון מנהליים של משרד הרישוי. 

מה העונש על נהיגה ללא מלווה
מה העונש על נהיגה ללא מלווה

 

מי יכול לשמש כמלווה עבור נהג חדש?

לפי סעיף 64 לפקודת התעבורה, על המלווה לעמוד בקריטריונים הבאים:

  1. אדם שמלאו לו 24 שנים ובידו רישיון נהיגה תקף לאותו סוג הרכב של הנהג הצעיר/חדש כחמש שנים לפחות. 
  2. אדם שיש ברשותו רישיון להוראת נהיגה (בהתאם לסעיף 16) ולרישיונו תוקף לאותו סוג רכב כחמש שנים לפחות. אין חובת גיל.
  3. אדם בן 30 שנים לפחות ובידו רישיון נהיגה כשלוש שנים לפחות. 

 

חשוב לדעת כי אדם שרישיונו נפסל או שאינו בתוקף, לא רשאי לשמש מלווה לנהג החדש. על המלווה להדריך את הנהג בצעדיו הראשונים ולכן עליו להיות מורשה לכך. יוצא מכך כי אדם שרישיונו נפסל (מכל סיבה שהיא) לא מקפיד על דרישות החוק ולכן אינו כשיר להיות מלווה. 

מהן העבירות שבגינן צפוי נהג חדש לאמצעי תיקון מנהליים?

כפי שצוין קודם לכן, בשנתיים הראשונות של הנהג החדש, חלה "תקופת מבחן" כאשר בתקופה זו אסור לנהג לעבור על אחת מן העבירות המנויות בתוספת השלישית בפקודת התעבורה, למשל:

עוד ניתן לראות במסגרת העבירות המנויות, נהיגה ללא מלווה. לאור האמור, נהג שיורשע בעבירה זו במסגרת השנתיים הראשונות שלו בתור נהג חדש, צפוי לבצע אמצעי תיקון מנהליים לרבות: תיאוריה/טסט/בדיקות במרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) ובנוסף הוא צפוי להיות שוב נהג חדש לפרק זמן של שנתיים נוספות. אם יבחר הנהג החדש שלא להשלים את אמצעי התיקון שיוטל עליו, רישיון הנהיגה שלא לא יחודש.

חובת ליווי בנהיגה, מתי?

עבירת נהיגה ללא מלווה היא עבירה מסוג הזמנה לדין בביהמ"ש לתעבורה! לכן חשוב להקפיד ולמלא אחר החובה הנ"ל. 

תקופת הליווי הינה לפרק זמן של כשישה חודשים כאשר בשלושת החודשים הראשונים, הליווי יחול בכל שעות הנהיגה ואילו בשלושת החודשים הנותרים תקופת הליווי תהא בלילה בלבד, בין השעות 21:00 ל06:00. 

מה העונש על נהיגה ללא מלווה? - uliel.co.il

האם אני עשוי להיענש אם המלווה שלי ישב במושב האחורי ברכב?

פסק דין שניתן בבית המשפט לתעבורה פסק כי, על המלווה לשבת במושב הקדמי בצמוד לנהג החדש בכדי למלא את תפקידו כמלווה בצורה הטובה ביותר. אם המלווה יושב במושב האחורי ברכב אינו יכול להשפיע על נהיגת הנהג החדש בעת הצורך. בישיבה מלפנים, ניתן לפקח על מספר דברים חשובים לרבות: מד המהירות, הקפדה על תמרורי תעבורה, ניתנת זכות קדימה ועוד. 

חשיבות עורך דין תעבורה בעבירת נהיגה ללא מלווה

קיבלת כתב אישום בגין עבירת נהיגה ללא מלווה? מומלץ ואף חובה להסתייע בייצוג משפטי, עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן ידע למזער עבורך את הנזק ככל הניתן. כפי שצוין במאמר, עבירת נהיגה ללא מלווה נתפסת בחומרה רבה בבתי משפט לתעבורה, לכן קיימת חשיבות מרבית בסיוע עורך דין תעבורה. 

 

 

 

שאלות נפוצות
נהיגה ללא מלווה היא עבירת תנועה חמורה אשר עשויה לזקוף לך מספר עונשים לרבות: פסילה מנהלית, השבתת הרכב והזמנה לדין. רוצים לדעת מהי הענישה בבית המשפט? באתר.
בהתאם לחוק, רק צעיר שטרם מלאו לו 24 שנים מחויב בליווי של שישה חודשים מיום הוצאת הרישיון. לעוד בנושא, ניתן למצוא באתר.
בפסק דין שניתן בעניין נפסק כי על המלווה לשבת במושב הקדמי וזאת על מנת למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר. מעוניינים לדעת מי רשאי להיות מלווה? באתר.
לאור העונשים הרבים אליהם אתה חשוף, מומלץ להסתייע בייצוג משפטי הולם בידי עורך דין תעבורה מנוסה. למידע אודות עו"ד מומלץ, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה