לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים

יצחק פפיסמדו, בוחן תנועה בן 63, החל לעבוד במשטרת ישראל כבר בגיל 24. במהלך שירותו טיפל בהמון תאונות דרכים, החל בתאונות קלות ועד לתאונות קשות מאוד ואף קטלניות. יצחק עבר המון השתלמויות בעניין חקירה ושחזור תאונות דרכים, קורסים והדרכות במהלך שירותו במשטרה. ב- 2010 פרש מהשירות ומאז משמש כבוחן תנועה פרטי. בראיון הסביר יצחק על תפקידו של בוחן התנועה, מתי כדאי להיעזר בשרותיו, איך בדיוק הוא יכול לעזור וגם נתן מספר טיפים לנהיגה בטוחה.

מה תפקידו של בוחן תנועה – בוחן תאונות דרכים?

תפקידו של בוחן התנועה הוא לשחזר ולהבין כיצד התרחשה תאונת הדרכים שלב אחר שלב, מי הגורם האחראי לקרות התאונה והאם התאונה היתה נמנעת או בלתי נמנעת. הבוחן מתחיל בעבודתו ע"י איסוף הממצאים בשטח, מדבר עם המעורבים בשביל לדעת להצליב את העדויות עם הממצאים בשטח, אם צריך לפרק חלקים מהרכב לצורך שליחתם לבדיקה ועוד. בוחן התנועה מגבש את מכלול הנתונים ונותן את חוות דעתו באשר לאופן התרחשות התאונה והגורם האחראי לגרימתה. בוחן התנועה לא מחפש את מי להאשים. כפי שנאמר, תפקידו הוא להבין מה בדיוק קרה ואיך התרחשה התאונה.

בוחן תנועה משטרתי מטפל בעיקר בתיקים עם נפגעים בגוף. תאונות קטלניות ותאונות קשות בהן נגרמו חבלות חמורות, תאונות בהן מעורבים נהגים חדשים – מקבלים תעדוף בטיפול.

ראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים
ראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים

 

נגן וידאו אודות תפקידו של בוחן תנועה

 

מתי כדאי לפנות לבוחן תנועה?

בהזדמנות הראשונה! מיד לאחר קרות התאונה מומלץ להתייעץ (אפילו טלפונית) עם בוחן תנועה אשר ידע לכוון את המעורבים בתאונה כיצד עליהם לנהוג, כיצד לתעד את הזירה באמצעות תמונות וסרטונים ועוד. ככל שהנהג החשוד ישכיל לקבל ייעוץ והכוונה מוקדם יותר כך יעלו הסיכויים לסייע בהגנה עליו הן בהליך הפלילי והן בהליך הנזיקי. בוחן התנועה צריך לאסוף כמה שיותר ראיות מהזירה סמוך ככל הניתן למועד התאונה ע"מ שלא יחולו שינויים בזירה. לכן ישנה חשיבות לפניה המוקדמת לקבלת ייעוץ.

ראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים

נגן וידאו אודות תפקידו של בוחן תנועה

 

מתי בוחן תנועה מטעם החשוד בגרימת התאונה יכול להגיע לזירת התאונה?

בוחן תנועה יכול וכדאי שיגיע לזירה בזמן אמת. על אף האמור, גם אם חלף זמן ממועד התאונה, ביקורו של הבוחן בשטח נחוץ לצורך הבנת התמונה הכללית. ישנם ממצאים שיעלמו מהזירה עם חלוף הזמן כמו שברי זכוכיות, סימנים על הכביש ועוד. יחד עם זאת, יש דברים שאינם משתנים כמו טווח שדה ראיה של נהג, מבנה הכביש, תנאי הדרך ועוד. הנזקים לרוב מתועדים ובעזרת הצילומים והביקור בשטח מתאפשר לבוחן למקם את כלל הממצאים בזירה ולהרכיב את הפאזל.

נגן וידאו אודות מתי בוחן תנועה מגיע לזירת התאונה

 

מה לעשות אחרי תאונת דרכים? טיפים מבוחן תנועה

חשוב מאוד, לפני שמזיזים את הרכב, להוציא את הטלפון הנייד ולצלם את הרכבים מרחוק – צריך לראות את הרכבים ביחס לסביבה. מרבית הנהגים שמשכילים כבר לצלם, טועים ומצלמים את כלי הרכב מקרוב ע"מ לתעד את הנזקים. ע"מ להבין מה קרה בתאונה ומי אחראי לה צריך לצלם מכל הכיוונים והזוויות. ברור שכדאי לצלם גם את כלל הנזקים של כל הרכבים המעורבים אבל חשוב מכך הוא צילום של כל הסביבה. עניין נוסף שנהגים רבים מסתבכים בגללו הוא עניין החלפת הפרטים – חובה להחליף פרטים בלי קשר לאשמה בתאונה! תדאגו לצלם את תעודת הביטוח ורישיון הנהיגה של הנהג. טיפ חשוב נוסף –לא לחתום על שום מסמך המעיד על אשמה שלכם!

אם יש נפגעים בתאונה – כדאי לפנות לעורך דין תעבורה בהקדם שידע לתת לכם הנחיות כיצד לפעול בהמשך הדרך.

נגן וידאו אודות טיפים מעשיים לאחר תאונת דרכים

 

שבירת מיתוסים – תאונת שרשרת – האם תמיד האחרון האשם?

בהחלט לא. כל מקרה לגופו ויש לבחון זאת בעין מקצועית של בוחן תנועה. ישנם בהחלט מקרים בהם האחרון לא יהיה אשם. יש לבדוק את האחריות לפגיעה בכל אחד מהרכבים בנפרד. אף אם האחרון ימצא אחראי, יתכן שבוחן תנועה יוכל לסייע בחלוקת האחריות ע"מ שלא ישא לבדו בנטל ובאשמה. בוחן תנועה ידע לבדוק את האשם התורם של כל אחד ואחד מן המעורבים בתאונה.

נגן וידאו אודות תאונת שרשרת

נהיגה ללא ביטוח

לצערנו, נהגים רבים נוהגים ללא ביטוח חובה, בעיקר רוכבי אופנוע אשר עלולים להסתבך עם החוק בשל עבירה חמורה של נהיגה ללא ביטוח ואף היעדר ביטוח החובה ימנע מהם קבלת פיצויים בגין נזקי גוף. נבהיר כי חובה על כל נהג לרכוש ביטוח חובה המתאים לרכבו. אם מכל סיבה שהיא הייתם מעורבים בתאונת דרכים בשעה שרכבכם לא מבוטח – פנו לייעוץ בוחן תנועה ועורך דין תעבורה בהקדם!

נגן וידאו אודות נהיגה ללא ביטוח

 

מקצועיותו של בוחן התנועה

הבנה בפיזיקה של הדברים, השוואת גובה המכה, זוויות, נתיבי נסיעה, הבנה של מה קדם למה זו מומחיותו של בוחן התנועה המומחה בחקירה ושחזור תאונות דרכים. בוחן התנועה יודע להרכיב את הפאזל, כל חלק במקומו, עד לקבלת התמונה המלאה באשר לאופן התרחשות התאונה.

נגן וידאו אודות מקצועיות של בוחן תנועה

 

פתיחת דלת לכיוון נתיב נסיעה – מי אשם?

האחריות על מי שפותח דלת לכיוון נתיב הנסיעה. למרות זאת, ישנה אחריות גם על הנהג שרואה את הדלת מתחילה להיפתח, עליו לנהוג בזהירות ולצפות שהדלת תמשיך להיפתח. במקרה כזה, האחריות תהיה חלקית. אם פתיחת הדלת נעשתה במפתיע – האחריות תהיה באופן מוחלט על פותח הדלת. המלצה – לא לפתוח את הדלת לעולם לכיוון הכביש. לצאת תמיד לכיוון המדרכה.

נגן וידאו אודות פתיחת דלת לכיוון הנסיעה

 

שינויים בתקנות התעבורה

בקרוב יכנסו לתוקפן תקנות חדשות המחייבות הסעת ילד עד גיל 10 במושב האחורי בלבד. תקנה נוספת תחייב התקנת מערכב לשכחת ילדים ברכב.

נגן וידאו אודות שינויים וחידושים בתקנות התעבורה

ראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים

תאונת דרכים בצומת מרומזר – דוגמה לחשיבות עבודת הבוחן

מערכת הרמזורים בצומת נותנת אור ירוק לכל כיוון נסיעה בזמנים שונים. במקרה של תאונה, עולה השאלה מי נכנס לצומת באור אדום? בוחן תנועה יודע לפענח את תכנית הרמזורים ולהצליב את הראיות מהזירה ע"מ להכריע בשאלה מי נכנס לצומת באור אדום. התשובה לשאלה זו היא הרת גורל עבור הנהג החשוד בגרימת התאונה. טיפ חשוב – גם אם האור בכיוון נסיעתך הוא ירוק, תוודא שהצומת פנוי לפני כניסתך!

נגן וידאו אודות דוגמא לעבודת בוחן התאונה בצומת מרומזר

 

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? פנו בהקדם לייעוץ עורך דין תאונות דרכים בהקדם

משרד עורכי דין תעבורה ותאונות דרכים יערית אוליאל מעניק ייעוץ וליווי לכלל הנהגים בתיקי תאונות דרכים. תיקים המנוהלים ע"י משרדנו זוכים לליווי של בוחן התנועה המומחה יצחק פפיסמדו ובכך מקבל הנהג כיסוי מקיף ורחב לכלל צרכיו. נקלעתם לתאונת דרכים? צרו קשר בהקדם ונשמח לסייע.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה