לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

זיוף פציעה בתאונת דרכים

קשה להאמין, אך לא חסרים מקרים של זיוף פציעה בתאונת דרכים, על מנת לקבל פיצויים כספיים גבוהים יותר. במקרים רבים, הדבר עשוי לפגוע מאוד בנהג הפוגע ובחברות הביטוח שייאלצו לשאת באחריות כספית ואפילו פלילית בגין פציעותיו של הנפגע בתאונת הדרכים.

מאמר זה יתאר את תופעת זיוף פציעה בתאונת דרכים, כיצד זה נעשה ומה אפשר לעשות על מנת להתמודד עם הבעיה ולהגן על עצמכם מבחינה משפטית בצורה הטובה ביותר. 

תביעות תאונות דרכים

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 1975 קובע כי נפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצויים כספיים מטעם ביטוח החובה של הנהג, בין אם זה היה אדם אחר או הוא עצמו. כפי שניתן להניח, תאונת דרכים עשויה לפגוע באופן משמעותי בחייו של אדם, בגופו, במצבו הבריאותי ואפילו במצבו הנפשי.

פגיעה כזו עשויה לגרור הוצאות כספיות גבוהות, בשל הצורך לשלם על טיפולים רפואיים ונפשיים, לשכור עזרה מצד שלישי ולהתאים את הבית לנכותו החדשה של הנפגע, במיוחד לאור העובדה שרוב הנפגעים מפספסים ימי עבודה רבים. בשל כל אלו, לפיצויים בגין תאונות דרכים יש חשיבות אדירה לחייו של הנפגע.

היות ותאונות דרכים הן תופעה יומיומית ומסוכנת מאוד במדינת ישראל, המדינה ראתה לנכון לחוקק את חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים על מנת לאפשר מסלול פיצויים מהיר ויעיל שיקל על שיקומו של הנפגע. בהתאם לכך, זיוף פציעה יגרור יחס מחמיר מצד חברות הביטוח ובתי המשפט, ויש להימנע ממנו בכל מחיר.

זיוף פציעה בתאונת דרכים - uliel

זיוף פציעה בתאונת דרכים

אכן, מדובר בתופעה, בה אנשים נפגעים בתאונת דרכים ו'רוכבים' על ההזדמנות לתבוע פיצויים שהם אינם זכאים להם. ישנן שתי דרכים מרכזיות לזייף פציעה בתביעות תאונות דרכים – תביעה בגין פציעות ומחלות שאינן אמיתיות מלכתחילה, או תביעה בגין פציעות ומחלות שלא נגרמו עקב התאונה. כך, התובעים יוכלו לקבל סכום כסף גבוה יותר מחברת הביטוח שלהם או של הנהג השני.

זיוף פציעה היא כמובן עבירה פלילית שיכולה לגרור קנס כספי ואפילו מאסר, בהתאם לאופיה של העבירה וחומרתה – זיוף מסמך רפואי, העמדת פני חולה או פצוע מול רופא ובבית משפט, תביעת חברת הביטוח על מחלה או פציעה שלא נגרמה בעקבות התאונה ועוד.

 

זיוף פציעה בתאונת דרכים
זיוף פציעה בתאונת דרכים

 

איך זיוף פציעה בתאונת דרכים של הנפגע יכול להשפיע עליי?

קודם כל, חשוב להבין כיצד מתבצעת התביעה במסגרת חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים – אם נפגע בתאונת דרכים היה ברכב שלו בעת התאונה, עליו לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת אותו בביטוח חובה. אם נפגע היה נוסע ברכב אחר או שהוא נפגע מרכב אחר בהיותו הולך רגל, למשל, עליו לתבוע את ביטוח החובה של הנהג השני.

בתביעות של פיצויים בגין תאונות דרכים הנהג הפוגע לא נושא בחבות פלילית, אך אם הנפגע יבחר לתבוע את הנהג באפיק נזיקי או שהמדינה תראה לנכון להאשים אותו בפלילים, ריבוי הפציעות עשוי בהחלט לעלות את גובה הפיצויים שהנהג יתבקש לשלם ואפילו להגדיל את עונשו. לכן, זיוף הפציעה של הנפגע עשוי להשפיע מאוד על חייו של הנהג הפוגע, על עתידו כנהג ועל התיק הפלילי שלו.

 

איך ניתן למנוע זיוף פציעה בתאונת דרכים?

אחת ההמלצות העיקריות לאדם שעובר תאונת דרכים – ככל שמצבו הרפואי מאפשר לו, כמובן – היא לתעד את האירוע באמצעות תצלום זירת התאונה והרכבים הפגועים ולקחת פרטים מהנוכחים האחרים בתאונה ומהעדים אליה. תיעוד התאונה יבטיח כי בשלב הראשון עשיתם כל מה שאתם יכולים על מנת שרשויות החוק יקבלו את כל המידע הרלוונטי על מנת להעריך את חומרת התאונה ואת השתלשלות האירועים.

כמובן שאין לתעד את הזירה בטרם הזמנת כוחות ההצלה והביטחון והגשת עזרה ראשונה לנפגעים, שהרי אלו חובות הנוכחים בתאונה על פי חוק. צעד חשוב נוסף שעליכם לעשות הוא ליצור קשר, מוקדם ככל האפשר, עם עורך דין תעבורה המתמחה בתאונות דרכים.

כאמור, לאיסוף ראיות נכון יש חשיבות אדירה להמשך ההליכים המשפטיים, ולכן עורך דין תעבורה מיומן ינחה אתכם כיצד לתעד את האירוע, וייתכן כי יחליט לשלוח מומחה שיאסוף נתונים מן זירת התאונה לפני שייעלמו כליל. איסוף נתונים ותיעוד הזירה הם חשובים מאוד כיוון שהם יכולים להסביר את השתלשלות האירועים של התאונה ולהצביע האם סוג פציעה מסוימת היא סבירה או לא בהתאם לאירוע.

כחלק מן ההליך המשפטי, ניתן לדרוש לעיין במסמכיו הרפואיים של הנפגע על מנת לוודא את אמינותם ביחס לסוג התאונה ואופן התרחשותה.

 

ליווי מעורך דין המתמחה בתאונות דרכים

חשוב לדעת כי דיני התעבורה השונים, לרבות פיצויים בגין תאונות דרכים, הם רבים, מסועפים ומבולבלים. לכן, הצעד האחראי ביותר שאדם שעבר תאונת דרכים יכול לעשות הוא להיעזר בעורך דין תעבורה המתמחה בתאונות דרכים ובפיצויים, על מנת להבטיח כי יקבל את ההגנה המקסימלית בבית המשפט. הצורך בעורך דין מיומן עולה כאשר יש צורך לוודא את אמינות פציעותיו של נפגע בתאונת דרכים.

השגת חלק ניכר מן המידע הנדרש כרוכה בקבלת צווים שונים, ועל כן רצוי להותיר עבודה זו לעורך דין מנוסה. אמנם שכירת שירותיו של עורך דין כרוכה בעלויות כספיות מסוימות, אך עלויות אלו עשויות להתגמד לאין שיעור לעומת פיצויים כספיים שתאלצו לחוב בהם אם הנפגע יבחר לתבוע אתכם באפיק נזיקי, או אם תמצאו רשלנים או פזיזים בעיני המדינה ותאלצו לעמוד למשפט פלילי.

זיוף פציעה בתאונת דרכים - uliel

הבחירה בעורך דין היא הבחירה הנכונה ביותר על מנת לוודא כי תמצו את כל הזכויות שהחוק מעניק לכם. עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובתאונות דרכים בפרט ומזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדה על מנת שנוכל להעניק לכם ליווי משפטי אישי, מסור ואיכותי.

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מנוסה בתיקים רבים של תאונות דרכים ובעל הצלחות רבות בתחום, וישמח לעמוד לשירותכם על מנת שיחדיו נוכל להגן על זכויותיכם בבית המשפט.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה