לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ייעוץ לפני חקירה במשטרה לנהג מונית לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים בישראל לצערנו הרב נהפכו לחלק מן השגרה היומיומית, משמעות הדבר היא – כל נהג עשוי למצוא עצמו מעורב בתאונת דרכים, ללא חשיבות לשאלת נטל האשמה. לרוב, בחלוף מספר ימים ממועד התאונה יקבלו המעורבים זימון למשטרת ישראל לצורך חקירה או מתן עדות.

חשוב לדעת, אם זומנתם לחקירה במשטרה, משמע כי הינכם חשודים בביצוע גרימת התאונה.

כיצד מתבצע חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים?

בעת התייצבות הנהג הנאשם בגרימת תאונת דרכים לחקירה, יצוין בידי החוק שני דברים:

  1. נאמר לנהג כי הוא מוזהר שעליו לומר את האמת בלבד במהלך החקירה
  2. קיימת לנהג הזכות להיוועץ עם עורך דין, טרם מסירת גרסתו למשטרה

נהגים רבים מוצאים עצמם בשלב זה מבולבלים, חסרי ביטחון ואף לחוצים, תחושות אלו עשויות להוביל לאמירת דברים לא נכונים או לא מדויקים, מה שלבסוף יוביל לתוצאה של הגשת כתב אישום כנגדם. המחשבה הרווחת בקרב נהגים אלו, כי מי שמבקש את זכות ההיוועצות עם עורך דין, כנראה מרגיש אשם בביצוע עבירה ולכן יוותרו על זכות חשובה זו.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה לנהג מונית לאחר תאונת דרכים - uliel

חקירה באזהרה בגין התרחשות תאונת דרכים בעלת נפגעים

מאיר, נהג מונית, היה מעורב בתאונת דרכים עם אופנוע. מאיר ביצע פניית פרסה ובסיומה הגיע רוכב אופנוע והתנגש במונית בה נהג. רוכב האופנוע נחבל ונגרמו נזקים לאופנוע ולמונית. למקום התאונה הגיעה ניידת משטרה באופן מיידי ותיעדה את המתרחש על ידה.

מספר ימים לאחר התאונה מאיר הוזמן לחקירה תחת אזהרה בחשד לגרימת תאונת דרכים. מאיר השכיל ליצור קשר עם משרדנו בטרם ניגש למסור את גרסתו. תחילה, סבר מאיר כמו מרבית הנהגים שאין לו כל צורך להתייעץ עם עו"ד:  "אני אגש ואספר להם בדיוק מה קרה וזהו". ביקשנו שיספר לנו מה קרה כדי להבין את הסיפור טוב יותר. מאיר הבין מהר מאוד שהוא עלול להסתבך על אף שאינו אשם בתאונה. יש לציין כי אם היה מוגש כנגד מאיר כתב אישום, רישיונו היה עשוי להיות בסכנה, וכתוצאה מכך הייתה נפגעת לו פרנסתו בגין העובדה שנהיגה במונית זה מקום עבודתו היחיד.

האם ביצוע עבירת תנועה, תזקוף לחובת הנהג את נטל האשמה בהתרחשות תאונת דרכים?

בעניין זה, אין תשובה חד משמעית מכיוון שכל מקרה נבדק ונחקר בהתאם לגופו ולממצאים הקיימים בו. במקרה דנן, טרם התרחשות התאונה ביצע מאיר פניית פרסה במקום שהיה אסור לבצע זאת, ויתכן שמגיע לו עונש על ביצוע פנייה זו.

ביחס לנטל האשמה – לאחר הבנת האירוע, בדיקת התמונות והנזקים של כלי הרכב המעורבים ובדיקת מקום התאונה הגענו למסקנה חד משמעית, מאיר לא אשם בגרימת התאונה! ניתן לומר כי, רוכב האופנוע הפתיע אותו כשניסה לעקוף מימין בתוך נתיב תחבורה ציבורית, ולכן אין כל קשר בין הפרסה שבוצעה עשרות מטרים לפני התאונה לבין התאונה עצמה.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה לנהג מונית לאחר תאונת דרכים
ייעוץ לפני חקירה במשטרה לנהג מונית לאחר תאונת דרכים

מעורבים בתאונת דרכים? אל תודו באשמה טרם נחשפתם לכלל הראיות הקיימות

במקרה שלנו, הבוחן טרח להפחיד את מאיר היטב בשיחת הטלפון שקדמה לחקירה ואמר שרוכב האופנוע טוען שיש לו סרטון שמפליל אותו. כל נהג נורמטיבי יחשוש מאמירה כזאת, מה שעשוי להוביל להודאה באשמה גם אם אינה נכונה.

בפגישת הייעוץ קיבל מאיר את כל הכלים הדרושים לו להתמודדות נכונה עם החקירה. איך להציג נכון את גרסתו, לאלו פרטים לשים לב, מה חשוב לספר ואיך. הפחד להודות בעבירה הקלה שביצע היה עלול לסבך אותו עם כתב אישום חמור בהרבה.

 

חשיבות היוועצות עם עורך דין תעבורה, טרם החקירה במשטרה

בעת זימון לחקירה במשטרה בגין מעורבות בתאונת דרכים, ייעוץ על ידי עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן בתחום הוא הכרחי ואף בגדר חובה! חשוב להבין כי החקירה הראשונית במשטרה היא החשובה ביותר בכל ההליך הנ"ל. חקירה זו עשויה להוביל להגשת כתב אישום בגין הנהג, או שמא לסגירת התיק לחלוטין. אנו נתקלים לא מעט במקרים בהם ניתן לראות כי אם הנאשם היה מקבל ייעוץ הולם טרם חקירתו במשטרה, כתב האישום לא היה מוגש כלל, או שמא לא היה נכתב בצורה כה חמורה.

נהגים רבים נחקרים לראשונה בחייהם, ולכן נוטים לעשות טעויות רבות בתום לב, בדש על הנהגים הנורמטיביים, לאור העובדה כי זוהי הפעם הראשונה בחייהם שהם פוגשים ברשויות בעת היותם במעמד חשודים.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה לנהג מונית לאחר תאונת דרכים - uliel

חשוב לומר כי אנו מבינים לליבם של הנהגים שבוחרים לוותר על זכותם לייעוץ משפטי עם עורך דין טרם החקירה, נהגים אלו מאמינים בלב שלם כי האמת שלהם מספיקה, ולכן אינם זקוקים לעורך דין, אך אין כך הדבר. הכוונה משפטית ראויה, עשויה להטיב עם נהגים אלו ולחלצם מן כתב אישום.

במקרה שלנו, היום (אוגוסט 2021), חודשיים לאחר תאונת הדרכים בה היה מעורב מאיר נהג המונית, הסתיימה החקירה והתיק נגדו נסגר. מאיר יוכל להמשיך ולהתפרנס בכבוד ובכך נמנע מפרוצדורה משפטית מתישה ומייגעת. לאור האמור, מסירת גרסה במשטרה לאחר תאונת דרכים – רק לאחר קבלת ייעוץ מעורך דין! כי יש טעויות שלא ניתנות לתיקון.

הצלחות משרדנו בתיקי תאונות דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

נגמר בקנס בלבד!
תאונת דרכים עצמית
שבעה ימי פסילה בלבד
לאחר תאונת דרכים
תאונת דרכים בפעם
השנייה ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה