לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום לאחר תאונת דרכים

קבלת כתב אישום לאחר תאונת דרכים הינה ללא ספק אירוע מבהיל. רבים מעולם לא מצאו את עצמם ניצבים בפני האשמה פלילית, וכתב אישום בגין תעבורה עשוי להיות מאיים מאוד. חשוב לשמור על קור רוח, אך יחד עם זאת אסור להקל ראש בדבר – עבירת תעבורה שהובילה לתאונת דרכים הינה עבירה פלילית מן המניין, וככל שישנם נפגעי גוף כך העונש עשוי להיות חמור יותר.

לכן, אם נקלעתם לתאונת דרכים, חשוב מאוד לערב עורך דין מומחה בתחום התעבורה. עורך דין יוכל להנחות אתכם כיצד לפעול ולוודא כי אתם מקבלים את ההגנה המשפטית המרבית לאורך כל ההליך. 

 

 

מהו כתב אישום לאחר תאונת דרכים?

כתב אישום הוא מסמך משפטי המוגש נגד אדם שהואשם בעבירת עבירה פלילית. בכתב האישום מפורטים כל הסעיפים שהנהג מואשם בהם בחוק הישראלי. למען הסר ספק, עבירות תעבורה הן עבירות פליליות, שהרשעה בהן יכולה להוביל לענישה מחמירה כמו קנס כספי, עבודות שירות, פסילת רישיון ואפילו מאסר.

אם אדם ביצע עבירת תנועה שהובילה לתאונת דרכים, כמו נהיגה בשכרות או נהיגה ברמזור אדום, הוא יקבל כתב אישום לאחר תאונת דרכים. לאחר החקירה וקבלת כתב האישום, ייערך משפט בבית המשפט לתעבורה, שהינו הערכאה הראשונה בתחום התעבורה. אם יוגש ערעור על פסק הדין שיינתן בבית המשפט לתעבורה, הדיון בתיק יעבור לבית המשפט המחוזי.

ערעור נוסף יעביר את הדיון בתיק לבית המשפט העליון, שהינו בית המשפט הגבוה לערעורים.

כתב אישום לאחר תאונת דרכים - uliel

מתי מקבלים כתב אישום לאחר תאונת דרכים?

אם יש חשד כי נהג עבר עבירת תנועה, על המשטרה לחקור את האירוע. אם המשטרה ראתה לנכון למסור המלצה על הגשת כתב אישום, הפרקליטות תבחן את התיק. עליה להכריע האם יש להעמיד את הנהג לדין או לא, וכל זאת בהתבסס על הראיות והעובדות הקיימות בתיק.

אם הפרקליטות החליטה להעמיד את הנהג לדין, הנהג יקבל כתב אישום שכולל הזמנה לדין. הנאשם יקבל את כתב האישום באמצעות דואר רשום או במסירה ידנית על ידי שוטר. כתב האישום כולל את כל האישומים בהם הנהג מואשם, ויפרט את הראיות שיש כנגדו.

הצלחות משרדנו בתיקי תאונות דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

נגמר בקנס בלבד!
תאונת דרכים עצמית
שבעה ימי פסילה בלבד
לאחר תאונת דרכים
תאונת דרכים בפעם
השנייה ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

 

כיצד מתנהל משפט בבית המשפט לתעבורה?

יחד עם מתן כתב האישום, הנהג יוזמן למשפט שייערך בבית המשפט לתעבורה. בית המשפט לתעבורה, כאמור, הוא ביהמ"ש פלילי, ולכן הוא פועל לפי סדר הדין הפלילי, בדומה למשפטים פליליים אחרים. המשפט מתחלק על פני מספר דיונים, בסדר הבא –

 

דיון הקראה ראשונה

בדיון זה, כפי שניתן להבין מכותרתו, יוקרא כתב האישום של הנהג, לרבות עובדות המקרה, הראיות שיש נגדו והסעיפים בחוק שעליהם עבר. כתגובה, הנהג יתבקש לכפור באשמה או להודות בה. בשלב זה, הוא רשאי להציג טענות מקדמיות.

שלב זה הוא חשוב מאוד כיוון שטענות מקדמיות יכולות לפסול את הצורך במשפט כולו. למשל, אם יש פגם בהליך או בכתב האישום כולו, ייתכן מאוד שניתן לבטל את כתב האישום באופן מלא או את חלק מסעיפיו. קשה מאוד לזהות פגמים בתהליך המשפטי ללא הכשרה משפטית, ולכן שלב זה מעיד על הצורך בליוויו של עורך דין המתמחה בתחום.

כמו כן, חשוב לדעת שהודאה באשמה ככל הנראה תוביל להרשעה. לכן, לא מומלץ לעשות זאת ללא התייעצות בעורך דין. אם יש לכם היסטוריה של עבירות תעבורה, למשל, אתם עשויים למצוא את עצמכם בפני עונש חמור במיוחד. משום כך, היעזרו בעורך דין בטרם הגעתכם לדיון, ואם לא הספקתם לעשות זאת, תוכלו לבקש לדחות את הדיון שהרי סיוע ממשפטן הינה זכותכם החוקית.

כתב אישום לאחר תאונת דרכים
כתב אישום לאחר תאונת דרכים

דיון ההוכחות

בדיון זה, יוצגו הראיות השונות והעדים ייחקרו על ידי ההגנה והתביעה. לשלב זה יש משמעות אדירה – אדם שיעבור חקירה ללא הכנה מראש עשוי להיכשל במילותיו ולשכנע את השופטים בכך שהוא אשם.

 

מתן פסק דין

בשלב זה, השופטים יכריזו האם הנאשם נמצא אשם או זכאי. אם נמצא כי הנאשם אשם, הצדדים יציגו את טיעוניהם לעונש. טיעונים שונים עשויים להשפיע על חומרת העונש לקולא או לחומרה – אם למשל הנהג מחזיק בהיסטוריית עבירות תנועה ענפה, ככל הנראה הדבר יפגע בסיכוייו לקבל עונש מופחת.

 

ערעור על פסק הדין

תוך 45 יום מקבלת פסק הדין, הנאשם יכול לערער על התוצאה לבית המשפט המחוזי. מומלץ להיעזר בעורך דין בטרם הערעור על מנת להבין מהם סיכוייכם להפחית את העונש או לבטלו כליל.

כתב אישום לאחר תאונת דרכים - uliel

אי הגעה לדיוני המשפט

חשוב לדעת שאם המשפט דן בעבירת תעבורה שבעקבותיה נגרמה תאונת דרכים, ותאונה זו כללה נפגעים שחוו פגיעה של ממש, אסור לנהל את הדיונים ללא הנאשם. עם זאת, היעדרות שאינה מוצדקת ו\או אינה מאושרת עשויה לגרור סנקציות ולפגוע בהליך המשפטי שלכם.

 

קיבלתי כתב אישום לאחר תאונת דרכים וזומנתי לדיון, מה לעשות?

אל תתמודדו עם זה לבד – שכרו את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה ותאונות הדרכים. לבדכם, לא תוכלו לזהות את הפגמים בהליך או את זכויותיכם שנפגעו. אמנם מדובר בהוצאה כספית, אך זו עשויה למנוע מכם להוציא סכומים רבים אף יותר על ערעורים, קנסות ואגרות.

כמו כן, תוכלו להקדים תרופה למכה ולשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה כבר מרגע התרחשות התאונה. עורך דין יוכל להנחות אתכם כיצד לתעד את זירת האירוע ולגבות עדויות מן העדים. כמו כן, במידת הצורך עורך הדין יוכל לזמין איש מקצוע שיבחן את זירת התאונה ויוכל לזהות ראיות חשובות.

זכרו כי אינכם מודעים לכל זכויותיכם, וכי משפט תעבורה שמתנהל מבלי שתקבלו הגנה משפטית מספקת יכול להוביל לכך שתשלמו מחיר כבד. לכן, ההמלצה הטובה ביותר היא להיעזר בליווי משפטי כך שתוכלו להגן על עצמכם ועל עתידכם כנהגים.

אם אתם או אחד מיקיריכם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ומצאתם את עצמכם ניצבים בפני כתב אישום, אל תהססו ליצור קשר עם משרדנו, משרד עורכת הדין יערית אוליאל. משרדנו מתמחה בהגנה על נאשמים בתחום תאונות דרכים, ונשמח לעמוד לשירותכם לאורך כל ההליך ולוודא כי אתם מקבלים את כל הזכויות שהחוק יכול להעניק לכם.

היעזרות בעורך דין המתמחה בתחום תבטיח כי אתם עושים כל מה שביכולתכם על מנת להגן על תיקכם הפלילי ולמנוע עונש חמור ולא הפיך.

כתב אישום לאחר תאונת דרכים

במקרה בו קיים חשד כי הנהג המעורב ביצע עבירת תנועה, או שמא קיימים פצועים כתוצאה מהתאונה, צפוי הנהג לקבל כתב אישום. למידע נוסף, בקרו באתר.

במקרה שכזה מומלץ להסתייע בידי עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים, וזאת לאור הענישה הקשה הצפויה לנהג הנאשם. עו"ד מקצועי עשוי להטיב עם הנאשם במעמד זה.

ניתן לקבל הזמנה לדין במעמד ביצוע העבירה, או שמא בדואר רשום לכתובת המעודכנת במשרד הפנים. לעוד מידע, באתר.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה