לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

אם נפגעתם בתאונת דרכים, סביר מאוד שאתם זכאים לפיצויים כספיים גבוהים מחברת הביטוח של הנהג הפוגע. ממאמר זה תוכלו ללמוד על זכאותכם לפיצויים בגין תאונת דרכים, ולחשב את גובה הפיצויים אליו אתם זכאים ע"י מחשבון פיצויים תאונות דרכים.

 

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 

כאשר אדם נפצע בתאונת דרכים מידי רכב, בין אם הוא רוכב אופניים, נהג או הולך רגל, הוא רשאי לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הרכב הפוגע על מנת לקבל פיצויים כספיים גבוהים שיסייעו לו להשתקם. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 נועד על מנת להקל על הליך התביעה ולאפשר לנפגע בתאונת הדרכים לקבל פיצויים כספיים מהירים. 

בהתאם לכך, חוק זה ביצע מספר חידושים בדיני התעבורה הישראליים – ראשית, הוא מאפשר קבלת פיצויים אוטומטית לנפגע בתאונה, ללא קשר למידת אשמו. כלומר, גם אם הולך רגל היה בפועל האשם בגרימת התאונה כיוון שירד לכביש מבלי להיזהר, הוא עדיין יהיה זכאי לפיצויים לפי חוק זה. 

שנית, החוק מאפשר קבלת פיצויים גבוהים במסלול מהיר יותר מאשר בתביעות נזיקיות רגילות. אמנם הפיצויים שיתקבלו בשלב הראשון הם ככל הנראה פיצויים חלקיים, אך הם מקצרים את המתנתו של הנפגע לפיצויים, ובכך מבטיחים את תחילת שיקומו.

חידוש נוסף שחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים יצר הוא הקמת קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. מדובר בתאגיד ציבורי, שהוקם מכוח החוק, ומטרתו היא לסייע לנפגעי תאונות דרכים לקבל פיצויים כאשר אין ביכולתם לתבוע את הנהג הפוגע, כמו במקרים של תאונת פגע וברח או במקרה בו הנהג אינו מבוטח.

במקרה כזה, הנפגע יקבל את פיצוייו מקרנית, אך הנהג הפוגע לא יקבל פטור מתשלום הפיצויים, וככל הנראה ייתבע על ידי קרנית בהמשך על מנת לשפות אותה על הפיצויים שהעניקה. מעוניינים לדעת כיצד עובד ההליך? היוועצו עם עורך דין תעבורה המנוסה בתיקי תאונות דרכים.

אל תוותר על הפיצוי שמגיע לך
מחשבון פיצויים תאונות דרכים

 

איך מקבלים פיצויים?

על מנת לקבל פיצויים בגין פגיעה בתאונת דרכים, יש לעמוד בהגדרה של 'תאונת דרכים' לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. מדובר בהגדרה ארוכה ומורכבת, אך חשוב מאוד להבין אותה על מנת לדעת מהי זכאותכם לפיצויים – 

 "תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי";

כלומר, תאונת דרכים היא אירוע בה נגרם לאדם נזק גוף, המוגדר באותו הסעיף כמוות, מחלה, פגיעה או ליקוי גופני או שכלי, לרבות פגיעה בהתקן שנועד לתפקוד גופני כמו פרוטזה או כיסא גלגלים. 

גם התפוצצות או התקלחות של הרכב שנגרמו בגלל רכיב שמצוי ברכב או חומר אחר שחיוני לנסיעתו של הרכב, גם אם אירעו על ידי גורם שמצוי מחוץ לרכב, עשויים להיחשב על פי חוק זה כתאונת דרכים, על אף שלא מדובר בתאונת דרכים שגרתית. גם במקרה שבו תאונת הדרכים נגרמה עקב פגיעה ברכב שחנה במקום אסור או עקב ניצול כוחו המכני של הרכב (כמו מנוף שמחובר לרכב) התאונה יכולה להיחשב כתאונת דרכים שמזכה בפיצויים לפי חוק זה. 

גם רכבים שאינם רכב פרטי, כמו תחבורה ציבורית, אמבולנס, טרקטור ועוד, עשויים להיחשב כרכב שתאונת דרכים עמו מזכה בפיצויים, כל עוד מדובר ברכב מנועי שנועד למטרת תחבורה יבשתית. על אף הסערה הציבורית בעניינם, אופניים חשמליים אינם מהווים רכב מנועי שעשוי לזכות את האדם שנפגע מהם בפיצויים לפי חוק זה, שהרי נהגי אופניים חשמליים אינם מחויבים לבטח אותם בביטוח חובה.

עם זאת, אין הדבר אומר שלא ניתן לתבוע נהג אופניים חשמליים אם הוא ביצע תאונה, אך התביעה תיאלץ להתקיים באפיק הנזיקי הרגיל והארוך יותר. 

מה לא נחשב כתאונת דרכים? 

"..ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי";

כפי שמתואר בהמשך הסעיף הראשון של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, החוק לא יחשיב תאונה שנעשתה במכוון כתאונת דרכים שמעניקה פיצויים לפי חוק זה, כאשר הנזק שנגרם נגרם על ידי המעשה עצמו. 

מחשבון פיצויים תאונות דרכים - uliel

מחשבון פיצויים תאונות דרכים – מה גובה הפיצויים שניתן לקבל? 

גובה הפיצויים שאדם יכול לקבל בגין תאונת דרכים נקבע באופן אינדיבידואלי ותלוי בגילו בעת התאונה, הנכות שנגרמה לו, ימי העבודה והשכר שהוא מפסיד בגלל התאונה וסיוע שהוא זקוק לו לאחר התאונה. ככל שאדם עתיד לסבול זמן רב יותר מן תוצאות התאונה, וככל שסבלו יהיה גדול יותר, כך פיצוייו יהיו גבוהים יותר. 

הפיצויים שתובע יכול לקבל בשל תאונה הם פיצויים בגין פגיעה בכושר עבודה, אובדן ימי עבודה, אובדן שכר, כאב וסבל גופניים, כאב וסבל נפשיים, נכות ועוד.

השתמשו באפשרות של מחשבון פיצויים תאונות דרכים על מנת לחשב מה גובה הפיצויים אליו אתם זכאים

חשוב לדעת כי תביעות פיצויים באמצעות חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים חוסם את אפשרותו של התובע לתבוע גורמים אחרים באותה העילה. כלומר, מרגע קבלת פסק הדין הסופי והפיצויים, הנפגע אינו יכול לתבוע אדם אחר בגין הנזק שנגרם לו בתאונת הדרכים, כיוון שהחוק הישראלי אינו מאפשר כפל פיצויים בגין אותו נזק. מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בנזיקין ובתאונות דרכים על מנת להבין מהם האפיקים המשפטיים שפתוחים בפניכם.

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

אם נפגעת בתאונת דרכים כדאי לדעת שגובה הפיצויים נקבע בעיקר על בסיס של חוות דעת מומחה רפואי. לתיעוד הרפואי שבידיך יש השפעה מכרעת גם על חוות הדעת וגם על עצם מינוי מומחה ע"י בית המשפט. משרדנו מומחה בליווי נפגעי תאונות דרכים להשגת פיצוי מקסימלי הכולל את כל ראשי הנזק שניתן לתבוע בגינם – כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות והפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות עבור עזרת הזולת וסיעוד, הוצאות ניידות, הוצאות להתאמת דיור, הוצאות משפט ועוד.

משרד עורכי דין תעבורה ותאונות דרכים יודע להשיג עבור לקוחותיו את הפיצוי המקסימלי המגיע להם.

רוצה לקבל הערכה ראשונית לגובה הפיצוי המגיע לך? הכנס את פרטיך

מעדיפים שנחזור אליכם ונעזור בחישוב?

השתלמות לעורכי דין תעבורה

צוות המומחים שלנו ישמח לסייע בחישוב הפיצויי, השאירו פרטים ונחזור אליכם וביחד נעבור על המקרה שלכם. 

עורך דין תאונות דרכים 

אם נקלעתם לתאונת דרכים, חשוב לא לגלות שאננות, ולגשת מיד לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים על מנת לברר את מצבכם המשפטי ולגלות מהי זכאותכם לפיצויים כספיים. חשוב להבין שבטווח הרחוק, הסכומים שאתם עתידים להפסיד בשל פגיעתכם בתאונת דרכים עשויים להיות אדירים. פיצויים כספיים עשויים לסייע לכם להשתקם בצורה הטובה והשלווה ביותר, ללא חשש מקושי כלכלי. 

לכן, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובתאונות דרכים בהקדם האפשרי, כך שתוכלו לברר את זכאותכם לפיצויים מן הרגע הראשון ולקבל ליווי משפטי מידי מומחה, שיסייע לכם לקבל את כל מה שהחוק יכול להעניק לכם. 

כמו כן, חשוב לדעת כי שכר הטרחה של עורך דין בתביעת לפיצויים בגין תאונת דרכים מוגבל לסכומים מקסימליים ולכן אינו יכול לעלות על שמונה אחוזים מסכום פיצויי הנפגע שנקבעו בהסכם. במקרה שהפיצויים נפסקו בהליכים משפטיים, שכר הטרחה אינו יכול לעלות על שלושה עשר אחוזים מסכום הפיצויים שנפסקו.

מחשבון פיצויים תאונות דרכים - uliel

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובתאונות דרכים, ומזמין אתכם להשתמש במחשבון באתר ובשירותיו המשפטיים של המשרד, כך שתוכלו לקבל ליווי אישי ויסודי עד שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.  

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

 
 
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
מתי כדאי לתבוע את המקיף

ביטוח מקיף מכסה את הנזקים שנגמרו לרכב המבוטח לרבות: טוטאל-לוס, נזקים בעקבות פריצה, פגעי מזג אוויר, נזקי אש ואפילו במקרה

משרדנו מתמחה רק בתעבורה