לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

קיבלתי זימון למשפט על נהיגה בקלות ראש אחרי תאונת דרכים. מה צפוי?

ברוב המקרים צפוי לך עונש של פסילת רישיון הנהיגה שלך למספר חודשים, פסילה על תנאי וקנס. אם חלילה רישיונך ייפסל לתקופה של 12 חודשים או יותר, תצטרך לעבור בדיקות במכון הרפואי כתנאי לחידוש רישיונך. 

מה קובע החוק בעבירה של נהיגה בקלות ראש?

נהיגה בקלות ראש היא אחת העבירות החמורות שניתן למצוא בפקודת התעבורה ולרוב מיוחסת לנהגים שהיו אחראים לגרימת תאונת דרכים. כך קובע סעיף 62(2) לפקודת התעבורה – 

62.  העובר אחת העבירות האלה, דינו – מאסר שנתיים או קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן – חוק העונשין) ואם העבירה היא עבירת קנס שדן בה בית המשפט – קנס פי 1.25 מהקנס האמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין:

(2)   נוהג רכב בדרך קלות ראש, או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה;

קיבלתי זימון למשפט על נהיגה בקלות ראש אחרי תאונת דרכים. מה צפוי? - uliel

כיצד מתנהל ההליך בבית המשפט לתעבורה בעבירה של קלות ראש?

ההליך הצפוי המתנהל בבית המשפט לתעבורה הוא הליך פלילי לכל דבר ועניין. הדיון הראשון בתיק, הפותח את המשפט, נקרא דיון הקראה אשר במהלכו מקריאים לנהג הנאשם את כתב האישום נגדו ואת כלל העבירות המיוחסות לו. לאחר מכן, יתבקש הנהג הנאשם לתת מענה לאישום – האם הוא מודה בעובדות מיוחסיות לו בכתב האישום או שהוא כופר בהן.

אם הנאשם כופר, נקבע התיק להוכחות, ובדיון הבא תעיד התביעה את כלל עדי התביעה ותגיש לבית המשפט את כלל הראיות אשר לטענתה מהוות בסיס להרשעת הנהג בביצוע העבירה. לנאשם יש זכות לחקור נגדית את כלל עדי התביעה. בסיום פרשת התביעה, תחל פרשת ההגנה והנהג הנאשם יצטרך להביא בפני בית המשפט את כלל עדיו וראיותיו ע"מ לשכנע את בית המשפט בחפותו, או, למצער, ליצור ספק סביר בראיות התביעה.

בסיום פרשת ההגנה, יסכמו הצדדים את טיעוניהם ובית המשפט יכריע את דינו של הנהג. אם הנהג יצא זכאי – הזיכוי יביא לסיום ההליך המשפטי. אם יורשע, יקבע התיק לטיעונים לעונש. בדיון הטיעונים לעונש כל צד ינסה לשכנע את בית המשפט מה העונש הראוי להטיל על הנאשם.

כדאי לדעת כי עבירת הנהיגה בקלות ראש כוללת ענישה של פסילת מינימום לתקופה של 3 חודשים למי שיורשע בביצועה. 

קיבלתי זימון למשפט על נהיגה בקלות ראש אחרי תאונת דרכים. מה צפוי?
קיבלתי זימון למשפט על נהיגה בקלות ראש אחרי תאונת דרכים. מה צפוי?

למה כדאי לשכור עורך דין תעבורה לייצוג במשפט של נהיגה בקלות ראש?

חשוב להבין, התביעה המשטרתית פועלת באסרטיביות וביד קשה לחינוך נהגים שוררים. על כן, התביעה נוהגת להחמיר עם נהגים שעשו טעות בכביש ובמיוחד אם אותה טעות גרמה לתאונת דרכים. קיימות לא מעט עבירות שניתן לייחס לנהג שעשה טעות במהלך נהיגתו אך מסיבה ברורה, התביעה המשטרתית לרוב בוחרת לייחס לנהגים את העבירה החמורה יותר, עבירת הנהיגה בקלות ראש.

עורך דין תעבורה ידע לבחון היטב את כלל ראיות התביעה ולבחור באסטרטגיה הנכונה לייצוג הלקוח שלו ע"מ להגיע לתוצאה הטובה ביותר בנסיבות העניין. בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל תיק ותיק, יבחר עורך הדין האם לנהל את המשפט ולהציג בפני השופט את הספק הסביר בראיות התביעה ע"מ לזכות את לקוחו מכל אשמה או לנהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית במטרה לשנות את סעיף האישום החמור מנהיגה בקלות ראש לעבירה של נהיגה בחוסר זהירות, עבירה קלה יותר שאין בצידה חובת פסילה. 

קיבלתי זימון למשפט על נהיגה בקלות ראש אחרי תאונת דרכים. מה צפוי? - uliel

 
 
שאלות נפוצות
אם כתוצאה מעבירת נהיגה בקלות ראש, היית מעורב בתאונת דרכים, מדובר בעבירת תנועה חמורה ובהתאם לכך קיימים העונש הקבוע בחוק הוא מאסר בפועל. לעוד מידע, באתר.
במקרה שכזה, אתה תידרש לבצע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כתנאי לחידוש רישיונך, במקרה שלא תבצע את המבדקים, לא תוכל לקבל את רישיון הנהיגה שלך גם לאחר תום הפסילה.
הליך זה הוא הליך פלילי לכל דבר ועניין, בהתאם לכך קיים סדר פעולות לרבות: הקראת כתב האישום, מענה לאישום וכן הלאה. לקריאה אודות ההליך המלא ניתן לקרוא באתר.
עורך דין מיומן ידע לבחון באופן מקצועי את ראיות התביעה, ובהתאם לכך לבחור באסטרטגיה הנכונה ביותר עבור הנהג הנאשם.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה