לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תאונות דרכים במעבר חצייה

מעבר חציה הוגדר על ידי בתי המשפט כ"ממלכתו של הולך הרגל” ולכן במקרה של תאונת דרכים שהתרחשה על מעבר החציה – הנהג הפוגע צפוי לקבלת כתב אישום בשל אחריותו לגרימת התאונה!
בשנת 2015, הוחלט להסדיר את התנהגות הנהג בעת התקרבו למעבר חציה וזאת ע"י תיקון חדש שנכנס לתקנות התעבורה. לפי תקנות אלו, נהג המתקרב למעבר חצייה מחויב להביט לצדדים ולראות האם הוא מבחין בהולך הרגל אשר עומד בסמוך למעבר, במקרה זה על הנהג להאט את רכבו ואף לבצע עצירה מלאה בכדי לאפשר להולך הרגל זכות קדימה למעבר חצייה בטוחה.
עבירת אי מתן זכות קדימה תוקנה במטרה לצמצם את התרחשותן של תאונות הדרכים, ובכך להבטיח את בטיחותם של משתמשי הדרך השונים. משטרת ישראל ובתי המשפט לתעבורה, רואים בעבירה זו כחמורה ועל כן קיימת החמרה משמעותית בענישה.
במאמר זה נציג עבורכם מקרה על ידי סרטון אשר נגמר בנס גדול. לצערנו, לא תמיד זה נגמר כך וכדאי שכלל הנהגים בישראל יגדישו דקה אחת מזמנם לקריאת הפוסט.

חובת הזהירות החלה על נהגים בעת מפגש במעבר חצייה

נוהגים בתוך שכונה? בקרבת בתי ספר וגני ילדים? סעו לאט! חובה עליכם לחפש ולתור אחר הולכי רגל בקרבת מעברי חציה.
זכרו כי במקומות אלו בפרט קיימת תנועה ערה של הולכי הרגל ומשתמשי הכביש השונים, לכן הקפידו הקפדה יתרה על חוקי התעבורה השונים.
להלן שלושה כללים מהותיים אשר עשויים להציל חיים ועל כן כל נהג חייב להכיר ולפעול על פיהם:

  1. נהג שמגיע למעבר חציה והולכי רגל חוצים במעבר – חובה עליו לעצור את הרכב לפני המעבר ולאפשר להם לסיים את החציה!
  2. נהג המתקרב למעבר חצייה, חייב להאט אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ונראה שבכוונתו לחצות את הכביש – חייב לעצור ולאפשר להולך הרגל לחצות!
  3. נהג שמגיע לקרבת מעבר חצייה ובנתיב אחר האט רכב לפני מעבר החצייה – חייב הנהג להאט אף הוא את רכבו לפני מעבר החצייה. אם הרכב בנתיב האחר עצר לפני המעבר – חייב הנהג לעצור גם הוא! אם נהג אחר עצר בסמוך למעבר חציה, כנראה שיש לכך סיבה. כנראה הוא רואה משהו שאתם עדיין לא ראיתם.

תאונות דרכים במעבר חצייה - uliel

נהגים? קבלו מספר טיפים חשובים בעניין חצייה בטוחה

לפי תקנה 67 (א), על הנוהג ברכב לאפשר להולכי הרגל החוצים במעבר חצייה להשלים את חצייתם בבטחה. מעבר לסנקציות המוטלות בבתי משפט לתעבורה, קיים כאן ערך עליון שהוא – שמירה על שלמות גופו של האדם. לאור האמור, קבלו מאיתנו מספר טיפים חשובים:

  • הגעתם למעבר חציה שתחילתו מוסתרת ע״י רכב חונה, שיח או כל דבר אחר? תעצרו! תוודאו שאין אף הולך רגל שמסתתר שם. זה בידיים שלכם לשמור על חייהם של הולכי הרגל. זיכרו, פעמים רבות ישנם ילדים שחוצים כביש לבד ושיקול הדעת שלהם לעיתים מוטעה. הם לא תמיד ידעו כיצד לנהוג כששדה הראיה שלהם חסום או כשרכב אחד כבר עצר להם. האחריות היא עלינו הנהגים. תמיד.
  • פגיעה בהולך רגל במעבר חציה תביא להגשת כתב אישום חמור כנגד הנהג הפוגע ויהיה צפוי לענישה מחמירה אבל מעבר לכך, נהגים המגיעים אלינו לאחר תאונות מהסוג הזה מתקשים להתגבר נפשית על המאורע. לילות ללא שינה. המצפון הורג אותם.
  • זיכרו, זה עלול לקרות לכל נהג! מספיקה שנייה אחת של חוסר תשומת לב, הסטת מבט או טעות בשיקול הדעת. תנהגו באחריות. זה יכול להציל חיים, לא רק של הולכי הרגל.
תאונות דרכים במעבר חצייה
תאונות דרכים במעבר חצייה

חומרת עבירת אי מתן זכות קדימה להולכי רגל

עבירת אי מתן זכות קדימה נושאת בצידה הזמנה לדין, נקודות חובה ואף קנס אם יפסוק כך ביהמ"ש. כפי שצוין קודם לכן, לבתי המשפט לתעבורה סמכות ענישה רחבה ובעלת סנקציות שונות ומגוונות. רכיבי הענישה נגזרים ע"י בית המשפט בהתאם לעברו התעבורתי של הנהג הנאשם ואף מרמת הסיכון בגין העבירה שנגרמה. אם אתם נאשמים בגין עבירת אי מתן זכות קדימה, הקפידו להיוועץ עם עורך דין תעבורה מנוסה המתמחה בתיקים מסוג זה.

תאונות דרכים במעבר חצייה - uliel

חשיבות עורך דין תעבורה בעבירת אי מתן זכות קדימה במעבר חציה

לאור ריבוי מקרים של תאונות דרכים בגין עבירת אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, קיימת אכיפה מסיבית וביד נוקשה הן מצד המשטרה והן מצד בתי המשפט לתעבורה. אם הינכם נאשם בגין עבירה זו, הכרחי להיוועץ עם עורך דין תעבורה מיומן הבקיא בדיני התעבורה השונים ובעבירת אי מתן זכות קדימה בפרט.
סיוע בידי עורך דין מנוסה, עשוי להטיב עם תיקכם החל מענישה מקלה ועד לזיכוי מלא.

*השימוש בסרטון בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה