לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים

גובה הפיצויים שמקבלים בגין תאונות דרכים הוא אינדיבידואלי ותלוי בפרמטרים שונים המשתנים מאדם לאדם. ראשית עליכם לוודא את זכאותכם לפיצויים בגין תאונת דרכים, ואם אתם עומדים בקריטריונים אלו, תהיו זכאים לפיצויים כספיים. היעזרו במאמר זה על מנת לקבל מידע באשר לזכויותיכם, ולמידע מדויק יותר צרו קשר עם עורך דין המתמחה בתחום שיעזור לכם להבין כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים.

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד על מנת לטפל באחת מהבעיות הקשות ביותר של מדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות – תאונות הדרכים. תאונות הדרכים גובות את חייהם של מאות אנשים בשנה, וגורמות לפצועים רבים.

אחת ממטרותיו המוצהרות של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא להקל על ההתאוששות הכלכלית והרפואית של נפגעי תאונות הדרכים, ולספק להם פיצויים גבוהים ויעילים ככל האפשר. החוק קובע שלושה עקרונות שעומדים בבסיסו.

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים - uliel

הסרת האשמה מן הנפגע

נפגע שרשלנותו תרמה להיווצרות התאונה אינו חב באחריות, ויקבל פיצויים מלאים כמו כל נפגע אחר. כלומר, אין משמעות למידת אשמתו הנפגע, והוא יהא זכאי לפיצויים במלואם, לעומת דיני הנזיקין הרגילים שניתן באמצעותם להפחית פיצויים בשל רשלנות הנפגע.

קבלת פיצויים מהירים – כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים

על מנת למנוע המתנה ארוכה לקבלת הפיצויים, שעשויה לפגוע בהליך השיקום של הנפגע, ניתנים פיצויים מהירים – גם אם חלקיים – לנפגע תאונת הדרכים. כך הנפגע יכול להיעזר בכסף על מנת להחלים, ויוכל להסתדר עד קבלת פסק הדין הסופי, שעשוי להינתן לאחר מספר שנים. 

על מנת להיות זכאי לפיצויים, יש לעמוד בהגדרת תאונת הדרכים המופיע בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

איזו תאונת דרכים מזכה בפיצויים – כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים

הסעיף הראשון בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר באילו קריטריונים תאונת הדרכים צריכה לעמוד על מנת שתזכה את הנפגע בפיצויים כספיים –

"תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי";

כפי שניתן להבין, לא כל תאונת דרכים מזכה בפיצויים, ולכן יש לעמוד במספר קריטריונים על מנת לעמוד בהגדרה –   

נזק גוף 

פיצויים בגין תאונת דרכים יינתנו רק בשל נזק גוף (כמו מוות, מחלה, ליקוי או פגיעה שכלית או גופנית, לרבות פגיעה בהתקן שנועד לסייע לתפקוד גופני מלא כמו פרוטזה או כיסא גלגלים) ולא בשל נזק לרכוש. 

אופן השימוש ברכב 

לא כל תאונה שתיעשה עם הרכב תזכה את הנפגע בפיצויים כספיים, אלא רק כאשר נגרם נזק גוף במהלך נסיעה, כניסה, ירידה, חנייה, דחיפה, טיפול דרך, גרירה או תיקון דרך. ההגדרה הורחבה גם להתפוצצות או להתלקחות של הרכב בעקבות רכיב שמצוי בו, פגיעה ברכב החונה במקום אסור ופגיעה ברכב עקב שימוש בכוחו המכאני – כמו מנוף, למשל – כל עוד הרכב לא סטה מייעודי המקורי. 

סוג הרכב

על הרכב המעורב בתאונה להיות רכב מנועי שנועד לתחבורה יבשתית על מנת לזכות את הנפגע בפיצויים מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בשנים האחרונות נכנסו האופניים החשמליים לחיינו ועוררו לא מעט סערות, ולאחר דיונים ארוכים בבית המשפט הוחלט כי הם אינם עונים על ההגדרה של רכב מנועי ועל כן אינם חייבים בביטוח חובה. 

כיוצא מכך, לא ניתן לקבל פיצויים מכוח חוק זה בגין תאונה עם אופניים חשמליים, אך ניתן לתבוע את הרוכב הפוגע בעילה נזיקית סטנדרטית. 

מה לא נחשב כתאונת דרכים – כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים? 

"..ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי";

להגדרת תאונת הדרכים יש חריג – כאשר מדובר בפגיעה שנעשתה במכוון או בזדון, היא לא תיחשב כתאונת דרכים לפי חוק זה, ותקבל התייחסות משפטית באפיקים הפליליים והנזיקיים הרגילים. 

 

אילו פיצויים ניתן לקבל בעקבות תאונות דרכים – כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים

ישנם מספר סוגים של נזקים (שנקראים בשפה המשפטית 'ראשי נזק') שניתן לקבל בגינם פיצויים – 

הפסד השתכרות בעבר ובעתיד

ראש נזר זה נועד לכסות על ההפסדים הכספיים של הנפגע בשל חוסר יכולתו המלאה או החלקית לעבוד. אם נקבע לו אובדן יכולת עבודה, ייקבעו לו גם פיצויים שנועדו על מנת להשלים את החסר. כך, הנפגע לא יסבול מגירעון כלכלי בעקבות נכותו מהתאונה. 

עלויות הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד

ראש נזק זה נועד על מנת לכסות את העלויות הכספיות הכרוכות בהחלמה מתאונת דרכים, כמו טיפולים רפואיים, תרופות, חוות דעת ממומחים ועוד. 

סיוע מצד שלישי 

לרוב, החלמה תאונת דרכים מצריכה היעזרות מגורמים רבים כמו קרובי משפחה, חברים ואנשי מקצוע. ראש נזק זה נועד על מנת שהנפגע יקבל החזר כספי על שכירת אנשי מקצוע שהוא זקוק להם, ועל מנת שקרוביו המטפלים בו יקבלו החזר בשל שעות העבודה שהחמיצו.

כאב וסבל 

גם כאב וסבל – גופניים ונפשיים כאחד – נחשבים כראש נזק שמזכה בפיצויים כספיים. פיצוי זה יינתן בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שניתן לנפגע, גילו ומספר ימי האשפוז שעבר. 

כיצד אדע כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים?

על מנת לקבל חישוב מדויק של הפיצויים אליהם אתם זכאים, היעזרו בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים. עורך הדין יוכל לעדכן אתכם על מצבכם המשפטי ולהסביר לכם על ראשי הנזק שתוכלו לתבוע בגינם. 

חשוב לדעת כי היעזרות בעורך דין המתמחה בתאונות דרכים תבטיח הצלחה יותר גדולה במשפט  וקבלת פיצויים גבוהים יותר. לכן, ודאו כי אתם נעזרים בעורך דין מיומן עם הצלחות בתחום זה, כך שתוכלו להגיע לתקרת הפיצויים המקסימלית ולקבל את כל מה שהחוק יכול להציע לכם. 

עורכת הדין יערית אוליאל מזמינה אתכם ליצור קשר על מנת לקבל ליווי משפטי אישי ומסור. משרד עורכת הדין אוליאל מתמחה בתביעת פיצויים בגין תאונות דרכים ובעל הצלחות רבות בתחום זה. משרד עורכת הדין אוליאל ישמח להעמיד לשירותכם צוות משפטי מיומן, כך שתוכלו לעבור את התביעה בקלות וביעילות, לקבל פיצויים גבוהים ולהמשיך את שיקומכם בשלווה.

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים - uliel

 
שאלות נפוצות
על מנת לקבל חישוב מדויק של גובה הפיצויים אליהם אתם זכאים, היעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתביעת פיצויים. למידע אודות עו"ד, כנסו לאתר.
לא כל תאונה תיחשב לתאונת דרכים, למשל: תאונת דרכים שנעשה באופן מכוון/זדון, לא תזכה את הנהג בפיצויים מכוח חוק הפלת"ד. לקריאה מעמיקה בנושא, ניתן להיכנס לאתר.
אחת ממטרותיו העיקריות של החוק היא להקל על הנפגע מבחינה כלכלית באמצעות מתן פיצויים גבוהים ויעילים. לחוק מספר עקרונות, ניתן למצוא באתר.
בהחלט! אתה זכאי לפיצויים מלאים כמו כל נפגע אחר, אין כל משמעות להאשמה שלך בגרימת התאונה.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
מתי כדאי לתבוע את המקיף

ביטוח מקיף מכסה את הנזקים שנגמרו לרכב המבוטח לרבות: טוטאל-לוס, נזקים בעקבות פריצה, פגעי מזג אוויר, נזקי אש ואפילו במקרה

משרדנו מתמחה רק בתעבורה