לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ניכוי מס מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים

כפי שיודע כל ישראלי, תאונות דרכים הן מכת מדינה, והסבירות שאנחנו או אחד מיקירנו נעבור תאונת דרכים הולכת וגדלה. חשוב לדעת שנפגע שעבר תאונת דרכים יכול לתבוע את חברת הביטוח של הרכב על מנת לקבל פיצויים כספיים. פיצויים אלו נועדו על מנת שהנפגע לא יפגע כלכלית מן התאונה, ויקבל את כל הכספים שהוא זקוק להם על מנת להתאושש ולהשתקם. מאמר זה יסביר על הפיצויים הניתנים במסגרת פיצויי תאונות דרכים, ועל ניכוי מס מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים. 

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים הינו חוק שנועד על מנת להסדיר פיצויים כספיים עקב פציעות שנגרמו בתאונת דרכים. מטרת החוק היא כי מתן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ייעשה בצורה היעילה והמהירה ביותר, וזאת לאור תאונות הדרכים הרבות בישראל ומספרם הגבוה של הנפגעים.

לפיצויים יש חשיבות אדירה עבור הנפגע – תאונות רבות כרוכות בפציעות קשות, והרי אלו גוררות טיפולים רפואיים יקרים ואפילו טיפולים נפשיים. קבלת פיצויים כספיים במסלול מהיר ומסודר מקל על הנפגע שצריך לממן את שיקומו, שלעיתים עשוי להיות יקר במיוחד אם יש צורך בהתאמת הבית לנכות החדשה או אם יש צורך בסיוע מגורם שלישי, כמו מטפל.

מלבד כיסוי ההוצאות שנגרמו עקב התאונה, לפיצויים יש גם חשיבות בכך שהם מכסים את אובדן השכר בהווה ובעתיד. כך, הנפגע אינו אמור לצאת נפסד מבחינה כלכלית מן התאונה והוא אמור לקבל את האמצעים שהוא זקוק להם על מנת להשתקם. עם זאת, בחלק מהמקרים הנפגע יהיה חייב בתשלום מס על הפיצויים שהוא מקבל.

ניכוי מס מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים - uliel

ניכוי מס מפיצויים – איזה פיצויים זה כולל?

ראשית, חשוב לומר שיינתנו פיצויים במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים רק כאשר הנפגע סבל נזק גוף מסוים. כלומר, נזק רכושי אינו נזק שמאפשר תביעה במסגרת חוק זה, ועל כן אדם שמעוניין לתבוע בגין נזק רכושי לפנות לאפיקים נזיקיים אחרים.

הפיצויים שנפגע נזק גוף יקבל במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים יינתנו בהתאם לנזקים הבאים:

הפסד השתכרות בעבר

פיצוי על הפסד ההשתכרות מהיום שבו התרחשה תאונת הדרכים ועד היום שבו הוגשה התביעה.

 

הפסד השתכרות בעתיד

פיצוי על הפסד ההשתכרות העתידי של הנפגע, שייקבע בהתאם לשכרו של הנפגע עד אותה נקודה, לפוטנציאל ההשתכרות העתידי של הנפגע, את האופן שבה פגיעתו השפיעה על יכולתו לעבוד וכן הלאה.

 

הוצאות נסיעה בעבר

פיצוי על ההוצאות של הנפגע בגין נסיעות לטיפולים ולבדיקות או הוצאות מיוחדות על נסיעות אם לא היה כשיר לנהוג, מהיום שבו התרחשה תאונת הדרכים ועד היום שבו הוגשה התביעה.

 

הוצאות נסיעה בעתיד

פיצוי על סכום נסיעותיו העתידיות של הנפגע, שיקבע בהתאם לצורך שלו בשירות הסעות מיוחד או בהתאם לסכומי העלויות של נסיעות לבדיקות וטיפולים.

 

הוצאות רפואיות בעבר

פיצוי בגין סכומי הטיפולים, הבדיקות והתרופות ששילם עליהם הנפגע מהיום שבו התרחשה תאונת הדרכים ועד היום שבו הוגשה התביעה.

 

ניכוי מס מפיצויים – הוצאות רפואיות בעתיד

פיצוי על הוצאותיו הרפואיות העתידיות של הנפגע שייקבע על ידי בית המשפט בהתאם לצפי הטיפולים העתידי שלו.

 

סיוע מצד שלישי בעבר

פיצוי בגין כל ההוצאות שהנפגע היה צריך להוציא בשל קבלת סיוע בעקבות נכותו החדשה, מהיום שבו התרחשה תאונת הדרכים ועד היום שבו הוגשה התביעה.

 

סיוע מצד שלישי בעתיד

פיצוי בגין כל ההוצאות הצפויות בשל סיוע מצד שלישי בעתיד.

 

כאב וסבל

כאב וסבל הם כמובן תחושות סובייקטיביות שלא ניתן לכמת בקלות, אך בכל זאת ניתן לקבל פיצויים בגינם בהתאם לאופי התאונה, הפגיעה שנגרמה לנפגע, גילו ועוד.

תאונת דרכים - ניכוי מס בתביעת פיצויים
ניכוי מס מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים

ניכוי מס מפיצויים בתביעה לנפגעי תאונות דרכים

סעיף 4 (א) (2) לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע את הסדר ניכוי המס מפיצויים שניתנו בגין תאונות דרכים –

"4.    (א)  על זכותו של נפגע לפיצוי על נזק גוף יחולו הוראות סעיפים 19 עד 22, 76 עד 83, 86, 88 ו-89 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] (להלן – פקודת הנזיקין), ואולם –

(1)   ….

(2)   היו הפיצויים האמורים פטורים ממס הכנסה יחושבו הפסדי הנפגע לענין פיצויים אלה לפי הכנסתו לאחר ניכוי מס הכנסה החל עליה בעת קביעתם, ובלבד שההפחתה בשל ניכוי המס כאמור לא תעלה על 25 אחוזים מן ההכנסה שלפיה יחושבו פיצויים אלה".

 

כל הכנסה אשר נכנסת לחשבון הבנק שלנו אמורה לעבור מיסוי מסוים במס הכנסה בהתאם למדרגת המס שלנו, ולכן הפיצויים אינם שונים –הפיצויים נועדו "לכסות" על אובדן שכר שהנפגע הפסיד בעקבות הפציעה על מנת להשיב את המצב לקדמותו. לכן, אם הנפגע יקבל את שכרו נטול ממס הדבר יכול לגרום לכך שלאנשים יהיה תמריץ כלכלי לגרום לתאונות דרכים.

לפי חוק זה, הפיצויים שניתנים במסגרת תאונות דרכים ינוכה מס הכנסה, כאשר האחוז המקסימלי שניתן לנכות הוא 25% אחוזי מס. על מנת להפוך את תהליך המיסוי לקל ויעיל יותר, הוא יחול על כל הפיצויים כמקשה אחת. כלומר, גם כאשר הפיצויים כוללים כספים שאינם עוברים מיסוי בדרך כלל, כמו פיצויים בגין כאב וסבל, הם ינוכו ממס. ניכוי מס כללי אמנם יכול להיתפס כלא הוגן או בעייתי, אך חשוב לזכור שהגבלתו ל 25% אחוזי מס באופן מקסימלי מהווה הפחתה משמעותית לעומת ניכוי רגיל של מס הכנסה.

חשוב להזכיר כי אנשים הפטורים ממס הכנסה יהיו פטורים גם מניכוי מס מפיצויי תאונות דרכים.

ניכוי מס מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים - uliel

עורך דין לתהליך של ניכוי מס מפיצויים

כפי שבוודאי ניתן לשער, לפיצויים הניתנים בגין תאונת דרכים יש חשיבות אדירה לשיקומו של הנפגע, שהרי בלעדיהם הוא יתקשה לשלם על ההוצאות הרבות הכרוכות בטיפולים רפואיים ונפשיים. לכן, כשמדובר בפיצויי תאונות דרכים, אין מקום לקחת סיכון – הדבר האחראי ביותר שתוכלו לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות פיצויים בגין תאונות דרכים על מנת שילווה אתכם במשך כל ההליך, עד קבלת הפיצויים המיוחלים.

היעזרות בעורך דין פיצויי תאונות דרכים היא חשובה לאין שיעור כיוון שעורך דין מיומן יידע להצביע ולהילחם על כל הפיצויים המגיעים לכם בגין תאונת הדרכים, ובכך ימקסם את הפיצויים שתקבלו.

כמו כן, לעיתים קרובות קבלת הפיצויים כרוכה במאבק משפטי לא קל. שכירת שירותיו של עורך דין תבטיח כי אתם עושים את כל מה שאתם יכולים על מנת לקבל את הפיצויים שאתם זכאים להם גם כאשר מדובר במקרה מורכב יותר מבחינה משפטית.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ותביעת פיצויים בגין תאונות דרכים ומזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדה בהקדם על מנת שנוכל ללוות אתכם כך שתקבלו את כל מה שאתם זכאים לו לפי החוק. משרדנו מתמחה בתאונות דרכים ובעל הצלחות רבות בהשגת פיצויים גבוהים עבור לקוחותינו.

 

שאלות נפוצות
בוודאי, בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אתה זכאי לפיצויים בגין הפסד השתכרות מיום התרחשות העבירה, וכך לגם לפיצוי בגין אובדן השתכרות עתידי.
התשובה הקצרה היא – כן. כל הכנסה שנכנסת לחשבון הבנק שלנו אמורה לעבור מיסוי במס הכנסה בהתאם למדרגות המס וכך גם סכום הפיצויים.
אחוז המס המקסימלי שניתן לנכות הוא מסך הפיצויים הוא 25%. לעוד מידע בנושא הפיצויים ניתן לקרוא באתר.
בהחלט, במקרה בו אתה פטור ממס הכנסה, כך אתה תהיה פטור גם מניכוי מס מפיצויי תאונות דרכים.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
מתי כדאי לתבוע את המקיף

ביטוח מקיף מכסה את הנזקים שנגמרו לרכב המבוטח לרבות: טוטאל-לוס, נזקים בעקבות פריצה, פגעי מזג אוויר, נזקי אש ואפילו במקרה

משרדנו מתמחה רק בתעבורה