לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים כספיים גבוהים על מנת שיוכל להשתקם ולא ייאלץ לסבול מגירעון כלכלי כתוצאה מפגיעה בפרנסתו. סכומי הפיצויים משתנים בהתאם לפרמטרים שונים, ועל כן משתנים מאדם לאדם ואינם קבועים. אנו מזמינים אתכם להיעזר במאמר זה על מנת לגלות את זכאותכם לפיצויים, ולשם קבלת מידע מדויק יותר, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בפיצויים בגין תאונות דרכים כדי להבין מהו סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים.

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 

כידוע לכל, תאונות דרכים עשוית להוות אירוע טראומטי מאוד, לגוף ולנפש כאחת. מלבד נזקים רפואיים, תאונות דרכים עשויות להוביל לגרעון כלכלי, בעקבות העלויות הגבוהות של הטיפולים השונים ואובדן השכר. 

לשם כך, חוקק חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שנועד על מנת להקל על הליך ההתאוששות של נפגעי תאונות דרכים ולהבטיח פיצויים יעילים בהקדם האפשרי. לשם כך, החוק מציג שלושה עקרונות מרכזיים – 

העקרון הראשון הוא הסרת האשמה של הנפגע. גם אם הנפגע תרם ברשלנותו להיווצרות תאונת הדרכים, הוא עדיין יהא זכאי לפיצויים כספיים מלאים. כך מבטיחות הרשויות את ביטחונו הכלכלי של הנפגע בתאונת דרכים. 

העקרון השני הוא הקמת קרנית – קרן ציבורית למען נפגעי תאונות דרכים. קרן זו נועדה על מנת לספק פיצויים כספיים לנפגעי תאונות דרכים שנבצר מהם לתבוע פיצויים מן הנהג הפוגע, בין אם בגלל שאין לו ביטוח חובה ובין אם בגלל היות התאונה תאונת פגע וברח, המקשה על תביעת הנהג. לכן, המדינה יצרה את קרנית, כך שתמיד תהיה כתובת לתביעת פיצויים

העיקרון השלישי הוא מתן פיצויים מהירים. אמנם מדובר בפיצויים חלקיים, אך אלו נועדו להינתן בהקדם האפשרי על מנת לסייע לשיקום הרפואי והכלכלי של הנפגע, ולא לאלץ אותו לחכות עד מתן פסק הדין הסופי – דבר שעשוי לקחת מספר שנים. 

על מנת לקבל פיצויים מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, על התאונה לעמוד בקריטריונים לתאונת דרכים המופיעים בחוק. 

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים - uliel

מהם הקריטריונים לתאונת דרכים שמזכה בפיצויים – ומהו סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

בסעיף הראשון לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מוגדרת מהי תאונת דרכים שעשויה להקנות פיצויים –

"תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי";

יש מספר קריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת שהתאונה שעברתם תיחשב כתאונת דרכים שמזכה בפיצויים כספיים – 

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים
סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

נזק גוף 

נזק לרכוש אינו מזכה בפיצויים כספיים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אלא רק נזק גוף, כמו מוות, מחלה, ליקוי או פגיעה שכלית או גופנית, לרבות פגיעה בהתקן שנועד לסייע לתפקוד גופני מלא כמו פרוטזה או כיסא גלגלים.

אופן השימוש ברכב 

המצב שבו התרחשה התאונה יכול להכריע האם מדובר בתאונת דרכים שמזכה בפיצויים או שלא – כאשר נגרם נזק גוף במהלך נסיעה, כניסה, ירידה, חנייה, דחיפה, טיפול דרך, גרירה או תיקון דרך, תהא זו תאונת דרכים לפי החוק.

הגדרה זו הורחבה גם להתפוצצות או להתלקחות של הרכב שנגרמו בעקבות רכיב שמצוי בו, לפגיעה ברכב שחנה באופן אסור ולפגיעה ברכב בעקבות שימוש בכוחו המכני, כל עוד לא סטה מייעודו המקורי כרכב. לדוגמא – תאונה שנגרמה בעקבות מנוף מובנה ברכב. 

סוג הרכב 

על הרכב להיות רכב מנועי שנועד לתחבורה יבשתית. כלומר, פגיעה מידי רוכב אופניים או קורקינט רגילים או חשמליים, רוכב רגל או סירה, לא יחשבו כפגיעה שמקנה זכאות לפיצויים בגין תאונת דרכים לפי חוק זה. עם זאת, פגיעות מסוג אלו יכולות להוות עילה עבור תביעה נזיקית רגילה.

מה לא נחשב כתאונת דרכים – סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

"..ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי";

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כאשר מדובר בפגיעה שנעשתה באופן מכוון באמצעות כלי רכב, היא לא תיחשב כתאונת דרכים לפי חוק זה, ותביעה בגין פגיעה זו תיאלץ לעבור לאפיקים משפטיים אחרים. 

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים - uliel

אילו פיצויים ניתנים בעקבות תאונת דרכים – סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים

ישנם מספר פיצויים שנפגע זכאי לתבוע בגין פגיעה בתאונת דרכים –

הפסד השתכרות

בהתאם לשכר שמרוויח הנפגע ולמידת הפגיעה בכושר העבודה שלו, יפוצה הנפגע בפיצויים שנועדו לכסות את שעות העבודה שהחמיץ בעבר ויחמיץ בעתיד בעקבות תאונת הדרכים. 

הוצאות רפואיות

כידוע, הוצאות רפואיות עשויות להיות יקרות מאוד, וכוללות תשלום על טיפולים, תרופות, חוות דעת של מומחים ועוד. לכן, הנפגע בתאונת הדרכים זכאי לתבוע פיצויים בגינן ובגים ההוצאות הרפואיות העתידיות.

סיוע מצד שלישי

הנפגע זכאי לפיצויים בגין העזרה שקיבל – ויקבל – מצד שלישי כמו טיפול מעובד סיעודי וכל איש מקצוע אחר שנשכר על ידו על מנת לטפל במקומו בדבריו שלא היה יכול לדאוג להם בעקבות הפגיעה. בתשלום זה יכללו פיצויים לקרוביו של הנפגע, אם למשל החסירו ימי עבודה על מנת לסעוד אותו.

כאב וסבל

אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים בגין הכאב והסבל שחווה בעקבות התאונה. פיצוי זה ניתן לפי קריטריונים של שיעור הנכות, גיל הנפגע ומספר ימי האשפוז. פיצויים אלו כפופים לתקרת פיצויים מקסימלית. 

כפי שניתן להבין, יש להיעזר באיש מקצועי משפטי על מנת לקבל הערכה כספית מדויקת באשר לפיצויים אליהם אתם זכאים. לשם כך, יש ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום, על מנת שינחה אתכם בקשר למצבכם המשפטי וזכאותכם לפיצויים. 

מומלץ בחום שלא להקל ראש בחשיבות עורך הדין בתביעת הפיצויים – עורך דין מנוסה ובקיא בתחום יידע להצביע על זכאותכם לפיצויים ועל הטפסים שאתם זקוקים להם על מנת להוכיח את טענתכם. היעזרות בעורך דין מיומן עשויה לשנות את מצבכם המשפטי מקצה לקצה, ולהגדיל את הפיצויים באופן משמעותי.

סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים – סיכום

זכרו, מדובר בסכומי כסף גבוהים שעשויים להשפיע מאוד על עתידכם ושיקומכם. היות והפיצויים כוללים את אובדן השכר העתידי שלכם, הם נועדו לדאוג כי פרנסתכם העתידית תהא מובטחת. לכן, ודאו כי אינכם מתפשרים על עורך דינכם וכי אתם נעזרים במשפטן ראוי. 

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בתאונות דרכים ובקבלת פיצויים, ומזמין אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שנוכל לשקף לכם את מצבכם המשפטי ולייעץ לכם כיצד לפעול. נשמח להעמיד לשירותכם את הצוות המשפטי המיומן שלנו, וללוות אתכם עד שתקבלו את כל הפיצויים שהחוק יכול להקנות לכם. 

 
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
מתי כדאי לתבוע את המקיף

ביטוח מקיף מכסה את הנזקים שנגמרו לרכב המבוטח לרבות: טוטאל-לוס, נזקים בעקבות פריצה, פגעי מזג אוויר, נזקי אש ואפילו במקרה

משרדנו מתמחה רק בתעבורה