לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק

אדם שנפגע בתאונת דרכים המוכרת ככזו לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, יהא זכאי לפיצויים גבוהים שנועדו על מנת לכסות את חובותיו הרפואיים ולסייע לו להשתקם. במקרה של פריצת דיסק, ייתכן כי הנפגע יהיה זכאי לפיצויים גבוהים בשל כאב וסבל רבים ובשל קבלת אחוזי נכות. חשוב להבין מהו הליך התביעה עבור נפגעי תאונות דרכים על מנת להבין מהי זכאותכם לפיצויים כשמדובר המצב של תאונת דרכים פריצת דיסק ובאיזה אפיק משפטי עליכם לפעול.

 

 

 

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא מצב רפואי בו הסיבים החיצוניים בדיסק המצוי בעמוד השדרה מתבלים או נקרעים, וגורמים להתפרצות החומר הרך המצוי בתוך הדיסק. מצב רפואי זה מוביל ברוב המקרים לכאבי גב וחולשת שרירים, בהתאם לחומרת פריצת הדיסק. 

פריצת דיסק עשויה להתפרץ בפתאומיות או לאחר התדרדרות איטית שנמשכת שנים, בעקבות עבודה פיזית קשה, מגבלות רפואיות או חבלה. הטיפול הנהוג בפריצת דיסק הוא בדרך כלל פיזיותרפיה או ניתוח. במקרים חריגים, פריצת דיסק חמורה או שאינה מטופלת כראוי עשויה להוביל לאחוזי נכות ואפילו לשיתוק. 

כאשר פריצת דיסק מתפרצת בעקבות תאונת דרכים, היא עשויה ליצור עילת תביעת פיצויים מספקת על מנת שהנפגע יוכל לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. לשם כך, על התאונה לעמוד בהגדרת 'תאונת דרכים' כפי שהיא מנויה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ובתנאים נוספים המוסדרים באותו החוק. 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים חוקק, בראש ובראשונה, על מנת להקל על נפגעי תאונות דרכים ולאפשר להם שיקום מהיר. לשם כך, חוק הפיצויים יצר שלושה חידושים מרכזיים – ראשית, חוק הפיצויים מאפשר מתן פיצויים לנפגע תאונת הדרכים, ללא קשר למידת האשם שלו בגרימת התאונה. כלומר, גם אם רשלנותו של נפגע בתאונת הדרכים הייתה הגורם להתרחשותה, הוא עדיין יהיה זכאי לפיצויים כספיים מכוח החוק. 

שנית, חוק הפיצויים מאפשר קבלת פיצויים מהירים, גם אם חלקיים, על מנת לאפשר לנפגע להתחיל את שיקומו ולהסתדר מבחינה פיננסית עד מתן פסק הדין הסופי, שהרי זה עשוי להינתן לאחר הליך משפטי ארוך. 

שלישית, מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוקמה קרנית, שהינה קרן ציבורית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. מטרת קרן זו היא לפצות נפגעים שאינם יכולים לתבוע את הביטוח של הנהג הפוגע, למשל במקרה של תאונת פגע וברח או במקרה שבו לנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה. במקרים כמו אלו, הנפגע רשאי לתבוע את פיצוייו מקרנית, שעתידה בשלב מאוחר יותר לתבוע החזר מן הנהג הפוגע. 

 

פיצויים תאונת דרכים - פריצת דיסק
פיצויים תאונת דרכים - פריצת דיסק

 

מהי תאונת דרכים שמזכה בפיצויים? 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר בסעיפו הראשון מהי תאונת דרכים שמזכה בפיצויים לפי חוק – 

"תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי";

כלומר, תאונת דרכים היא אירוע בה נגרם לאדם נזק גוף, המוגדר באותו הסעיף כמוות, מחלה, פגיעה או ליקוי גופני או שכלי, לרבות פגיעה בהתקן שנועד לתפקוד גופני כמו פרוטזה או כיסא גלגלים. 

גם התקלחות או התפוצצות של רכב שנגרמו בגלל רכיב שמצוי ברכב או כל חומר אחר שמצוי ברצוי וחיוני לנסיעתו, ייחשבו על פי חוק כתאונת דרכים, על אף שלא מדובר בתאונת דרכים שגרתית. כמו כן, תאונת דרכים שנגרמה עקב ניצול כוחו המכני של הרכב (כמו מנוף שמחובר לרכב) או פגיעה ברכב שחנה במקום אסור גם תחשב כתאונת דרכים המזכה בפיצויים מכוח חוק זה.  

תנאי נוסף לקבלת זכאות לפיצויים הוא היותו של הרכב הפוגע רכב מנועי שנועד למטרת תעבורה יבשתית, לרבות רכב פרטי, מונית, אוטובוס, טרקטור, אמבולנס ועוד. רכב שאינו עונה על הגדרה זו הם אופניים חשמליים, שאינם נחשבים כרכב מנועי לפי החוק ובעליהם אינם מחויבים בביטוחם בביטוח חובה. על כן, פגיעה מידי אופניים חשמליים אינה מאפשרת עילת תביעה באמצעות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אך לא פוסלת תביעה נזיקית רגילה. 

מה לא נחשב כתאונת דרכים? 

המשך ההגדרה של 'תאונת דרכים' בחוק קובעת כך – 

"..ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי";

כלומר, כאשר התאונה נעשתה במכוון, החוק לא יחשיב את התאונה כתאונה שמזכה בפיצויים לפי חוק זה. עם זאת, אין מניעה לתבוע את הנהג הפוגע באפיקים משפטיים אחרים, לרבות אפיקים פליליים. 

פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק - uliel

הפיצויים על תאונת דרכים פריצת דיסק

הפיצויים בגין פריצת דיסק שנגרמה בתאונת דרכים יינתנו בהתאם למספר פרמטרים – גובה אחוזי הנכות שקיבל הנפגע, גילו של הנפגע, אומדן הסבל, השכר שהוא מפסיד עקב התאונה, הסכומים שעליו להוציא על מנת לקבל סיוע לאחר התאונה כמו סיוע מצד ג', התאמת הבית לנכות ועוד. ניתן לתבוע בגין פגיעה בכושר עבודה, אובדן ימי עבודה, כאב וסבל נפשיים וגופניים וכיוצא בזאת. 

כעיקרון, ככל שסבלו של הנפגע גדול יותר, נמשך יותר זמן ומשפיע באופן יותר דרסטי על חייו ועל אפשרותו להתפרנס, כך הוא יהא זכאי לפיצויים יותר גבוהים. 

חשוב מאוד לדעת שאם תקבלו פיצויים כספיים בגין פריצת דיסק שהתרחשה עקב תאונת דרכים, לא תוכלו לתבוע באפיקים אחרים, כיוון שהחוק אינו מאפשר "כפל פיצויים". כלומר, אם זכיתם בפיצויים בשל תאונת דרכים שגרמה לפריצת דיסק, לא תוכלו לתבוע גורמים אחרים בגין אותה עילה. 

על מנת להבין מהי זכאותכם לפיצויים ולכמה פיצויים אתם זכאים, מומלץ בחום ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים. יחדיו תוכלו לגלות מהו מצבכם המשפטי ומה עליכם לעשות על מנת לקבל את הפיצויים המקסימליים, שהרי לא תמיד תביעה באמצעות אפיק משפטי זה הינה הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. 

עורך דין תאונות דרכים פריצת דיסק

אם עברתם תאונת דרכים, בתור פוגעים או נפגעים, מומלץ בחום להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות דרכים בהקדם האפשרי על מנת לברר מהו מצבכם המשפטי. עורך דין מנוסה ינחה אתכם כיצד עליכם לפעול לאחר תאונת הדרכים על מנת להבטיח שכל זכויותיכם ימוצו. 

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובתאונות דרכים בפרט, ומזמין אתכם ליצור קשר על מנת שיחדיו נוכל לעמוד על זכויותיכם ולהשיג עבורכם את כל מה שהחוק יכול להעניק לכם. למשרדנו ניסיון רב שנים בתחום זה, והצלחות רבות בהשגת פיצויים גבוהים שיסייעו לכם להשתקם ולהחלים לאחר תאונת הדרכים בצורה הטובה ביותר.

 

 
 
 
 
שאלות נפוצות
פריצת דיסק שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים, אכן עשויה לספק עילה מספקת להגשת תביעת פיצויים. יחד עם זאת, על התאונה לעמוד בקריטריונים הנדרשים. לעוד מידע, בקרו באתר.
במקרה שאדם נפגע כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים עצמית, החוק לא יחשיב את התאונה הנ"ל ככזאת המזכה בפיצויים. הנהג רשאי לתבוע פיצויים באפיקים אחרים כדוגמת האפיק הפלילי.
גובה הפיצויים נקבע בהתאם למספר פרמטרים לרבות: גיל הנפגע, אחוזי נכות, אומדן סבל, הפסדי שכר ועוד. לרשימת הפרמטרים המלאה, ניתן למצוא באתר האינטרנט.
במקרה של פגיעה מומלץ להסתייע בעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים בהקדם האפשרי. עו"ד מיומן ינחה אתכם כיצד לפעול על מנת להבטיח שכל הזכויות שלכם ימוצו.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
מתי כדאי לתבוע את המקיף

ביטוח מקיף מכסה את הנזקים שנגמרו לרכב המבוטח לרבות: טוטאל-לוס, נזקים בעקבות פריצה, פגעי מזג אוויר, נזקי אש ואפילו במקרה

משרדנו מתמחה רק בתעבורה