לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין תעבורה פרטי או סנגוריה ציבורית?

נאשמים רבים ניצבים בפני הדילמה – האם לשכור שירותיו של עורך דין תעבורה פרטי או להסתפק בעורך דין מהסניגוריה הציבורית?

תחילה, יוסבר כי לא בכל עבירת תעבורה ישנה זכאות לעורך דין תעבורה מהסנגוריה הציבורית. בעבירות תעבורה קלות אין זכאות לסניגור ציבורי.

מי זכאי לסניגור ציבורי בעבירות תעבורה?

סעיף 18 לחוק הסנגוריה הציבורית קובע את תנאי הזכאות בהתאם לסוג ההליך, סוג העבירה ומצבו הכלכלי של הנאשם. בעבירות תעבורה יהיו זכאים לסניגור ציבורי קטינים, נאשמים בעבירות חמורות שהעונש עליהם הוא 10 שנים ומעלה, נאשמים העומדים בפני מאסר בפועל, נאשמים במצב כלכלי רע באישומים מעל 5 שנים מאסר בפועל, עצורים עד תום ההליכים ונאשמים שבית המשפט ציווה על ייצוג משפטי ע"י הסניגוריה.

עורך דין תעבורה פרטי או סנגוריה ציבורית? - uliel

איך אני יודע אם אני זכאי לסניגור ציבורי?

כל נאשם רשאי לפנות לסניגוריה הציבורית לבירור זכאותו. עליך להציג לסניגוריה את כתב האישום שהוגש נגדך, תלושי שכר ומסמכים רלוונטיים נוספים בהתאם לנסיבות העניין. כמו כן, כל נאשם רשאי לבקש מבית המשפט שימנה לו סניגור ציבורי ובית המשפט רשאי לשקול את בקשתו.

 

מדוע המדינה מממנת עורך דין תעבורה לנאשמים?

מדינת ישראל היא מדינה מתוקנת המכירה בחשיבות הייצוג המשפטי של נאשמים גם בעבירות תעבורה. בניגוד לדעה הרווחת בחלק מהציבור שבעבירות תעבורה נאשם יכול "להסתדר" לבדו ולא חייב ייצוג משפטי, המדינה מבינה שענייני תעבורה הם הליכים פליליים לכל דבר ועניין וככאלה, הפגיעה בנאשמים עלולה להיות קשה. לאור זאת, מכירה מדינת ישראל בחשיבות הייצוג של נאשמים אף בעבירות תעבורה.

 

עורך דין תעבורה פרטי או סנגוריה ציבורית
עורך דין תעבורה פרטי או סנגוריה ציבורית

מה ההבדלים בין עורך דין תעבורה פרטי לעורך דין תעבורה ציבורי?

עלות

ההבדל הראשון והברור מאליו הוא עניין התשלום. אם נאשם שוכר עורך דין תעבורה פרטי שייצגו בהליך, הייצוג כרוך בתשלום שכר טרחה ראוי. לעומת זאת, אם הנאשם זכאי לסניגור ציבורי ובוחר להיות מיוצג על ידיו, העלות היא שולית והוא ידרש לשלם אגרה סמלית בלבד. 

אחריות הסנגור הציבורי

הבדל נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא העובדה שסניגור ציבורי הוא עובד ציבור וככזה, מוטלות עליו חובות ונורמות נוספים אינם מוטלים על עורך דין תעבורה פרטי. סניגור ציבורי מחויב לקבל אישור מהממונים עליו לגבי אסטרטגיית ניהול התיק, הבקשות והתגובות שלו יהיו כפופות לנורמות המקובלות וכך גם ניהול ההליך כולו.

לעומת זאת, עורך דין תעבורה פרטי מחויב בראש ובראשונה כלפי הלקוח שלו . יש לזכור כי במציאות של היום, במיוחד כששוק עריכת הדין מוצף, לעורך דין תעבורה פרטי יש רמת מחויבות גבוהה ביותר כלפי הלקוח שלו מאחר והוא מתפרנס ממנו וירצה לספק את השירות הטוב ביותר עבורו. סניגור ציבורי לא בהכרח יחוש באותה מידת מחויבות.

 

משאבים כלכליים של הסנגור

עניין נוסף שכדאי לשקול הוא עניין המשאבים. אף אם המדינה הסכימה לממן לך עורך דין תעבורה ציבורי, אין זה אומר שהיא תאשר לעורך הדין לבצע כל פעולה בניהול התיק כראות עיניו. המשמעות היא שהמשאבים העומדים לרשותו מוגבלים ביותר. זאת, להבדיל מעורך דין תעבורה אשר אינו מוגבל במשאבים ויבצע כל פעולה הנדרשת לצורך קידום האינטרס של הלקוח שלו. 

משאבי הזמן

הבדל בולט אחרון הוא משאב הזמן. עורך דין תעבורה פרטי מחויב לפנות מזמנו כל שנדרש ע"מ להעניק טיפול ראוי והולם ללקוח שלו. אסור לעורך דין פרטי לקבל לידיו טיפול וייצוג בתיקים אם ישנו עומס רב במשרדו אשר ימנע ממנו לבצע עבודתו כראוי. לעומתו, סניגור ציבורי מקבל לידיו תיקים רבים במקביל והזמן שיוכל להשקיע בכל אחד מהם יתקצר בהתאם. 

מקצועיות

לעניין המקצועיות, כשנאשם מקבל סניגור ציבורי הוא אינו רשאי לבחור מי מייצגו. הוא לא יודע האם עורך הדין הציבורי טיפל במקרים דומים לשלו בעבר, מה הניסיון שלו וכמה הוא מקצועי בתחום. העניין חשוב פי כמה וכמה כשמדובר בעבירות תעבורה הדורשות ניסיון מקצועי ספציפי ומומחיות מיוחדת בתחום. כשאדם זוכה לבחור עורך דין תעבורה בעצמו, הוא יכול לקבל את כל המידע הדרוש לו ע"מ לוודא שבחר בייצוג מקצועי וראוי. בוודאי שמומל לבחור עורך דין תעבורה פרטי העוסק אך ורק בתחום בתעבורה על לוודא שאכן בחרת ייצוג ראוי.

עורכת דין יערית אוליאל ייצגה בעבר נאשמים מטעם הסניגוריה הציבורית במסגרת המשרד בו עבדה כשכירה. כשפתחה את משרדה החליטה שלא להמשיך בכך מאחר ולעיתים הרגישה כי ידיה כבולות מלהעניק לנאשם את ההגנה הטובה ביותר לה הוא זכאי. משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל התחייב להעניק ללקוחותיו את ההגנה הטובה ביותר במטרה להגיע לתוצאה בטובה ביותר בכל תיק ותיק. ישה זו לא עולה בקנה אחד עם גישת הסניגוריה הציבורית בעיקר בשל הקצאת המשאבים. 

עורך דין תעבורה פרטי או ציבורי?

אם ידכם באמת אינה משגת, עדיף להיות מיוצג ע"י סניגור ציבורי מאשר לייצג את עצמך. אך אם יש באפשרותך לשכור שירותיו של עורך דין תעבורה פרטי – אל תתפשר על ההגנה שלך! לעיתים מדובר ברישיון הנהיגה שלך, חופש התנועה שלך ולעיתים אף בחירותך. 

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל מייצג נאשמים בעבירות תעבורה ותאונות דרכים בכלל רחבי הארץ. הנכם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ ללא עלות. אנחנו כאן כי הרישיון שלך חשוב!  

עורך דין תעבורה פרטי או סנגוריה ציבורית? - uliel

 
 
שאלות נפוצות
במקרה שקיים לנאשם קושי כלכלי, מומלץ לבדוק זכאות לעורך דין מהסניגוריה הציבורית. במקרה שבחר הנאשם בייצוג ע"י הסנגוריה, העלות היא שולית.
חד משמעית לא. במקרה שמדובר בעבירות תנועה המוגדרות כקלות, לא קיימת זכאות לקבלת עורך דין מהסניגוריה הציבורית. לעוד בנושא, באתר.
בהתאם לחוק הסנגוריה הציבורית, סעיף 18, על מנת להיות זכאי לסניגור ציבורי על המבקש לעמוד במספר פרמטרים לרבות: מצב כלכלי, סוג העבירה, חומרת העבירה. לקריאה מעמיקה, באתר.
הינך רשאי לפנות לסניגוריה הציבורית על מנת לברר את זכאותך. אתה נדרש להציג את כתב האישום, תלושי שכר ומסמכים רלוונטיים נוספים.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה