ontheroads-fb

אילו פעולות ניתן לבצע ברשיומט ?

עמדת הרשיומט הינה עמדת שירות עצמי ממוחשבת מטעם משרד התחבורה, אשר מאפשרת קבלת מידע וביצוע פעולות שונות הקשורות לרישיון הנהיגה והרכב. מטרת הצבתם של עמדות הרשיומט היא חסכון בזמן!

בשנים האחרונות משרד הרישוי מוצף בעומס בל יתואר ברחבי הסניפים השונים, ועל כן קמה החשיבות בשימוש בעמדות הרשיומט, עמדות אלו מנגישות לכלל הלקוחות שירות מהיר, קל ופשוט ללא קביעת תור מראש. אילו פעולות ניתן לבצע? האם השירות ניתן בעלות כספית? כל אלו ועוד, בהמשך הקריאה.

 

מהן הפעולות הניתנות לביצוע בעמדת הרשיומט?

עמדת הרשיומט נותנת מענה לביצוע פעולות במשרדי השונים, במסגרת שירותי משרד התחבורה, אלו הן הפעולות הניתנות לביצוע בעמדה:

  • חידוש רישיון הרכב
  • חידוש רישיון הנהיגה
  • כפל רישיון נהיגה במקרים של :  גניבה, השחתה או אובדן
  • בירור מצב נקודות עדכני
  • מידע על עברו של רכב (במעמד רכישה של רכב משומש)

שימו לב, כל ביצוע פעולה בעמדת הרשיומט דורשת אשראי כאמצעי זיהוי, זאת אומרת – בכדי לבצע פעולה חלה החובה על הנהג להביא כרטיס אשראי על שמו בלבד בכדי לבצע את הפעולה הנדרשת. נהג שאין ברשותו כרטיס אשראי על שמו, לא יוכל לקבל מידע בעניין הנדרש.

מכונת רישיומט
מכונת רישיומט

הנפקת רישיון רכב

בהתאם לתקנה 9 לתקנות התעבורה, חלה החובה בישראל לנהוג עם רישיון רכב פיזי בעת הנסיעה. נהג שאין ברשותו רישיון רכב מכיוון שהוא אבד/ נגנב/ הושחת, מחויב בהנפקת רישיון הרכב בהקדם האפשרי. ניתן לבצע את הפעולה הנוכחית בעמדת הרשיומט.

יחד עם זאת, ניתן גם לבצע את תשלום אגרת רישיון הרכב בכדי לחדש את תוקפו גם באמצעות עמדת הרשיומט (כחודשיים לפני פקיעת התוקף).

 

תשלום רישיון נהיגה

בכפוף לתקנות התעבורה,  נהג מחויב בנשיאת רישיון נהיגה בעת הנסיעה. על רישיון הנהיגה להיות בתוקף, שמא ייחשב הנהג כנוהג ללא רישיון כלל. לאור האמור, במקרה שבו עתיד לפוג תוקפו של הרישיון, או אין ברשות הנהג רישיון פיזית ביד (במקרה של אובדן/גניבה וכדומה), ניתן להגיע לעמדת הרשיומט ולבצע את הפעולה הנדרשת בתשלום.

 

בירור מצב נקודות

לאחר ביצוע עבירת תנועה, עשוי הנהג להיות צפוי לקבלת דו"ח הנושא עימו נקודות חובה הנעות בין 0 ל-10. נהג שצבר לחובתו נקודות ברף הנדרש, יהיה צפוי בביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי. בכדי לוודא כמה נקודות יש ברשותכם, והאם אתם נדרשים בביצוע אמצעי תיקון כדוגמת קורסי נהיגה או פסילה, ניתן להוציא תדפיס נקודות עדכני באופן מיידי בעמדת הרשיומט.

 

קבלת מידע אודות ההיסטוריה של הרכב

כמה מאיתנו קונים רוכבים יד שנייה ללא כל ידע על ההיסטוריה של הרכב? כיום, ניתן באופן קל ופשוט אפשרות לקבל מידע אודות ההיסטוריה של הרכב לרבות: שנת עלייה לכביש, שנת ייצור, בעלים קודמים של הרכב, האם קיימות לרכב מגבלות למיניהן וכן הלאה. השירות ניתן בתשלום.

 

מעוניינים בביצוע פעולה בעמדת הרשיומט? מה חשוב לדעת

מעוניינים לחסוך זמן ולייעל דברים? חשוב שתדעו:

  • בכדי לבצע פעולה בעמדת הרשיומט, חשוב לדעת כי השירות ניתן בתשלום
  • חובה להגיע עם כרטיס אשראי על שמכם בלבד (כאמצעי זיהוי)
  • עמדות הרשיומט ממוקמות בסניפי הסופר ברחבי הארץ, לכן שעות הפעילות יהיו בכפוף לסניפים.
  • התשלום ברשיומט נקלט באופן אוטומטי במשרד התחבורה

 

טרם הגעתכם למשרד הרישוי, בדקו האם הפעולה הרצויה ניתנת לביצוע בעמדות הרשיומט, בהצלחה.

ניתן לאתר עמדה הקרובה אליכם בקלות כנסו לאיתור עמדות רשיומט

אילו פעולות ניתן לבצע ברשיומט ?

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן