לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ביטול 8 נקודות נהיגה, שהצילו נהג מפסילת רישיון

מרבית מן הנהגים בישראל מכירים את חשיבותה ומשמעותה של שיטת הניקוד של משרד הרישוי. מטרת השיטה היא לבצע מעקב אחרי נהגים רצידיביסטים אשר מבצעים עבירות תנועה לעיתים קרובות, ולהנחיל להם דרך טובה לנהיגה בטוחה באמצעות ביצוע קורסי נהיגה ואמצעי תיקון נוספים. במקרה בו אמצעי התיקון לא צלח, והנהג המשיך לבצע עבירות תנועה ולצבור נקודות, עשוי רישיונו להיפסל לפרק זמן מוגדר.

קיבלתם דו"ח על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ורישיונכם בסכנה?

יורם קיבל דו"ח ברירת משפט על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה על סך 1,000 ש"ח ו-8 נקודות חובה, וזה  כאשר במרשם התעבורתי שלו מספר נקודות לא קטן,  מה שעשוי להעמיד את המשך רישיונו בסכנה. בנוסף, בעת עצירת השוטר את יורם צוין באופן מפורש בדו"ח כי נטען בפני השוטר מפיו  דברי הנהג כי לא השתמש בטלפון, אלא רק אחז אותו. משמעות הדבר היא הודאה באשמת העבירה.

ביטול 8 נקודות נהיגה, שהצילו נהג מפסילת רישיון - uliel

טרם תשלום הדו"ח וספיגת הנקודות בגין העבירה, הסתייעו בעורך דין תעבורה

מעבר לפן הענישה הכספי בגין ביצוע עבירת התנועה, קיים גם אקט חינוכי על ידי רישום נקודות חובה למרשם התעבורתי של הנהג. נהג שצבר מספר נקודות עשוי להידרש בביצוע אמצעי תיקון לרבות:

  • קורסי נהיגה
  • מבחן מעשי + עיוני (תיאוריה וטסט)
  • פסילת רישיון הנהיגה
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במקרה זה יורם היה צפוי לקבלת שלילת רישיון בגין צבירת נקודות רב במרשם התעבורתי שלו, אך לאור החשיבות הרבה של רישיון הנהיגה לחייו האישיים, החליט יורם שלא לקבל את רוע הגזירה ופנה למשרדנו. חשוב לדעת כי הסתייעות על ידי עורך דין תעבורה הבקיא בדינים השונים, עשוי לסייע בשינוי סעיף העבירה לסעיף מקל שאין בגינו נקודות, בהתאם למה שקרה בתיק זה.

 

כיצד מתבצעת עבודת עורך דין תעבורה מול התביעה?

במקרה דנן, יורם ביצע הודאה באשמה בביצוע עבירת שימוש בטלפון נייד בנהיגה, ולכן חל קושי על עבודת הסניגור, בנוסף גם עברו התעבורתי העשיר לא תורם במיוחד להתנהלות מול התביעה. לאחר בחינת כלל ראיות התביעה ואיתור הכשלים, הצלחנו לשכנע את התביעה להסתפק בעבירה של אי אחיזת הגה בשתי ידיים – עבירה ללא נקודות.  הרישיון של יורם ניצל, אך את הקנס הכספי הוא יאלץ לשלם.

ביטול 8 נקודות נהיגה, שהצילו נהג מפסילת רישיון - uliel

האם אחזקת מכשיר סלולרי בזמן הנהיגה עשויה להיחשב עבירת תנועה?

מרבית מן הנהגים לא מודעים לעובדה כי אסור להחזיק בטלפון הנייד בזמן נהיגה גם אם לא משתמשים בו. העבירה אוסרת שימוש או אחזקה ולכן דבריו של יורם מהווים הודאה באשמה.

כאשר פנה יורם למשרדנו, נשאלה שאלה מהותית וחשבו מפיו – "אז אם הודיתי שביצעתי את העבירה, איך את יכולה לעזור לי?" שאל יורם.

את התשובה נענה באופן כללי מכיוון שחשוב שכל נהג ונהג ידעו, תמיד יש מה לעשות! לא חייב לקבל את "רוע הגזירה", אלא ניתן להילחם בו באמצעות ייצוג משפטי ראוי והולם.

קנס דוח טלפון 8 נקודות
קנס- דו"ח טלפון 8 נקודות
החלטה - ביטול נקודות דוח טלפון
החלטה – ביטול נקודות דוח טלפון

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
הסעת ילד ללא מושב בטיחות מתאים

קל מאוד לזלזל בתקנות הבטיחות המחמירות הנוגעות להסעת ילדים ברכב, ובמיוחד כאשר מדובר בילדים שלעיתים קרובות מסרבים לשתף פעולה ומקשים

משרדנו מתמחה רק בתעבורה