לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

קיבלתי דו"ח, צברתי נקודות, ת'כלס – מה זה אומר?

האם הרישיון שלי בסכנה?

בכל דו"ח תעבורה חייב השוטר לציין את סמל העבירה ואת מספר הנקודות הנצברות בגין עבירה זו.כל עבירה נושאת בצידה נקודות בין 0 ל- 10 נקודות. 

 

 

 

איפה - נקודות וסמל העבירה בקנס

כל נהג יודע שלא כדאי לקבל דו"חות ולצבור נקודות אך מעטים מבינים את המשמעות של נקודות אלו ולכן חשוב להתייעץ עם עו"ד תעבורה, טרם תשלום הדו"ח. 

 

 

שיטת הניקוד  היא אמצעי למעקב אחר עבירות תעבורה שביצעו נהגים. השיטה באה לחנך נהגים לנהיגה נכונה.

נהג שביצע עבירת תנועה מקבל עונש בדמות קנס, פסילת רישיון וכדומה.

בנוסף לעונש, יוטלו על הנהג אמצעי תיקון בהתאם לנקודות שצבר לחובתו.

לקבלת הסבר מפורט על שיטת הניקוד לחץ כאן.

ניתן לבדוק את מצב הנקודות בעמודת הרישיומט ולצבע עוד מגוון פעולות – לאיתור עמדת רישיומט 

קיבלתי דוח, צברתי נקודות, ת'כלס – מה זה אומר
קיבלתי דוח, צברתי נקודות, ת'כלס – מה זה אומר

 

הרשעה בעבירות תעבורה וצבירת נקודות- השלכות לטווח הקרוב

מספר הנקודות אמצעי תיקון תוקף הנקודות
עד 10 נקודות אין         
שנתיים ממועד העבירה האחרונה
12 עד 22 נקודות קורס בסיסי נהיגה נכונה + מבחן בסיומו

בין 12 נקודות ל-20,  תוקפן יעמוד על שנתיים מיום ביצוע העבירה בכפוף להצלחה בקורס. אך אם הנהג עומד על 22 נקודות, תוקפן הוא ל4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
24 עד 34 נקודות קורס נהיגה מתקדם + מבחן בסיומו הנקודות יאבדו מתוקפן 4 שנים מביצוע העבירה האחרונה ולאחר ביצוע הקורסים בהצלחה

36 נקודות ומעלה

פסילת רישיון נהיגה ל-3 חודשים הנקודות יאבדו מתוקפן 4 שנים מביצוע העבירה האחרונה, לאחר ביצוע שני הקורסים בהצלחה ובסוף תקופת הפסילה
. *שימו לב, חובה להפקיד את רישיון הנהיגה במשרד הרישוי לתחילת ריצוי אמצעי התיקון הנ"ל.
72 נקודות

או 36 נקודות פעם שניה תוך 6 שנים
פסילה רישיון נהיגה ל- 9 חודשים,

חידוש רישיון רק לאחר מעבר מבחן תאוריה עיוני + מבחן מעשי (טסט) + עמידה במבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
הנקודות יאבדו מתוקפן 4 שנים מביצוע העבירה האחרונה, לאחר ביצוע שני הקורסים בהצלחה ובסוף תקופת הפסילה

. *שימו לב, חובה להפקיד את רישיון הנהיגה במשרד הרישוי לתחילת ריצוי אמצעי התיקון הנ"ל.

 

כאמור, צבירת נקודות תביא להטלת אמצעי תיקון על הנהג.

בצבירה של 12 נקודות

תקפות יחויב הנהג לבצע קורס בסיסי בנהיגה נכונה. הקורס כולל שלושה מפגשים (בדרך כלל רצופים- יום אחרי יום), כל מפגש אורך כ- 4 שעות לימוד ובסופו על הנהג לעמוד בהצלחה במבחן. עלות הקורס כ- 196 ש"ח. אי ביצוע הקורס במועד (תוך 6 חודשים) עלול להביא להתליית רישיון הנהיגה.

בצבירה של 24 נקודות

תקפות יחויב הנהג לבצע קורס נהיגה נכונה נוסף (ייעודי). המתכונת של הקורס די דומה לקורס הבסיסי ומטרת הקורס היא מתן דגש לנושאים ספציפיים וייחודיים אשר יש בהם כדי להביא לשיפור מיומנויות הנהיגה של הנהגים המשתתפים בקורס. גם כאן, הקורס כולל שלושה מפגשים, כל מפגש 4 שעות ובסיום הקורס נבחנים הנהגים. עלות הקורס זהה לעלות הקורס הבסיסי. נהג שהוזמן לבצע אמצעי תיקון ולא יבצעו במועד (תוך 6 חודשים), מסתכן בסנקציה של התליית רישיון הנהיגה.

בצבירה של 36 נקודות

תקפות, יפסל רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה של שלושה חודשים וע"מ לחדשו יאלץ הנהג לעמוד בהצלחה במבחן העיוני (תיאוריה).

בצבירת 36 נקודות

(פעם שניה תוך 6 שנים) או 72 נקודות בתנאים המפורטים מטה, ייפסל רישיונו לתשעה חודשים ויחודש רק לאחר עמידה בהצלחה בבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מבחן עיוני (תיאוריה) ומבחן מעשי (טסט).

חישוב תוקפן של נקודות

כיום, הנקודות הנצברות לחובת הנהג לא נמחקות מהמרשם לעולם. על כן, חשוב מאוד לדעת לחשב במדויק מי מהנקודות תקפות ומי חסרות חשיבות. מדובר בנושא מורכב למדי. טעויות רבות מתגלות ברישום בשל סיבות כאלה ואחרות ולכן חשוב מאוד לבצע בדיקה יסודית באמצעות עו"ד תעבורה, שידע לאתר טעויות אלה ע"מ למנוע ממשרד הרישוי להטיל אמצעי תיקון שלא בצדק.

נקודות תקפות החל מיום ביצוע העבירה למשך שנתיים למי שצבר עד 20 נקודות ולמשך 4 שנים למי שצבר 22 נקודות או יותר ובכל מקרה נקודות ישארו תקפות כל עוד לא בוצעו אמצעי התיקון שהוטלו.

הפסילה בת ה-9 חודשים תוטל על נהג שלחובתו רשומות 72 נקודות תקפות או יותר, או נהג שהוטלה עליו פסילה בת 3 חודשים בגין 36 נקודות או יותר ורשומות לחובתו 36 נקודות נוספות תקפות או יותר בטרם חלפו שש שנים ממועד ביצוע העבירה האחרונה מבין העבירות שבשלהן הוטלה הפסילה האמורה, ושתים עשרה נקודות תקפות מתוכן נרשמו לחובתו בשל עבירות שבוצעו לאחר 01/01/2012.

קיבלתי דו"ח, צברתי נקודות, ת'כלס – מה זה אומר? - uliel

אמצעי התיקון הנם מצטברים

 כל עוד לא יבוצע אמצעי התיקון בו חויב הנהג, הנקודות ימשיכו להיות תקפות.

עקרונית, החוק מורה כי לא יירשמו נקודות בשל הרשעות בעבירות שהמידע לגביהן התקבל 12 חודשים או יותר ממועד ההרשעה. בפועל, טעויות כאלה מתרחשות כל הזמן. קשה מאוד לאתר את הטעויות ולכן חשוב להיעזר בעורך דין תעבורה.במקרה בו אינכם מודעים למצב הנקודות העומדות לרשותכם, והאם מוטל עליכם אמצעי תיקון כזה או אחר, הינכם מחוייבים בביצוע בדיקת מצב רישיון הנהיגה בעמדת שירות הרשיומט.

נהג שהוטלו עליו אמצעי תיקון רשאי לפנות בכתב לרשות הרישוי בתוך 30 ימים להשמיע את טענותיו. 

השלכות הנקודות – לטווח הרחוק

לא פעם מגיעים אליי נהגים שצברו עשרות נקודות. שנים שהם מבצעים עבירות, מוטלים עליהם אמצעי תיקון וחוזר חלילה. בסופו של יום, נהגים אלה יופנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (ע"י המשטרה, משרד הרישוי או אפילו בית המשפט). נכון, זה לא מדויק לומר שזה בגלל הנקודות שצברו. הכינוי הנכון הוא רצידיביסט, משמע, עבריין חוזר ומבצע עבירות. עניין של סמנטיקה. במרב"ד יאלצו הנהגים לעבור מבדקים וראיונות עם פסיכולוגים ופסיכיאטרים שכעבור שיחה של דקה יקבעו כי הם אינם כשירים אישיותית לנהיגה. אף אחד לא יסביר להם שההחלטה התקבלה על סמך העבר התעבורתי הכבד שצברו. המכון הרפואי משתמש בסיבה זו ("אי התאמה אישיותית לנהיגה") על מנת להרחיק מהכביש נהגים שמועדים לפורענות. 

לקריאה מורחבת על הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – לחץ כאן.

תקנה נוספת שכדאי להכיר היא תקנה 212ב המאפשרת לרשות הרישוי לפסול רישיון לתקופה של 5 שנים לנהגים המבצעים עבירות רבות –

פסילת רישיון לנהגים מסוכנים תק' (מס' 12)  תש"ע-2010

212ב. (א) רשות הרישוי תפסול את רישיון הנהיגה של נהג שבדרך נהיגתו יש משום סכנה לעוברי דרך כאמור בסעיף 56 לפקודה, לחמש שנים, אם הורשע בכך שבמהלך 5 שנים רצופות שקדמו להחלטתה של רשות הרישוי ביצע אחד מאלה:

(1)   30 עבירות תעבורה, למעט עבירות חניה;

(2)   חמש עבירות מהעבירות המנויות בסעיף 40א(א)(1) לפקודה או בתוספת העשירית לה.

נסו לדמיין שאתם קמים מחר בבוקר ונאסר עליכם לנהוג. אם אינכם מצליחים לדמיין את חייכם בלי רישיון הנהיגה שלכם- צייתו לחוקי התנועה. ואם בכל זאת קיבלתם דו"ח- כדאי לשקול את ההשלכות ולהתייעץ עם עו"ד תעבורה שניה לפני שרצים לשלם.

קיבלתי דו"ח, צברתי נקודות, ת'כלס – מה זה אומר? - uliel

 
 
התוצאות מדברות בעד עצמן!
שאלות נפוצות
אתה מחויב לבצע קורס בסיסי לנהיגה נכונה. הקורס כולל שלושה מפגשים שאורך כל מפגש הינו 4 שעות. לעוד בנושא, קראו באתר.
אם לא חצית את רף ה20 נקודות הנקודות יהיו תקפות לשנתיים. מעל 20 נקודות הנקודות תקפות לפרק זמן רב יותר. לקריאה בנושא, קראו באתר.
עליך לעמוד בהצלחה במבחן העיוני (תיאוריה). לקריאה מעמיקה בנושא, בקרו באתר.
בהחלט. אם לא ביצעת את הקורס תוך 6 חודשים, הינך מסתכן בשלילת רישיונך.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
כמה נקודות זה שלילה?

נכון לשנת 2022, קיימות עבירות תנועה רבות אשר נושאות עימן נקודות תעבורה החל מ-2 נקודות ועד לרישום של 10 לכל

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה

במקרים בהם הוחלט על שלילת רישיון הנהיגה שלכם, הינכם נדרשים להפקיד את רישיון הנהיגה בגוף בו קיבלתם את השלילה. שלילת

משרדנו מתמחה רק בתעבורה