לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה

במקרים בהם הוחלט על שלילת רישיון הנהיגה שלכם, הינכם נדרשים להפקיד את רישיון הנהיגה בגוף בו קיבלתם את השלילה. שלילת רישיון הנהיגה עשויה להתבצע בגופים הבאים: בתי משפט, משטרה ובמשרדי הרישוי. במקרים שבהם לא ניתן להפקיד את רישיון הנהיגה בגלל אובדן או אי תקפות, על הנהג למלא תצהיר הפקדת רישיון נהיגה ולהפקידו בגוף המתאים (כתחליף לכרטיס הפלסטיק של הרישיון).

 

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה
תצהיר הפקדת רישיון נהיגה

מדוע יש צורך בתצהיר הפקדת רישיון נהיגה?

נהג שקיבל שלילה מחויב בהפקדת רישיון או בתצהיר הפקדת רישיון נהיגה במקרים של אובדן או אי תקפות, אחרת לא ייחשבו לו הימים כימי פסילה. את התצהיר יש לערוך אצל עורך דין תעבורה מנוסה.

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה - uliel

מהם המקרים בהם חלה חובה על הנהגים להפקיד תצהיר רישיון נהיגה?

במקרים בהם רישיון הנהיגה אינו בר תוקף, או שמא רישיון הנהיגה אבד, ניתן למלא תצהיר הפקדת רישיון הנהיגה ולאחר הפקדתו, יחלו ימי השלילה להיספר.

שימו לב, במקרים בהם הרישיון נגנב או אבד, על הנהג לגשת למשרד הרישוי ולקבל טופס כחול לעניין דו"ח מצב רישיון, ובעת הפקדת תצהיר רישיון הנהיגה, יש לצרף את הטופס ממשרד הרישוי. בנוסף, על התצהיר להיות חתום בידי עורך דין/שופט/רשם בית המשפט.

היכן יש להפקיד את תצהיר רישיון נהיגה?

כפי שצוין, ישנם שלושה גורמים הממונים על פסילת רישיון הנהיגה:

  • אם פסילת רישיון הנהיגה שלכם בוצעה על ידי משרד הרישוי- עליכם להפקיד את התצהיר במשרד הרישוי.
  • אם פסילת רישיון הנהיגה שלכם נפסקה בבית המשפט- עליכם להפקיד את תצהיר רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט בו נפסלתם.
  • אם פסילת רישיון הנהיגה נעשה במשטרה (פסילה מנהלית)- עליכם להפקיד את רישיון הנהיגה ביחידת המשטרה.

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה - uliel

הפקדת רישיון הנהיגה באמצעות תצהיר למשרד הרישוי

לפי שיטת הניקוד, נהג שצבר לחובתו 36 נקודות (ומעלה) בגין ריבוי עבירות תנועה, יקבל הודעה ממשרד הרישוי כי רישיון הנהיגה שלו נפסל.
על הנהג להפקיד במשרד הרישוי את רישיון הנהיגה שלו שמא לא יספרו לו ימי הפסילה. במקרים שבהם אין לנהג את רישיון הנהיגה פיזית, עליו למלא הצהרה בענין זה ולשלוח אותה במיידי למשרד הרישוי.

בתקופת הקורונה, משרד הרישוי מאפשר לנהגים לבצע את הפקדת רישיון באמצעות שליחת תצהיר למייל או לווטסאפ באמצעות הטופס הזה:

אבד לי רישיון הנהיגה, ולא מילאתי תצהיר להפקדת רישיון הנהיגה, מה העונש שאני עשוי לקבל?

במקרים בהם נהגים לא מילאו תצהיר להפקדת רישיון הנהיגה, לא יימנו ימי הפסילה גם אם אינם נהגו פיזית בתקופת הפסילה. בנוסף, יהיה ניתן להטיל עליהם פסילה לתקופה ממושכת יותר ואף דו"חות מסוג קנסות (בהתאם לפקודת התעבורה).

הפקדת רישיון הנהיגה באמצעות תצהיר לבית המשפט

נהג שביצע עבירת תנועה שבגינה פסק בית המשפט סנקציה של שלילת רישיונו, חלה עליו החובה להפקיד את רישיון הנהיגה שלו בהקדם האפשרי למזכירות בית המשפט.
אם לא יופקד רישיון הנהיגה, לא יהיה ניתן לספור לנהג את ימי הפסילה

במקרים שבהם אין אפשרות לנהג להפקיד את רישיון הנהיגה שלו לרבות: אובדן, גניבה וכ"ו, יש למלא תצהיר הפקדת רישיון הנהיגה ולשלוח זאת לבית המשפט במיידי

שימו לב – תצהיר זה חייב להיות חתום ע"י עורך דין – וכדאי שיהיה חתום ע"י עורך דין מומחה בדיני תעבורה – משרדנו מוסמך לחתום עבורך על תצהיר. צרו קשר ונסייע

 

*תצהיר הפקדת רישיון

 

חשיבות עורך דין תעבורה בעת מילוי תצהיר הפקדת רישיון נהיגה

במקרים של פסילת רישיון, אנו נוטים לשמוע כי נהגים רבים לא מודעים לעובדה כי עליהם להפקיד את רישיון הנהיגה שלהם או למלא תצהיר להפקדת רישיון הנהיגה וזאת כאשר בתום הפסילה מתגלה בפניהם עובדה מאכזבת כי לא נמנו עבורם ימי הפסילה.

עורך דין תעבורה מיומן ידע להדריך אותכם כראוי, החל מהשלב הראשוני ועד לתום ההליך.

התוצאות מדברות בעד עצמן!
שאלות נפוצות
במקרה שהוחלט על שלילת רישיון הנהיגה, נדרשים הנהגים על הפקדת רישיונם. אך אם אין ברשותם פיזית את הרישיון, יש להפקיד תצהיר בעניין הפקדת הרישיון(כתחליף לכרטיס). לקריאה בנושא, באתר.
עליך לגשת לעורך דין לענייני תעבורה ולמלא תצהיר הפקדת רישיון ולאחר מכן לגשת להפקיד את התצהיר בגוף המבוקש.
תלוי היכן רישיון הנהיגה שלך נפסל. קיימים שלושה גופים לרבות: משרד הרישוי, בית משפט ומשטרת ישראל. רוצה לדעת היכן אתה נדרש להפקיד? כנס לאתר.
במקרה שלא מילאת תצהיר להפקדת רישיון הנהיגה שלך, לא יימנו ימי הפסילה גם אם אינך נהגת פיזית בתקופה הנ"ל.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
כמה נקודות זה שלילה?

נכון לשנת 2022, קיימות עבירות תנועה רבות אשר נושאות עימן נקודות תעבורה החל מ-2 נקודות ועד לרישום של 10 לכל

מחיקת נקודות תעבורה

שיטת הניקוד בישראל מטרתה העיקרית הינה, התמודדות עם עברייני תנועה רצידיביסטים (מועדים) אשר מבצעים עבירות תנועה רבות. אמצעי זה בא

משרדנו מתמחה רק בתעבורה