לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

דוח התראה (אזהרה) – תנאים לרישום

כחלק ממדיניות המשטרה, בעת התרחשות עבירת תעבורה קלה, תינתן האפשרות בפני השוטר בשטח להמיר את הדו"ח בהתראה או באזהרה לנהגים זהירים עם וותק רב של נהיגה. חשוב לציין כי אין חובה לרישום דו"ח התראה, אלא מדובר במדיניות הניתנת לשיקולו של השוטר וזאת בהתאם לתנאים הנדרשים לכך. מהם התנאים לרישום דוחות התראה (אזהרה) ? האם ניתן להמיר דו"ח שכבר ניתן לדו"ח התראה? כל זה ועוד בהמשך המאמר. להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

רישום דו"ח התראה (אזהרה) לנהגים/משתמשים אחרים בדרך, בעבירות ברירת משפט בלבד

בפני השוטר עומדת האפשרות לרישום דו"ח אזהרה לאור עבירת התעבורה שביצעתם.

 

עפ"י הקריטריונים הבאים (שימו לב כי מדובר בתנאים מצטברים):

• לנהג ותק נהיגה של חמש שנים לפחות בארץ.

• לנהג לא נרשם דוח אזהרה או התראה ואין לחובתו הרשעה בשלוש שנים האחרונות שקדמו לביצוע העבירה הנוכחית.

• כאשר נסיבות ביצוע העבירה ומידת הסיכון או ההפרעה שגרמה אינן חמורות.

• הנהג מודה בביצוע העבירה.

 

דוח התראה (אזהרה) – תנאים לרישום
דוח התראה (אזהרה) – תנאים לרישום

 

 

העבירה שבוצעה הינה מסוג ברירת משפט, למעט בעבירות הבאות:

אור אדום

עקיפות וסטיות

• חנייה בחניית נכה

• מטען

שימוש בטלפון נייד

אי מתן זכות קדימה להולך רגל

• תמרור עצור

• נהיגה בשול

• נהיגה על אי תנועה

• חציית שטח הפרדה

עבירות מהירות בדרגת קנס של 1500 ש"ח:

• עבירות תקינות הרכב

 

שימו לב, בינואר 2023 שונו התנאים להמרה באזהרה ונכון לכתיבת שורות אלו, ניתן להמיר גם דו"ח רמזור אדום, טלפון נייד, עקיפות וסטיות ועוד, בתנאים הבאים:

 

חשוב לדעת כי :

  • לא ירשמו דו"חות התראה (אזהרה) למי שאינו אזרח מדינת ישראל
  • לא ירשמו דוחו"ת התראה (אזהרה) בעבירות מסוג הזמנה לדין וב"הדבקות" לרכב חונה.

 

קיבלתי דוח ברירת משפט ואני עומד בקריטריונים להתראה, מה אני יכול לעשות?

למרות שהשוטר רשם דו"ח ברירת משפט, עומדת בפני הנהג האפשרות להגשת בקשה בעניין המרת הדו"ח להתראה. מומלץ להגיש את הבקשה למשטרת ישראל ולא למרכז לפניות נהגים. מרכז הפניות קובע תנאים מחמירים לרבות: וותק של 10 שנים ובנוסף, עבר תעבורתי נקי בפרק זמן של 10 שנים (כמובן שגם יתר התנאים שצוינו קודם לכן נדרשים להתקיים).

נהג שבוחר לפנות למשטרה לעניין המרת הדו"ח בהתראה , צריך לעשות זאת תוך 30 ימים מרגע קבלת הדו"ח בצירוף העתק של הדו"ח שקיבל ובנוסף צילום רישיון הנהיגה.

 

האם קיימת חשיבות משפטית להמרת דוח להתראה?

מעבר לחסכון הכספי בתשלום הקנס, להמרת הדו"ח קיימת חשיבות בעניין רישום הנקודות שתצברו לחובתכם. זכרו כי, צבירת נקודות במהלך השנים עשויה לסכן את רישיון הנהיגה שלכם. לכן אם בעבירת התנועה שביצעתם נרשמה לכם נקודות, המרת הדו"ח לא נחשב להרשעה בגיליון ההרשעות.

דו"ח התראה (אזהרה) – תנאים לרישום - uliel

האם אני יכול לבקש להמיר לי מספר דו"חות להתראה?

התשובה לכך בקצרה – לא.

המרת דו"ח לדו"ח בהתראה, תינתן כאפשרות כל חמש שנים בלבד. לכן, אם קיבלת דו"ח בגין עבירת תעבורה שביצעת, ובטרם מלאו להן חמש שנים האחרונות כבר הסבו לך דו"ח להתראה, בקשתך תסורב.

אזהרה במשטרה

במקרה בו השוטר בשטח בחר שלא להמיר לך את הדו"ח בנסיבות כאלו ואחרות, הינך רשאי להגיש בקשה מקוונת דרך אתר האינטרנט להמרת הדו"ח באזהרה. חשוב לזכור כי המרת דו"ח אזהרה במשטרה איננה חובה, אלא מותנית לשיקול דעתם של השוטרים בהתאם לנסיבות.

לכמה זמן תקף דוח אזהרה

בהתאם לתנאים הנדרשים לרישום דו"ח באזהרה, נהג שלא נרשם לחובתו דו"ח אזהרה ואין לחובתו הרשעות בשלוש שנים האחרונות, עומד בקריטריונים הנדרשים להמרת הדו"ח באזהרה. מכאן אנו מבינים כי דו"ח אזהרה עשוי להינתן כל שלוש שנים.

שיקול דעת עומד לשוטר בעניין רישום דוח התראה

בעת מילוי דו"ח אזהרה וזאת לפי חומרת העבירה ובהתאם לנסיבות. כלומר, גם אם הנהג עומד בקריטריונים לרישום דו"ח אזהרה – יש לשוטר שיקול דעת אם לרשום דו"ח אזהרה או דו"ח תנועה רגיל. אם אתם עומדים בתנאים שצויינו מעלה, כדאי לנסות ולהגיש בקשה להמרה באזהרה. זיכרו, תשלום הקנס הוא כהודאה באשמה והרשעה בעבירה ואם יש בצידה נקודות הרי שאלו נצברות לחובתכם.

להסבר מפורט בעניין הנקודות לחץ כאן.

ניתן להגיש בקשה להמרה באזהרה באתר המשטרה – להגשת בקשה מקוונת לחץ כאן.

או לשלוח את הבקשה בדואר רשום למשטרת ישראל מרכז פניות נהגים ארצי – מפנ”א ת.ד 120 מיקוד 49100.

יערית אוליאל, עו"ד תעבורה

דו"ח התראה (אזהרה) – תנאים לרישום - uliel

דו"ח התראה הינו המרה של דו"ח על עבירת תנועה באזהרה בלבד. מקרים אלו אפשריים רק עבור נהגים עם ותק של לכל הפחות 7 שנים, ללא דו"ח התראה או הרשעות בתקופה של 5 שנים, כאשר הסיכון לא היה גבוה ובמידה והנהג מודה בביצוע העבירה.

מעבר לתנאים המגדירים האם ניתן לקבל דו"ח התראה או לא, ישנן עבירות אשר מוגדרות כחמורות יותר ובהן לא ניתן לקבל דו"ח התראה גם אם עומדים בכל שאר התנאים. עבירות אלו כוללות בתוכן: אי עצירה בתמרור עצור, חנייה בחניית נכים, עבירות אור אדום, עבירות של עקיפות וסטיות, שימוש בנייד ועוד.

באופן עקרוני התשובה היא כן, דו"ח רגיל מחייב אתכם בדרך כלל התשלום קנס ועשוי לגרור גם קבלת נקודות. כמות נקודות גדולה יכולה להוביל לצורך לבצע קורס נהיגה מונעת ואף להוביל לשלילה של הרישיון שלכם. ייתכן, כי במקרה של דו"ח על עבירה שלא ניתנים בה נקודות עדיף לשלם את הקנס ו"לשמור" את האפשרות לקבלת דו"ח התראה למקרה אחר. מומלץ לפנות לעורך דין להתייעץ בנושא, למידע נוסף לחצו כאן.

בהחלט כן, במידה והשוטר בשטח בחר שלא לתת דו"ח התראה, ניתן להגיש בקשה דרך אתר האינטרנט לבקשת המרת הדו"ח לדו"ח באזהרה. חשוב לזכור כי עצם הגשת הבקשה אינה מחייבת את משטרת ישראל לבצע את ההמראה והדבר נתון לשיקול דעת השוטרים.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה