לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

זיכוי נהיגה בשכרות קנאביס רפואי

ביום 4.8.15 נעצר תומר לבדיקת שכרות ולאחר שבדיקת השתן שבוצעה לו העלתה כי בגופו נמצאו שרידי סם מסוכן מסוג קנאביס, הוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

תומר, משתמש דרך קבע בקנביס רפואי עם רישיון מטעם משרד הבריאות. תומר פעל בהתאם להנחיית רופאיו ונמנע מלעשן 6 שעות לפני נהיגתו. אין חולק כי השפעת הסם חלפה הרבה לפני שעלה על ההגה.

למרות זאת, בחרה משטרת ישראל להגיש כתב אישום בגין עבירה חמורה זו נגד תומר.

צריך להבין – המשמעות היא כי מבחינת משטרת ישראל, כל מי שניתן לו רישיון לקנביס רפואי צריך להימנע מנהיגה אחרת עלול למצוא עצמו מואשם בעבירה חמורה של נהיגה תחת השפעת סם (נהיגה בשכרות). הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי על פי החוק כיום, די בהמצאות שרידי סם בגופו של הנהג כדי לקבוע שנהג בשכרות. משתמשי הקנאביס הרפואי לעולם יימצאו עם שרידי סם בגופם מאחר ושרידים אלה נשארים אף שבועות לאחר העישון.

למזלו הרב של תומר, בית המשפט לענייני תעבורה הבין היטב את המצב הבעייתי והחליט לזכות אותו מאשמה.

המדינה לא קיבלה את פסק הדין ובחרה לערער עליו לבית המשפט המחוזי. לשמחתנו הרבה, כבוד השופט בולוס שדן בערעור המדינה, דחה את הערעור. כבוד השופט בולוס ניתח את המצב המשפטי של משתמשי הקנביס תוך הבנת מצבם הקשה של משתמשי הקנאביס הרפואי.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

כך תיאר כבודו את משתמשי הקנאביס הרפואי

"אתחיל מהמציאות הקשה ואף הבלתי אפשרית שבה המערערת העמידה את המשתמשים בקנביס רפואי בשל מחדלה המתמשך והימנעותו מהסדרה. ציבור זה כך סביר להניח, נזקק לטיפול בקנאביס בשל מחלות או נכויות קשות. מחד צריכת הקנאביס הינה דרושה לצורכי טיפול, שיקום רפואי ושיכוך כאבים וכזאת הינה חיונית ואף הכרחית; ומנגד, ציבור זה, בשל אותן המחלות והנכויות, לרוב הוא מוגבל בניידותו ותלוי במידה רבה ברישיון נהיגתו. הבחירה בין הפסקת השימוש בקנאביס לבין ההימנעות מהנהיגה, מעמידה ציבור זה בפני ברירה קשה ואף בלתי אפשרית, שכן הפסקת השימוש בקנאביס כרוכה בהתגברות המחלה או הכאבים, ואילו ויתור על הנהיגה פירושה הגבלה משמעותית לחופש התנועה".

זיכוי נהיגה בשכרות קנאביס רפואי
זיכוי נהיגה בשכרות קנאביס רפואי

זיכוי נהיגה בשכרות קנאביס רפואי - uliel

השופט מבין היטב את חשיבות רישיון הנהיגה במיוחד לצרכני הקנביס הרפואי

…" גם אם עסיקנן בשימוש רפואי לעיתים רחוקות, וכדי להימנע מהפרת האיסור, הדבר יחייב ריתוק כמעט מוחלט של אותו חולה או נכה לביתו והימנעות מוחלטת מנהיגה ברכבו – תוצאה קשה שלא ניתן להשלים עמה והפוגעת קשות בתחושת הצדק וההגינות."

 

וכך, בחר השופט לעשות צדק עד אשר תפעל המדינה להסדרת המצב החוקי

"…לעניות דעתי הפגמים עליהם הצבעתי לעיל הינם קשים ובעקבותיהם קיימת פגיעה ממשית בתחושת הצדק וההגינות, פגיעה שלא ניתן לרפא אלא בנקיטה באקט הדרסטי של ביטול האישום, שבעיניי נראה הולם וראוי."

צרכני קנביס יקרים, עד אשר יוסדר העניין כחוק, הימנעו מנהיגה תחת השפעה סם.

יערית אוליאל, עו"ד תעבורה מתמחה.

זיכוי נהיגה בשכרות קנאביס רפואי - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה