לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל!

כנגד אורן – לקוח המשרד, הוגש כתב אישום בגין נהיגה ברכב כאשר רישיונו פקע בתקופה העולה על שנה וזאת בניגוד לסעיף 2 בפקודת התעבורה. בהתאם לחוק במדינת ישראל, חלה החובה על כל האדם המחזיק כלי ממונע לבצע טסט פעם בשנה וזאת בכדי לוודא כי אכן הרכב תקין ומורשה לנהיגה בכביש.

חומרת עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

כפי שצוין בהקדמה, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף היא עבירת תנועה חמורה אשר עשויה להעמיד לחובתו של הנהג עונשים רבים ומשמעותיים. חשוב להבין כי לרישיון רכב משמעות רבה אשר לפיו הרכב נמצא ללא כל ליקוי ואינו מהווה סכנה במהלך הימצאותו על הכביש, לעומת זאת אי מעבר טסט עשוי להעיד כי הרכב אינו בטוח ובהתאם לכך הוא עשוי להוות סכנה הן לנהג עצמו והן ליתר משתמשי הדרך השונים.

במקרה דנן, התגלה כי רכבו של אורן לא עבר טסט בתקופה העולה על שנה, ולכן העבירה המיוחסת לו הינה קשה ובעלת סנקציות רבות.

כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

עבירת נהיגה ללא רישיון רכב, מה הענישה?

עבירת נהיגה ללא טסט הינה עבירה מדורגת אשר מתפצלת למספר עבירות בדרגות חומרה שונות לרבות:

  1. נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה של עד ארבעה חודשים – 250 ₪ בצירוף 6 נקודות.
  2. נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על ארבעה חודשים ועד שנה – 1000 ₪ ו-6 נקודות חובה.
  3. נהיגה ללא טסט לרכב בכלל – הזמנה לדין, 6 נקודות.
  4. נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – הזמנה לדין.

בהתאם לכך, ניתן לראות כי נגד אורן, יוחסה עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בדרגה החמורה ביותר ולכן הוא צפוי לענישה נרחבת בבית המשפט לרבות: פסילת רישיון הנהיגה בפועל, פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, קנס כספי ונקודות תעבורה.

עבודת עו"ד בתיקי נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף אינה דומה לעבירה אחרת מבחינת ההתמודדות של עו"ד בבית המשפט. על מנת להמחיש לכם בצורה הטובה ביותר את השוני בין העבירות, נציג לכם דוגמא בעניין:

בעבירת נהיגה במהירות מופרזת, ייתכן כי מכשיר האכיפה או התנהלותו של השוטר בשטח אינם הולמים את התנאים הנדרשים לקיומה של העבירה. למשל:  אי כיול המכשיר, תנאי ראות לקויים וכן הלאה. לעומת זאת, עבירה נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף היא עבירה חד משמעית ולכן הנהג באופן אוטומטי צפוי לעונשים חמורים ולכן קיים צורך בייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה מנוסה. מטרת עבודתו של עורך הדין היא להצביע על נסיבות כאלו ואחרות אשר עשויות להקל על עונשכם.

כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

גזר הדין בתיקו של אורן

לאחר הצגת דבריה של עו"ד אוליאל, לקח בית המשפט בחשבון הן את חומרת העבירה והן את עברו התעבורתי של הנאשם, ולנוכח כל המקבץ לעיל הוחלט לסיים את התיק עם העונשים הבאים:

  1. קנס כספי על סך 1200 ₪.
  2. פסילה על תנאי לתקופה של שנתיים.

במקרה דנן, הושגו במהלך המשפט שני דברים עיקריים אליהם שאפה עו"ד אוליאל: ראשית, רישיון הנהיגה של אורן לא נפסל בפועל ושנית אורן הבין את חשיבות הדבר ואנו מאמינים בלב שלם שאינו יבצע את העבירה בעתיד.

כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהיגה במהירות מופרזת  – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה  הסתיים ללא פסילה וללא נקודות!! אנחנו כאן כי הרשיון שלך חשוב!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

דוח

פרוטוקול

גזר הדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה