לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ייעוץ לפני חקירה אחרי תאונת דרכים – כדאי שתדע

לצערנו הרב, תאונות הדרכים בישראל הפכו לשגרה יומיומית. כל אחד ואחת מאיתנו עלול למצוא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, בין אם באשמתו ובין אם לאו. לרוב, זמן קצר לאחר התאונה, המעורבים בתאונת הדרכים יקבלו זימון להגיע למשטרה לצורך חקירה או לצורך מתן עדות. אם היית מעורב בתאונה וזומנת לחקירה באזהרה אחרי תאונת דרכים, המשמעות היא שאתה חשוד בביצוע עבירה שגרמה להתרחשותה. 

אתה מוזהר שעליך לומר את האמת, והחוקר מודיע לך שאתה רשאי להתייעץ עם עורך דין לפני שתמסור את גרסתך. מרבית הנהגים המוצאים עצמם במעמד זה מאוד מבולבלים ואינם יודעים מהי הדרך הנכונה לפעול. המחשבה הרווחת היא שמי שמבקש להתייעץ עם עורך דין כנראה מרגיש אשם ולכן, לרוב, דווקא הנהגים הנורמטיביים יבחרו לוותר על זכות חשובה זו ויחליטו לספר לחוקר את האמת. 

"החוקר דווקא היה מאוד נחמד, הרגשתי שהוא מנסה לעזור לי" – משפט זה נשמע עשרות פעמים מפי נחקרים אשר מופתעים בסופו של יום לקבל כתב אישום בגין תאונת דרכים לאחר שויתרו על הייעוץ לפני חקירתם.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה לפני חקירה במשטרה?

 

מרבית הסנגורים ועורכי הדין הפליליים תמימי דעים בעניין ובצדק – ייעוץ לפני חקירה במשטרה הוא חובה! פעמים רבות מדי אנו נתקלים בתיקים שברור מאליו שאם הנאשם היה מקבל ייעוץ נכון בטרם החקירה במשטרה, כתב האישום כלל לא היה מוגש. או לפחות לא בחומרה שבה הוגש. נחקרים נוטים לעשות טעויות בתום לב. במיוחד כשמדובר בנהגים נורמטיביים, שלעיתים קרובות עבורם זו הפעם הראשונה שהם פוגשים ברשויות במעמד של חשודים.

ייעוץ לפני חקירה אחרי תאונת דרכים – כדאי שתדע - uliel

רוב הנהגים הללו יבחרו לוותר על הזכות להתייעץ עם עורך דין תעבורה לפני החקירה. הם מאמינים בלב שלם כי לא עשו שום דבר רע ולכן אינם זקוקים לעורך דין. יש איזו מוסכמה חברתית כזו שרק עבריינים זקוקים לעורך דין. נהפוכו. העבריינים מודעים היטב לזכויותיהם ומתורגלים בחקירות משטרתיות. דווקא האנשים הנורמטיביים הם אלה שהכי זקוקים לעצה ולהכוונה.

 

הצלחות משרדנו בתיקי תאונות דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

נגמר בקנס בלבד!
תאונת דרכים עצמית
שבעה ימי פסילה בלבד
לאחר תאונת דרכים
תאונת דרכים בפעם
השנייה ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

האמת תצא לאור

גישה זו שגורה בפי הנהגים הנורמטיביים שמוצאים עצמם בחקירה משטרתית לאחר תאונות דרכים. הם בטוחים שימסרו לחוקר את האמת שלהם ובכך יגמר הסיפור. טעות! אפילו אם האמת שלכם נשמעת מאוד משכנעת, היא לא רלוונטית! חשוב להבין, החקירה שמתנהלת לאחר תאונת דרכים היא חקירה פלילית לכל דבר ועניין ואם זימנו אתכם לחקירה סימן שיש חשד כלשהו שאתם אשמים בגרימת התאונה והמטרה של החוקר היא לגייס כמה שיותר ראיות בכדי לבסס את החשד הזה.

החוקר מיומן היטב בחקירות מהסוג הזה, יודע היטב מה הוא צריך "להוציא"  מכם כדי לבסס את החשד נגדכם ולכן כל טעות הכי קטנה מצידכם עלולה להביא לתוצאה הפוכה ממה שרציתם. זיכרו, מרגע שנפתחה החקירה וסומנתם כחשודים המטרה של חוקרי המשטרה היא לאסוף ראיות נגדכם! ובמשחק הזה הסיכויים לא לטובתכם – מאזן הכוחות כאן ברור לגמרי – חוקר מיומן לעומת אזרח מפוחד שנתקל לראשונה בחייו בגורמי האכיפה.

שפרו את הסיכויים שלכם ותנצלו את זכותכם להתייעץ עם עורך דין תעבורה לפני החקירה! אל תקלו ראש בחשיבות הייעוץ. גרסה לא מדוייקת או שמירה על זכות השתיקה שלא לצורך או חוסר זיכרון של פרטים מהותיים עלולים להחמיר את מצבכם, ובסופו של דבר להביא לכתב אישום נגדכם. כתב אישום שבו מדינת ישראל מאשימה אתכם בגרימת התאונה. 

ייעוץ לפני חקירה אחרי תאונת דרכים – כדאי שתדע
ייעוץ לפני חקירה אחרי תאונת דרכים – כדאי שתדע

 

עשה ואל תעשה בחדר החקירות

 

אז לאחר שהבנו את חשיבות הייעוץ עם עורך דין תעבורה מנוסה בטרם החקירה במשטרה, הנה מספר עצות שכדאי לשנן:

הקשיבו בצורה מלאה

הקשיבו היטב לשאלה שנשאלתם עד הסוף ותענו רק על מה ששאלו אתכם! תענו קצר ולעניין. זה לא הזמן להיות נדבנים ואתם לא בפסטיבל מספרי הסיפורים. 

על סמך מה החשדות

תחילת החקירה מודיע לכם החוקר במה אתם חשודים ומבקש את תגובתכם לחשדות נגדכם. מותר לכם לשאול את החוקר על סמך מה הוא מבסס את החשדות הללו! 

מתי מתחילה החקירה

רבים טועים לחשוב שהחקירה מתחילה כפי שצוין בסעיף הקודם. טעות! חקירה משטרתית לאחר תאונת דרכים החלה כבר במועד התאונה. מרגע שהוזמנה ניידת לזירה ונשלח בוחן תנועה למקום החקירה כבר החלה! כל מילה שתבחרו להוציא מהפה תירשם! הכל יתועד ועלול לשמש נגדכם בהמשך. הבוחן שרק ביקש שתצביעו איפה היתה הולכת הרגל או שיחת החולין שניהלתם עמו. הכל נרשם. לכן מרגע קרות התאונה תשמרו על הפה. היחיד שאתם יכולים לדבר איתו ללא חשש הוא עורך דין תעבורה מטעמכם!

בחקירה פלילית אין חברים!

החוקר הוא לא חבר שלכם והוא לא כאן כדי לעזור לכם. אל תתבלבלו. הם יודעים להיות מאוד מאוד נחמדים ואפילו לייעץ לכם ולהרגיע אתכם. אל תסמכו על החוקר לעולם! זיכרו שאם הוא היה חושב שאתם לא אשמים הוא לא היה מזמן אתכם לחקירה באזהרה!

החוקר גם לא האויב שלכם

הוא לא יכה אתכם אם לא תשתפו פעולה. הוא בסך הכל עושה את עבודתו בדרכים החוקיות העומדות לרשותו. לכן אין לכם סיבה לחשוש בכל נקודת זמן במהלך החקירה לעצור ולבקש להיוועץ בעורך דין תעבורה. 

אל תהיו שאננים!

אם זומנתם לחקירה באזהרה לאחר תאונת דרכים אל תחשבו שהגעתם רק בכדי למסור עדות פשוטה ולספר את גרסתכם למה שקרה בתאונה. אתם עלולים לגלות שהעדות הזו הובילה להגשת כתב האישום נגדכם.

החקירה הראשונה במשטרה היא החשובה ביותר!

אל תקלו ראש בשום שאלה. תשמרו על ריכוז מלא ותענו תשובות קצרות ומדוייקות. ברוב המקרים קשה מאוד לתקן טעויות שנעשו בחקירה הראשונה. זיכרו – אין שני לרושם ראשוני. לאור חשיבותה של החקירה הראשונית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה מיומן בכדי לסייע לכם ככל הניתן בהליך הנ"ל.

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

אף פעם אל תודו בחשדות נגדכם!

אין שום סיבה בעולם שתמהרו להודות בפני חוקר המשטרה בטרם נחשפתם לכלל הראיות נגדכם. לדוגמה, אם החוקר מטיח בכם שנכנסתם לצומת באור אדום וגרמתם לתאונה – אל תודו! אם יש לו בסיס ראייתי לחשד הזה תמיד תוכלו להודות בשלב מאוחר יותר. ואם אין לו בסיס – אל תמהרו לספק לו ראיות נגדכם במסירת הודאה! אפשר להשיב – אף פעם לא נכנסתי לצומת באור אדום (כמובן בתנאי שזה נכון) או לבקש שהחוקר יראה לכם על סמך מה הוא טוען זאת.

זכרו, אתם לא עבריינים!

גם אם עשיתם טעות בכביש ויתכן שתצטרכו לתת על כך את הדין בבוא היום, אתם לא עבריינים. אתם אנשים נורמטיביים שנקלעו לצרה. אל תתנו לחוקרים להוציא ממכם הודאה רק בשביל לסיים עם המעמד המביך והלא נעים הזה.

שניה לפני שאתם חותמים על פרוטוקול החקירה, עצרו!

קראו היטב כל מילה וכל אות שנרשמה שם מפיכם! בדקו שאכן זה מה שנאמר ושהחוקר לא כתב וניסח את דבריכם באופן שונה ואם כן, בקשו לתקן! אל תחתמו אם הדברים לא משקפים במדוייק את דבריכם.

חקירה באזהרה אחרי תאונת דרכים

בעת התרחשות תאונת דרכים, ממנה משטרת ישראל חוקר מקצועי שמטרתו לבצע חקירה מתחילתה ועד סופה. נהג שיגיע לחקירה באזהרה, עליו לדעת את ההשלכות הרבות של חקירה זו. במקרה בו יוחלט ע"י החוקר בתום החקירה כי יש בידיו מספיק ראיות כנגד הנאשם אשר מצביעות על אחריותו לגרימת תאונת הדרכים, יוגש כתב אישום. משמעות הדבר היא כי החקירה הראשונית היא החקירה החשובה ביותר אשר עשויה להשליך על הנהג באופן משמעותי.

חשוב להבין כי מדובר בהליך מלחיץ שרוב הנהגים כנראה לא חוו קודם לכן, לאור כך, עשויות להתרחש טעויות או אמירות מצידם בתום לב.  

נהג שיוגש כנגדו כתב אישום, צפוי לעמוד לדין בבית משפט לתעבורה, כאשר הוא חשוף לסנקציות רבות וחמורות. לאור החשיבות הרבה של החקירה באזהרה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה מיומן בתחומו, בכדי שזה יסייע לכם ככל הניתן במקרה שלכם. 

ייעוץ לפני חקירה אחרי תאונת דרכים – כדאי שתדע - uliel

קיבלתם זימון לחקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים? זה הזמן להתייעץ עם עורך תעבורה!

אל תסתפקו בעצות מד"ר גוגל. אתם רוצים עורך דין תעבורה מנוסה בתחום תאונות הדרכים שילווה אתכם בתהליך הזה. זה גם לא הזמן לחסוך. קבלו ייעוץ לפני חקירה במשטרה מעורך דין תעבורה, מיומן, כזה שיודע היטב מה אתם עומדים לעבור, איזה שאלות תשאלו וידע לתת לכם עצות ממוקדות ומדויקות שמתאימות למקרה הספציפי שלכם.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה – המלצה מלקוחה

עורכת דין יערית אוליאל – עורכת דין תאונות דרכים

הניסיון של עו"ד אוליאל הן כמתמחה בפרקליטות והן כסניגורית בתחום התעבורה במשך שנים רבות מוכיח את עצמו – אם תגיעו מוכנים לחקירה, הסיכוי לסגירת התיק נגדכם גבוה יותר. לעורך דין תעבורה מנוסה יש כלים לסייע לכם לסיים את העניין במינימום נזק.

אם זומנתם לחקירה בעקבות תאונת דרכים, אל תהססו. אתם חייבים להיפגש עם עורך דין תעבורה ולקבל ייעוץ לפני חקירה במשטרה. צרו קשר עם עורכת דין יערית אוליאל בהקדם.

 
שאלות נפוצות
לאחר כל תאונת דרכים עם נפגעים המשטרה פותחת בחקירה שבסופה יוחלט מי אשם בגרימתה. על כן, יש סיכון שבכל שלב משלבי החקירה תיהפך מסירת העדות לחקירה באזהרה ואם בוחן התנועה יחליט שאתה אשם – יוגש נגדך כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים. לקבלת פרטים נוספים על חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים קרא את המאמר המלא.
חקירה במשטרה אינה עניין של מה בכך ועל כן, אם היית מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים והוזמנת לחקירה במשטרה – כדאי שתקבל ייעוץ והכוונה מעורך דין תאונות דרכים בטרם מסירת גרסה ראשונית. על חשיבות הייעוץ לפני החקירה כדאי לקרוא את המאמר המלא באתר.
זכות השתיקה מוקנית אך ורק לחשוד, על כן, אם מתבצעת לך חקירה באזהרה בחשד לגרימת תאונת דרכים – זכותך לשמור על זכות השתיקה. לא תמיד כדאי ונכון להשתמש בזכות זו ולכן רצוי להתייעץ עם עורך דין תעבורה לפני החקירה. שים לב שאם זומנת למשטרה למתן עדות – לעד לא עומדת זכות השתיקה ותהיה חייב למסור את גרסתך. על כן, בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני שמוסרים גרסה במשטרה. פרטים מלאים על החקירה במשטרה במאמר.
עורך דין תעבורה הבקיא בתיקי תאונות דרכים ידע לאסוף את כל המידע הקיים בשלב מוקדם זה, לאסוף מידע נוסף שניתן למצוא בזירת התאונה ולהרכיב ביחד איתך את כלל העובדות שגרמו לתאונה. לאחר השלמת הפאזל, תקבל ייעוץ מדוייק והכנה לקראת החקירה. השלבים הללו תורמים אף להפחתת הלחץ הרב בו שרוי אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים. לייעוץ לפני חקירה יכולות להיות השלכות קריטיות על המשך ההליכים נגדך. קרא על כך בהרחבה במאמר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה