לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

הענישה בתאונת דרכים

לא רבים יודעים זאת אבל ברוב תאונות הדרכים בהן נפגע אדם יוגש כתב אישום כנגד הנהג החשוד. גם אם מדובר בפגיעה קלה – פינוי למיון ושחרור באותו היום – עדיין קיים סיכוי גבוה שיוגש כתב אישום. סיכוי זה מקבל משנה תוקף אם יש ראיות לביצוע עבירת תעבורה כלשהי שגרמה לתאונה.

הענישה בתיקים אלו תלויה בחומרת העבירות בה הורשע הנהג ובתוצאות התאונה. כך, הרשעה בעבירות שהביאו לתאונות דרכים קטלניות כגון הריגה בקלות דעת או גרם מוות ברשלנות תגרור ענישה חמורה יותר מהרשעה בעבירות של נהיגה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות. להלן יובאו מספר דוגמאות לענישה בתיקי תאונות דרכים שניתנו על ידי בתי המשפט לתעבורה במהלך שנת 2020:

 

 

ענישה בעבירת הפקרה אחרי פגיעה

  • הנאשם בתיק זה עקף כלי רכב שנסעו לפניו מנתיב ימין ופגע ברוכב אופניים. לאחר הפגיעה נמלט הנאשם מהמקום בלי להושיט עזרה לנפגע. כתוצאה מהפגיעה נחבל רוכב האופנים חבלות של ממש ונגרמו לו שבר בצלעות, דימום קל בירך שמאל ושפשופים.
  • הנאשם הורשע בביצוע עבירות תעבורה שעניינן הפקרה אחרי פגיעה, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בחוסר זהירות והתנהגות הגורמת נזק. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם עונש של מאסר בפועל למשך 8 שנים, שירוצה בעבודת שירות, פסילה בפועל מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 שנים, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס ופיצויים לנפגע העבירה.
  • הנאשם נסע ברכב ללא פוליסת ביטוח בת תוקף. במהלך נסיעתו פגע הנאשם באמצעות החזית הימנית של הרכב בהולך הרגל אשר פונה לבית חולים ושם נקבע מותו. המנוח חצה את הכביש במעבר חצייה באור אדום. ברמזור בכיוון נסיעת הנאשם הופיע אור ירוק.
  • הנאשם ידע כי פגע במנוח אך בחר להמשיך בנסיעה מבלי לסייע למנוח ולהזעיק את כוחות ההצלה. 
  • הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפקרה אחרי פגיעה, ונהיגה ללא פוליסת ביטוח. בית המשפט גזר עליו עונש של מאסר בפועל למשך 10 חודשים, פסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 30 חודשים ופיצויים.

הענישה בתאונת דרכים - uliel

ענישה בתיקי תאונת דרכים עם חבלה של ממש

* הנאשמת נהגה ברכבה ברשלנות, לא צייתה להוראות התמרור בכיוון נסיעתה וגרמה לתאונת דרכים בה נחבלו בגופם הנאשמת עצמה, נוסע ברכבה וכן, נגרמו חבלות של ממש לנהגת הרכב המעורב, אשר הייתה הרה ואיבדה את העובר ברחמה.

בית המשפט גזר על הנאשמת את העונשים הבאים – פיצויים לנפגעת העבירה, פסילה בפועל לתקופה של 9 חודשים בניכוי 60 ימי הפסילה המנהלית שריצתה הנאשמת בתיק זה, פסילה על תנאי, צו של"צ בהיקף של 120 שעות ומאסר על תנאי.

* בכיוון נסיעת הנאשם נסע רכב מסוג משא תומך שהחל בפניה ימינה לעבר אתר עבודה. הנאשם, אשר נסע ברכבו הפרטי, נהג ברשלנות בכך שנסע במהירות בלתי סבירה בנסיבות ובתנאי הדרך, באופן שמנע ממנו את השליטה ברכב, וכתוצאה מכך לא הספיק לעצור את רכבו ופגע במשאית. כתוצאה מהתאונה נגרמו חבלות של ממש לנאשם (שברים במספר חלקים בגופו) והנוסע ברכב הנאשם נפגע ונזקק לטיפול רפואי ואשפוז של 3 ימים. כלי הרכב המעורבים ניזוקו. 

בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות של נהיגה בקלות ראש, מהירות בלתי סבירה וגרימת חבלה של ממש. נקבע כי הפסילה שתשקף את העונש הראוי במקרה זה היא 11 חודשים, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס.

* הנאשם נהג באוטובוס זעיר כשהתקרב לצומת ופנה ימינה. הנאשם הועמד לדין בגין נהיגה בקלות ראש בכך שלא נתן תשומת לב לדרך, לא הבחין בעוד מועד בהולך רגל, לא אפשר לו להשלים את החציה בבטחה, המשיך בנהיגה, פגע בהולך הרגל והפילו על הכביש. כתוצאה מהתאונה נחבל הולך הרגל חבלה של ממש בכך שנגמרו לו חבלת ראש עם שבר, דימום תת עכבישי ושבר ביד שמאל.

בית המשפט הרשיע את הנאשם במסגרת הסדר טיעון וגזר עליו – קנס, 4 חודשי פסילה, פסילה על תנאי וצו של"צ של 120 שעות.

* הנאשם נהג ברכב מסוג הונדה בכביש 4 מכיוון צפון לדרום. במהלך נסיעתו נהג ברכבו  ברשלנות ועקף רכב טויוטה שנסע לפניו כאשר הדרך לא הייתה פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר את ביצוע העקיפה בבטחה והתנגש חזיתית ברכב שהגיע מהכיוון הנגדי. הנאשם לא שמר על מרווח מהרכב שנסע לפניו והתנגש עם פינה קדמית ימנית שלו בפינה אחורית שמאלית של הרכב הנפגע. כתוצאה מהתאונה נגרמו למעורבים חבלות של ממש והרכבים ניזוקו.

לאור האמור, בסמכותם של בתי משפט לתעבורה סנקציות רבות בגין מעורבות נהגים בתאונת דרכים החל מקנס כספי, שלילת רישיון הנהיגה, ועד למאסר בפועל, לכן קיימת חשיבות מרבית לשירותיו של עורך דין תעבורה בתיקי תאונות דרכים.

הענישה בתאונת דרכים
הענישה בתאונת דרכים

 

הצלחות משרדנו בתיקי תאונות דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

נגמר בקנס בלבד!
תאונת דרכים עצמית
שבעה ימי פסילה בלבד
לאחר תאונת דרכים
תאונת דרכים בפעם
השנייה ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

הנאשם הורשע בעבירות הבאות

  • נהיגה בקלות ראש – סעיף 62(2) לפקודת התעבורה. 
  • חבלה של ממש – סעיף 38(3) לפקודת התעבורה.
  • עקיפה כשהדרך לא פנויה – תקנה 47(ד) לתקנות התעבורה
  • אי שמירת מרחק – תקנה 49 לתקנות התעבורה.
  • התנהגות הגורמת נזק – תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה. 

בית המשפט גזר על הנאשם 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בפרק זמן זה על עבירה של נהיגה בזמן פסילה, עבירה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה, פסילה בפועל לתקופה של 36 חודשים. בית המשפט בא לקראת הנאשם והורה על סיווג הפסילה כך שיתאפשר לנאשם לנהוג בזמן הפסילה במלגזה, במקום עבודתו ובשטח העבודה בלבד.  

* הנאשם נהג באוטובוס ציבורי בין עירוני והגיע לצומת מרומזר. בכיוון נסיעת הנאשם מעבר חצייה להולכי רגל. אותה עת החל הולך רגל לחצות את מעבר החצייה הנ"ל באור ירוק.

הנאשם נסע בעקבות רכב שעצר בקו הצומת בשל רמזור אדום. הנאשם נהג ברשלנות בכך שלא נתן תשומת לב מספקת לדרך, לא שמר רווח מספיק שיאפשר לו לעצור בכל עת את רכבו על מנת למנוע תאונה, וכתוצאה מכך התנגש ברכב המעורב מאחור תוך שהוא חוצה את הצומת כשהרמזור בכיוון נסיעתו אדום, ופוגע בהולך רגל אשר חצה את מעבר החצייה בירוק.

הענישה בתאונת דרכים - uliel

כתוצאה מהתאונה נחבל הולך הרגל חבלה של ממש (שברים בעמוד שדרה). נהג הרכב המעורב והנאשם בעצמו נחבלו ונזקקו לטיפול רפואי. כלי הרכב המעורבים בתאונה ניזוקו.  הנאשם הורשע בעבירות של נהיגה בקלות ראש, עבירה לפי סעיף 62(2) לפקודת התעבורה, אי שמירת רווח לפי תקנה 49 לתקנות התעבורה, אי ציות לאור אדום לפי סעיף 22(א) לתקנות התעבורה, התנהגות הגורמת נזק, לפי תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה, חבלה של ממש על פי סעיף 38 לפקודת התעבורה. 

בית המשפט הטיל על הנאשם פסילה בת 4.5 חודשים, צו של"צ בהיקף 100 שעות, פסילה על תנאי, קנס ופיצויים לנפגע העבירה.

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

החשיבות של עורך דין לתאונות דרכים

תאונת דרכים היא חוויה קשה עבור כלל המעורבים בה. ישנם לא מעט מקרים בהם בתי המשפט לא מטילים עונש קשה מידי במיוחד בתיקי תאונות דרכים קטלניות בהם הנאשם גרם ברשלנותו למותו של בן משפחה. חומרת הענישה נגזרת ממכלול נסיבות ועורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בכל סוגי תאונות הדרכים ידע לייצגכם ולהביא את מכלול הנסיבות המקלות בפני בית המשפט בצורה הטובה ביותר עבורכם. 

עורכת דין יערית אוליאל, עו"ד תעבורה בעלת ניסיון עשיר בייצוג בתאונות דרכים תדע לעזור בכל תיק תאונת דרכים ולהתאים את העזרה והייצוג המתאים בכל מקרה ומקרה. ההבדר בין הרשעה או זיכוי, בין הסדר גרוע להסדר מקל מסתכם לרוב בייצוג, טיפול וייעוץ נכון מעו"ד תעבורה. מומלץ לפנות מוקדם ככל שניתן לקבלת ייעוץ.

עורך דין המתמחה בענייני תעבורה, ידע לתת עבורכם את הייצוג הראוי ביותר ובכך להביא את מכלול הנסיבות המקלות בפני בית המשפט בצורה המקסימלית עבורכם.

קיים סיכוי רב שאכן יוגש כנגדך כתב אישום, גם אם מדובר בפגיעה קלה אשר הובילה לפינוי למיון ושחרור באותו היום.

ללא צל של ספק. מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין. שים לב כי טיפול וייעוץ נכון של עו"ד יכול להביא להבדל שבין ההרשעה לזיכוי מוחלט, או לחילופין, בין הסדר גרוע להסדר מקל.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה