לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

קיבלת זימון לבית משפט לתעבורה – כך תתכננו!

זימון לבית המשפט לתעבורה הוא דבר שעלול לקרות לכל נהג בישראל. בית המשפט לתעבורה הוא המוסד המרכזי שבו מתנהלים הליכים משפטיים הנוגעים לעבירות רכב ועבירות תנועה. בהיותו בית משפט פלילי, עמידה לדין בבית המשפט לתעבורה עשויה להוביל לעונשים מחמירים ואפילו למאסר. כל זימון לבית המשפט לתעבורה משתנה בהתאם לנסיבות ולעבירות, ומצריך היערכות שונה. חשוב להכיר את ההליכים השונים על מנת לדעת כיצד להתנהל לקראת המשפט, ולהכיר את זכויותיכם.

 

מהו זימון לבית המשפט לתעבורה?

דיני התעבורה הוא תחום משפטי מורכב ורחב היקף. בהתאם לזאת, הוקם בית המשפט לתעבורה, כחלק מהרשות השופטת ומערך בתי המשפט בישראל, שבסמכותו לעסוק בעבירות רכב ותעבורה בלבד. 

כפי שמתנהל כל הליך פלילי בישראל, המדינה תובעת את הנאשם. בהיות דיני התעבורה כפופים לדין הפלילי, הרשעה בעבירה על חוקי התעבורה עלולה להביא אף לעונש מאסר בפועל ולעונשים פליליים נוספים.

בדומה לבתי משפט אחרים, גם על גזר דין הניתן בבית המשפט לתעבורה ניתן לערער ולבקש להתייצב בפני בית המשפט המחוזי, שמהווה ערכאה גבוהה יותר.

קיבלתם זימון לבית משפט לתעבורה – כך תתכוננו!
קיבלתם זימון לבית משפט לתעבורה – כך תתכוננו!

בהליך זה, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא בתחום, וכך להבטיח לעצמכם ניהול הליך ראוי והולם. 

 

מתי מקבלים זימון לבית המשפט לתעבורה?

ישנם שני מקרים מרכזיים בהם אדם יקבל זימון לבית המשפט לתעבורה. המקרה הראשון, הוא מקרה בו אדם ביקש להישפט בפני בית הדין לתעבורה, אם ברצונו לערער על דו"ח, ולו הפעוט ביותר. המקרה השני הוא מקרה בו אדם מואשם בעבירת תעבורה, ומתבקש להתייצב למשפט העוסק בעניינו. 

בקשה להישפט בבית המשפט לתעבורה

אדם שקיבל דו"ח רשאי לבקש להישפט בגינו. התייצבותו בבית המשפט לתעבורה תאפשר לו להציג טענות מקדמיות שפוסלות את כתב האישום, או להעלות טענות שעשויות להפחית את חומרת העונש. הגשת הבקשה להישפט תתבצע באמצעות מילוי הספח המצורף להודעת הקנס, ושליחתו בדואר רשום לכתובת הרשומה על ההודעה. אדם המגיש הבקשה להישפט יעשה זאת בזמן התקופה המיועדת לתשלום, היות וחריגה מתקופה זו ללא תשלום או הגשת בקשה להישפט עשויה לגרור קנס נוסף או סנקציות אחרות. 

קיבלת זימון לבית משפט לתעבורה – כך תתכננו! - uliel

התייצבות בשל כתב אישום 

ישנם מספר סוגי זימונים שונים להתייצבות בבית הדין לתעבורה – 

דו"ח מצלמה ממוחשב

דו"חות אלו נשלחים לאחר זיהוי אוטומטי של מספר הרישוי של המכונית באמצעות מצלמות הממוקמות בשולי הכביש. הדו"חות נשלחים בדואר רשום לבעל הרכב, וכוללים גם הזמנה לדין שמהווה גם כתב אישום.

הזימון לדין יהיה עבור בעל הרכב, כל עוד לא יוכח כי אדם אחר נהג ברכב בעת ביצוע העבירה. אם ברצונכם לשנות את זהות הנהג שקיבל זימון לדין, ניתן לשלוח מכתב ליחידת המשטרה ממנה נשלח הזימון.

כתב אישום עם זימון לדין 

עבירה חמורה תגרור כתב אישום מפורט, שכולל את כל האישומים והעבירות בהם נאשם הנהג. כתב אישום בצירוף זימון לדין יימסר לנאשם באמצעות שוטר או בדואר רשום. חשוב לזכור כי הליך בבית משפט תעבורה הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין ועל כן קיימת חשיבות להיוועצות עם עורך דין תעבורה. 

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

זימון לדין שנמסר ע"י שוטר

שוטר רשאי למסור זימון לדין בגין עבירה בשתי דרכים – באופן ישיר, במעמד העבירה, באמצעות מתן דו"ח הכולל את כל הפרטים הרלוונטיים (שעת ותאריך העבירה, מהותה, פרטי הנהג והרכב, פרטי הזימון לדין), או באמצעות שליחת דואר רשום לאחר קבלת תלונה על העבירה מידי שוטר, נהג או כל אדם אחר.

שלבי ההליך בבית המשפט לתעבורה

שלבי ההליך:

הסבר:
דיון הקראה ראשונה

בהיות בית המשפט לתעבורה בית משפט פלילי, השלב הראשון שבו הנאשם יפגוש את בית המשפט לתעבורה הוא בדיון הקראה ראשונה.

בדיון הקראה ראשונה, מקריאים לנאשם את סעיפי האישום בהם הוא מואשם ואת עובדות המקרה

 

מענה לאישום: 

 

לאחר שלב ההקראה ניתנת הזדמנות לנאשם להשיב לאישומים נגדו ולהודיע לבית המשפט אם הוא כופר או מודה באשמה. בשלב זה, ניתנת לנאשם האפשרות להציג טענות מקדמיות. טענות מקדמיות אלו עשויות לפסול את הצורך בדיון מלכתחילה, כיוון שהם מערערות על תוקף כתב האישום. טענות מקדמיות אפשריות הן טענות הגנה מן הצדק, פגם מהותי בכתב האישום, התיישנות העבירה ועוד.

חשוב להכיר בכך שהודאה באשמה תוביל ברוב המקרים להרשעה – לכן, מומלץ להימנע מהתייצבות לדיון מבלי להתייעץ עם עורך דין, על מנת להימנע מטעויות שעשויות להשפיע באופן גורלי על עתידכם. יש נאשמים שסבורים שאם יגיעו לדיון ויגידו לשופט "סליחה, מדובר בטעות חד פעמית" או דברים דומים השופט יבוא לקראתם. נהפוכו, דברים אלו מהווים הודאה באשמה ובית המשפט רשאי יהיה להרשיעם על בסיס הודאתם.

במקרה שלא הספקתם לקבל ייעוץ משפטי, אתם רשאים להגיש בקשה לדחיית הדיון הראשון, על מנת שתוכלו להיוועץ עם עורך דין תעבורה ולהגיע מוכנים לדיון. 

 

דיון ההוכחות: 

 

במקרה שבו נאשם כפר בעובדות, יתקיים דיון הוכחות, שעשוי להימשך מספר מפגשים. בדיון זה יעידו בפני בית המשפט העדים השונים ויחקרו על ידי הסנגוריה והתביעה, כאשר עדי התביעה יעידו ראשונים ויחקרו ע"י הסניגור ולאחר מכן יעידו הנאשם והעדים מטעמו ויחקרו ע"י התביעה.

 

 

קיבלת זימון לבית משפט לתעבורה – כך תתכננו! - uliel

שלב הסיכומים

לאחר סיום דיוני ההוכחות, לאחר שהצדדים הציגו לבית המשפט את כלל הראיות, מגיע שלב הסיכומים. כל צד מסכם את הראיות, הכשלים וכלל העדויות. התביעה מנסה לשכנע את בית המשפט שיש די ראיות המוכיחות מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם שבפנינו ביצע את הנטען כלפיו בכתב האישום ומבקשת שבית המשפט ירשיעו. הסניגור יסכם אחרון וינסה לשכנע את בית המשפט כי קיים ספק סביר ולא ניתן להרשיע את הנאשם ולכן יבקש לזכותו.

לאחר הסיכומים, אלו הם שלבי ההליך הבאים: 

הסבר:

שלבי ההליך:

פסק הדין:

 

במועד פסק הדין יודיע בית המשפט האם החליט לזכות או להרשיע את הנאשם. בית המשפט יפרט בפסק דינו את הסיבות המדויקות שהביאו אותו להחלטה כאמור. אם בית המשפט החליט לזכות את הנאשם, הדבר יביא לסוף ההליך המשפטי בפני הערכאה הנוכחית. אם החליט בית המשפט להרשיע את הנאשם, ימשך המשפט לשני שלבים אחרונים.

 

טיעונים לעונש:

 

אם הנהג הורשע, יעבור המשפט לשלב הטיעונים לעונש. שני הצדדים יציגו את טיעוניהם באשר לעונש, כאשר בשלב זה יישקלו שיקולים כמו נסיבות מיוחדות, היסטורית הנהיגה של הנהג המורשע ועוד. התביעה תבקש עונש חמור והסניגור יבקש להקל בעונשו של הנאשם.

 

גזר הדין

 

גזר הדין הוא השלב האחרון במשפט. בשלב זה מודיע בית המשפט איזה עונשים החליט להטיל על הנאשם ומדוע. 

 

ערעור על פסק הדין:

 

על פסק דין שניתן בבית המשפט לתעבורה, ניתן לערער תוך ארבעים וחמישה ימים מיום קבלתו. הערעור על פסק דין של בית המשפט לתעבורה יקיים בבית המשפט המחוזי, בהיותו ערכאה גבוהה יותר. 

אי התייצבות למשפט תעבורה

אי התייצבות של נאשם או עורך דינו למשפט התעבורה תיחשב כהודאה באשמה, והמשפט יתקיים בהעדרם, מלבד משפטים העוסקים בתחום עבירות תנועה חמורות במיוחד כמו תאונות קטלניות, נהיגה בשכרות ותאונות דרכים שהובילו לכך שאדם נחבל חבלה של ממש. 

עם זאת, ניתן לבטל פסק דין שניתן ללא נוכחותו של הנאשם. על מנת לעשות זאת, יש להגיש בקשה לביטול פסק דין תוך שלושים ימים מיום מתן פסק הדין. על הבקשה לכלול את הנסיבות שהובילו לחוסר התייצבותו של הנאשם ואת סיבותיו לביטול פסק הדין. פסק הדין יתבטל, כמובן, רק אם הנסיבות לחוסר התייצבותו של הנאשם הינן מוצדקות. 

מה עליי לעשות אם זומנתי לבית המשפט לתעבורה?

אם קיבלתם זימון לבית המשפט לתעבורה, נמליץ לכם בחום רב להיעזר בסיוע משפטי. התייצבות למשפט תעבורה ללא ידע משפטי מקדים או ייצוג ראוי עשויה להיות הרסנית, היות ורוב הנהגים אינם מודעים לזכויותיהם ולטענות שהם יכולים להציג על מנת להקל על עונשם או לבטלו כליל.

עורך דין תעבורה מיומן ידע לזהות כשלים בראיות התביעה או פגמים בכתבי אישום שיכולים אף להביא לביטולם. עבודתו של עורך דין תעבורה מטרתה לערער את התשתית שעל בסיסה הוגש כתב האישום על מנת להימנע מעונש חמור שעלול לעלות לכדי קנס כספי גבוה, פסילה של רישיון נהיגה ואפילו עונש מאסר.

כמו כן, עורך דין לתעבורה יכול ללוות אתכם בערעור כנגד פסק הדין שניתן בבית המשפט לתעבורה.

עורכת הדין יערית אוליאל מזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדה על מנת שתוכלו לקבל את כל המידע על ההליך המתנהל נגדכם ולקבל סיוע משפטי מהימן ומקצועי. עורכת הדין אוליאל מתמחה באופן בלעדי בדיני תעבורה, ובעלת מומחיות רבה וניסיון רב בייצוג בבית המשפט לתעבורה.

זכרו: אין תחליף להכרת והבנת החוק באופן מקצועי. הסתייעות בסיוע משפטי מנוסה עשויה להקל באופן משמעותי על עונשכם ואף למנוע אותו כליל, ולחסוך לכם הסתבכויות נוספות בעתיד שעלולות לקרות בשל חוסר ידע  אם תייצגו את עצמכם או תבחרו בעורך דין שאינו בקיא בתחום התעבורה.  

שאלות נפוצות
ישנם שני מקרים מרכזיים: ראשית, כאשר אתה מואשם בעבירת תנועה והינך מתבקש להתייצב למשפט העוסק בעניינו. שנית, במידה וביקשת להישפט על מנת לערער על דו"ח, ולו הפעוט ביותר. למידע נוסף בענייני תעבורה, כנסו לאתר.
עליך למלא ספח המצורף להודעת הקנס ולאחר מכן, שליחתו בדואר רשום לכתובת המיועדת (שימו לב כי יש פרק זמן קצוב לכך). למידע נוסף בעניין הגשת בקשה להישפט, כנסו לאתר.
בוודאי. מומלץ להימנע מהתייצבות לדיון מבלי להתייעץ עם עורך דין בתחום, וזאת בכדי להימנע מטעויות שעשויות להשפיע באופן מהותי על עתידכם. לעוד מידע רלוונטי, כנסו לאתר.
בהחלט. ניתן לערער תוך ארבעים וחמישה ימים מיום קבלת פסק הדין. הערעור יתקיים בבית המשפט המחוזי, בהיותו ערכאה גבוהה יותר. למידע נוסף בעניין ערערים, בקרו באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה