לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מחיקת נקודות תעבורה

שיטת הניקוד בישראל מטרתה העיקרית הינה, התמודדות עם עברייני תנועה רצידיביסטים (מועדים) אשר מבצעים עבירות תנועה רבות. אמצעי זה בא להרתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה ובנוסף מאפשר למשטרה לבצע מעקב אחרי הנהגים הבעייתיים ולטפל בהם בהתאם וזאת בכדי למנוע סכנה הן לנהגים עצמם והן לסביבה.

שיטת הניקוד מאפשרת בנוסף גם את מחיקתם של נקודות החובה לנהגים בהתאם לתנאים הנדרשים ובכפוף לפרק זמן.
מתי תתבצע מחיקת נקודות תעבורה ומהם התנאים הנדרשים לכך? כל המידע, במאמר.

 

 

נקודות תעבורה – מה התוקף? ומה העונש?

 

מספר הנקודות אמצעי התיקון המוטל על הנהג תוקף הנקודות
עד 10 נקודות(כולל) אין איפוס הנקודות יתבצע כשנתיים לאחר ביצוע העבירה האחרונה.
בין 12 ל- 22 נקודות(כולל) קורס בסיסי לנהיגה נכונה + מבחן לאחר שהנהג ביצע את המוטל עליו בהצלחה, יתאפסו הנקודות לאחר שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
בין 24 נקודות ל34 נקודות(כולל) קורס נהיגה מתקדם + מבחן אם הנהג ביצע בהצלחה את הנדרש, יתאפסו הנקודות לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
36 נקודות ומעלה פסילת הרישיון לשלושה חודשים על הנהג להפקיד את רישיון הנהיגה שלו במשרד הרישוי לפרק הזמן הנדרש ולבצע את המבחן הנדרש (תיאוריה). לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה, יתאפסו הנקודות.
72 נקודות (או 36 נקודות בפעם השנייה בטווח של שש שנים) פסילת הרישיון לתשעה חודשים מבחן תיאוריה + מבחן מעשי + מבדקים במרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים). אם הנהג הפקיד את רישיון הנהיגה שלו במשרד הרישוי לפרק הזמן המבוקש, ואף צלח את המבחנים המוטלים עליו, יתאפסו הנקודות לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
נגן וידאו אודות מחיקת נקודות תעבורה

עד 10 נקודות (כולל)

הכלל היבש עבור מחיקת נקודות תעבורה מציין כי, תוקפן של הנקודות תלוי בכמות נקודות החובה שצבר הנהג בגין עבירות תנועה. במקרה זה, תוקף הנקודות יעמוד לחובתו של הנהג לתקופה של שנתיים, מיום ביצוע העבירה האחרונה שהתרחשה על ידו.  למשל: אם נהג צבר לחובתו 10 נקודות חובה בתצורה של 4 נקודות בגין שתי עבירות שונות ועוד 2 נקודות בגין עבירה נוספת, הנקודות יימחקו בגין כל עבירה לאחר שנתיים מיום ביצועה.

עד 22 נקודות (כולל)

תוקף הנקודות יהיה לטווח של שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה אם יעמוד הנהג בתנאים הנדרשים. על הנהג לבצע קורס נהיגה עיוני ואף לצלוח את מבחן הסיום, רק לאחר מכן יתאפסו לו הנקודות. מדובר באמצעי תיקון שמטרתו להרתיע את הנהגים מלבצע עבירות תנועה.

מחיקת נקודות תעבורה
מחיקת נקודות תעבורה

 

עד 34 נקודות (כולל)

על הנהג לבצע קורס נהיגה מונעת ולצלוח בסיומו את הבחינה. אם ביצע הנהג את המוטל עליו, נקודות החובה יתאפסו לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

36 נקודות תעבורה

במקרה זה, רישיון הנהיגה של הנהג יישלל לו לשלושה חודשים אשר בסיומם יצטרך לעבור מבחן עיוני (תיאוריה) מחדש על מנת להשיב את רישיונו בחזרה. לאחר שהנהג עמד בנדרש, תוקף הנקודות יהיה לטווח של 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

מחיקת נקודות תעבורה - uliel.co.il

 72 נקודות תעבורה

שימו לב, אם צברתם 72 נקודות או מאידך בטווח של שש שנים צברתם 36 נקודות בפעם השנייה, רישיון הנהיגה שלכם יישלל לפרק זמן של תשעה חודשים שבמהלכן תצטרכו לעבור טסט + תיאוריה ובנוסף, עליכם לעבור את כלל הבדיקות הרפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד). אם עמדתם בכל הנדרש יושב אליכם רישיון הנהיגה, והנקודות שרשומות לחובתכם יתאפסו לאחר 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

נקודות תעבורה

כפי שניתן לראות, רישום של נקודות תעבורה עשוי להטיל על ציבור הנהגים אמצעי תיקון מגוונים אשר נעים מקורסי נהיגה ועד לפסילת הרישיון בפועל למספר חודשים! לכן, בעת קבלת דו"ח תנועה עם נקודות תעבורה חל איסור מוחלט למהר ולשלם! יש להיוועץ קודם לכן עם עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן, בכדי שזה ינחה אתכם כנדרש בהתאם לאפשרויות העומדות לפניכם.

נקודות תעבורה, מה חשוב לדעת

זכרו כי שיטת הניקוד היא שיטה שניתנת לנהגים העוברים על חוקי התנועה וכי במקביל לנקודות התעבורה, קיימים עונשים רבים המוטלים מטעם המדינה לרבות: מאסר על תנאי, קנסות כספיים וכ"ו. כחלק משיטת הניקוד ניתנים גם סנקציות של אמצעי תיקון לנהגים מועדים הכוללים, קורס רענון נהיגה, בדיקות במרב"ד, עמידה במבחן עיוני ומבחן מעשי.

מחיקת נקודות תעבורה - uliel.co.il

כיצד נמחקות נקודות התעבורה?

נקודות התעבורה העומדות לחובתו של הנהג, מתיישנות ומתאפסות באופן אוטומטי ללא כל התערבות או בקשה מיוחדת בעניין.

יש לציין כי יחד עם זאת, נהג רשאי לבקש להמיר את הדו"ח שבגינו צבר נקודות למתן אזהרה ואף להישפט בגינו בבית המשפט.

חשיבות עורך דין תעבורה במחיקת נקודות תעבורה

שיטת הניקוד נמצאה כשיטה מסורבלת ומכיוון שחישוב הנקודות שמתבצע לא נעשה באמצעות משפטים אלא מבוצע על ידי מחשב של משרד הרישוי קיימים הרבה חריגים ש"נופלים בין הכיסאות".

מרבית הנהגים נוטים להאמין להודעת הפסילה שמתקבלת מטעם משרד הרישוי וזה מבלי להבין האם קיימת סיבה מוצדקת לפסילתם בגין נקודות התעבורה או שמא אין כך הדבר.

היוועצות עם עורך דין תעבורה המיומן בנושא מחיקת נקודות תעבורה, הינו חשוב ומהותי לרישיון הנהיגה שלכם.

התוצאות מדברות בעד עצמן!
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
כמה נקודות זה שלילה?

נכון לשנת 2022, קיימות עבירות תנועה רבות אשר נושאות עימן נקודות תעבורה החל מ-2 נקודות ועד לרישום של 10 לכל

תצהיר הפקדת רישיון נהיגה

במקרים בהם הוחלט על שלילת רישיון הנהיגה שלכם, הינכם נדרשים להפקיד את רישיון הנהיגה בגוף בו קיבלתם את השלילה. שלילת

משרדנו מתמחה רק בתעבורה