לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עונש על נהיגה במהירות מופרזת

כולנו יודעים שנהיגה במהירות מופרזת היא עבירה על החוק אשר יכולה להוביל לענישה מחמירה, ועדיין רבים מאיתנו לא מהססים לנהוג במהירות גבוהה. חשוב להבין כיצד החוק תופס מהירות מופרזת, מה העונש על נהיגה במהירות מופרזת וכיצד תוכלו להגן על עצמכם במקרה שנתפסתם. כל הפרטים במאמר

מהירות מופרזת

מהירות מופרזת נקבעת בהתאם לסוגו של הרכב והדרך בה נסע, והיא מפורטת בטבלה שלהלן כפי שהיא מופיעה בתקנות התעבורה. טבלה זו מפרטת מהי המהירות המקסימלית המותרת בהתאם לנסיבות.

חשוב לדעת כי תמרור 426 מגביל את המהירות המותרת ל- 40 קמ"ש עד לתמרור שקובע אחרת או עד הצומת הבאה, ותמרור 426פ מגביל את המהירות המותרת ל- 60 קמ"ש לפי אותם התנאים.

בדרך עירונית

דרך עירונית

דרך עירונית שמוצב בה תמרור 426 או 426פ

רכב מנועי 50 כמצוין בתמרור
אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר 50 כמצוין בתמרור
רכב מסחרי אשר משקלו הכולל עולה 12,000 ק"ג וברכב עבודה וטיולית 50 כמצוין בתמרור ולא יעלה על 50
רכב איטי, טרקטור ומכונה ניידת. 40 כמצוין בתמרור ולא עולה על 40

בדרך שאינה עירונית

דרך שאינה עירונית

דרך שאינה עירונית שמוצב בה תמרור 426 או 426פ

דרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה בנוי

80 כמצוין בתמרור 90
80 כמצוין בתמרור 90
80 כמצוין בתמרור ולא יעלה על 80 80
40 כמצוין בתמרור ולא עולה על 40 40

בדרך מהירה

דרך מהירה

דרך מהירה שמוצב בה תמרור 426 או 426פ

110 כמצוין בתמרור
100 כמצוין בתמרור ולא עולה על 100
80 כמצוין בתמרור ולא עולה על 80
סגורה בפניו סגורה בפניו

 

לפי תקנה 54(א) לתקנות התעבורה, "לא ינהג אדם ברכב בדרך במהירות העולה על הקבוע בטבלה שלהלן". כלומר, נהג שנהג במהירות הגבוהה מהמצוין בטבלה ייענש.

 

עונש על נהיגה במהירות מופרזת
עונש על נהיגה במהירות מופרזת

 

העונש על נהיגה במהירות מופרזת

עונש על נהיגה במהירות מופרזת - uliel.

נהיגה במהירות מופרזת בדרך עירונית

  • 1 קמ"ש ועד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית – עונש קנס בגובה 250 ₪, או ברירת משפט לבחירתו.
  • 21 קמ"ש ועד 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית – עונש קנס בגובה 750 ₪ ו- 8 נקודות תעבורה, או ברירת משפט לבחירתו.
  • 31 קמ"ש ועד 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית – עונש קנס בגובה 1500 ₪ ו- 10 נקודות תעבורה, או ברירת משפט לבחירתו.
  • 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית ומעלה – 10 נקודות תעבורה והזמנה לדין.

 

נהיגה במהירות מופרזת בדרך בין עירונית

  • 1 קמ"ש ועד 25 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית – עונש קנס בגובה 250 ₪ או ברירת משפט לבחירתו.
  • 26 קמ"ש ועד 60 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית – עונש קנס בגובה 750 ₪ ו- 8 נקודות תעבורה, או ברירת משפט לבחירתו.
  • 41 קמ"ש ועד 49 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית – עונש קנס בגובה 1500 ₪ ו- 10 נקודות תעבורה, או ברירת משפט לבחירתו.
  • 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית ומעלה – 10 נקודות תעבורה והזמנה לדין.

 

העונש יוחמר במקרה בו הנהיגה במהירות מופרזת הובילה לעבירת עבירה נוספת או למעורבות בתאונת דרכים. לכן, ככל שתוצאות העבירה חמורות יותר, כך יוטב אם תשיגו לעצמכם עורך דין בהקדם.

 

ההשלכות של צבירת נקודות תעבורה

רבים מקלים ראש במשמעותן של נקודות התעבורה ואינם מייחסים חשיבות לצבירתן, אך חשוב לדעת שזו טעות מרה, כיוון שאדם שצבר נקודות רבות ייאלץ לשאת בסנקציות מסוימות –

עונש על נהיגה במהירות מופרזת - uliel

12-22 נקודות תעבורה

נהג שמחזיק ב- 12 עד 22 נקודות יידרש לעבור בהצלחה קורס בסיסי לנהיגה נכונה אשר עליו לשלם עליו מכיסו.

 

24-34 נקודות תעבורה

נהג שמחזיק ב- 24 עד 34 נקודות יידרש לעבור בהצלחה קורס מתקדם לנהיגה נכונה.

 

36 נקודות תעבורה ומעלה

רישיונו של נהג שמחזיק ב- 36 נקודות ומעלה ייפסל לשלושה חודשים. אם הנהג צבר 36 נקודות תעבורה או יותר תוך שש שנים ממועד צבירת 36 הנקודות בפעם הראשונה, רישיון הנהיגה שלו ייפסל לתשעה חודשים.

חידוש הרישיון אחרי הפסילה מותנה במעבר מבחן התיאוריה והטסט, לצד התייצבות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לוודא את כשירותו האישיותית, הרפואית והפסיכולוגית לנהיגה. למעשה, צבירת נקודות מרובה מובילה לסנקציות מרגיזות למדי, אשר כרוכות בהוצאת משאבים יקרים כמו זמן וכסף.

כמו כן, כל עוד לא תבצעו את חובתכם, רישיונכם יותלה ולא תוכלו לנהוג. לכן, ככל שתעשו זאת במועד, ייתכן ותוכלו לבטל את נקודות התעבורה באמצעות עורך דין.

 

נתפסתי נוהג במהירות מופרזת, מה לעשות?

במקרה בו אתם או אחד מיקיריכם נתפסתם נוהגים במהירות מופרזת, אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם עורך דין תעבורה באופן מידי. עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה, ומזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדנו – משרד עורכת הדין אוליאל יכול לסייע לכם לבטל נקודות תעבורה, להפחית את העונש שתקבלו ולוודא כי תוכלו לשמור על רישיונכם.

מהירות העולה על 41 קמ"ש בדרך עירונית תעמיד לחובתך כתב אישום והזמנה לדין בצירוף 10 נקודות חובה. למידע אודות העונשים הצפויים לך, ניתן לקרוא באתר. 

נקודות תעבורה עשויות להטיל על הנהגים אמצעי תיקון כדוגמת קורסי נהיגה ועד לשלילת הרישיון בפועל. לקריאה מעמיקה בעניין נקודות התעבורה ניתן לקרוא באתר.

נהיגה במהירות מופרזת עשויה להשליך משמעותית על רישיון הנהיגה שלך. בהתאם לכך רצוי להסתייע בידי עורך דין תעבורה מיומן. לייעוץ, כנסו לאתר האינטרנט שלנו.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עבירת מהירות – נהגים חדשים

בהתאם למחקרים שהתבצעו, עולה כי נהגים חדשים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר נהגים וותיקים, כאשר הגורם העיקרי לכך

מהירות מופרזת נהג חדש

כל נהג שנוהג במהירות מופרזת עשוי למצוא את עצמו ניצב בפני ענישה ביד קשה, ועל פי כמה וכמה כאשר מדובר

משרדנו מתמחה רק בתעבורה