לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

דו"ח טלפון נייד – שינוי סעיף העבירה – הסתיים ללא נקודות

נועם – לקוח המשרד, צבר מספר רב של נקודות אשר הביאו לחייבו בשני קורסים. בטרם הספיק לעבור את הקורסים, קיבל נועם דו"ח נוסף על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הכולל קנס כספי בסך 1,000 ש"ח ו-8 נקודות. אם היה בוחר לשלם את הקנס, הנקודות שנוספו היו מביאות לפסילת רישיונו ע"י משרד הרישוי.

דו"ח טלפון נייד – שינוי סעיף העבירה – הסתיים ללא נקודות
דו"ח טלפון נייד – שינוי סעיף העבירה – הסתיים ללא נקודות

צבירת נקודות חובה משרד הרישוי

מטרתו של עורך דין תעבורה מיומן הוא להביא לשינוי סעיף העבירה שבצידו לא קיימות נקודות חובה וזאת בכדי לא לסכן את רישיון הנהיגה של הנהג. 

במקרה שבו נהג צבר 36 נקודות ומעלה, הוא צפוי להיפרד מרישיון הנהיגה שלו לתקופה של שלושה חודשים ובביצוע אמצעי התיקון שיטיל עליו משרד הרישוי. 

ניתן לראות כי רישיונו של נועם היה בסכנה ועל כן הייתה חשיבות מרבית לפנות להליך משפטי בסיוע עורך דין מנוסה בתחום

דו"ח טלפון נייד – שינוי סעיף העבירה - הסתיים ללא נקודות - uliel.co.il

חשיבות עבודת עורך דין תעבורה 

בעת פניית הלקוח למשרדנו, החלה עבודה מאסיבית בבחינת חומר הראיות ואיתור כשלים. לאחר עבודתה המעמיקה של עו"ד תעבורה יערית אוליאל, הוגשה בקשה להישפט בגין העבירה שיוחסה לנהג. 

דו"ח טלפון נייד – שינוי סעיף העבירה - הסתיים ללא נקודות - uliel.co.il

המאשימה (מדינת ישראל) הסכימה לאור הכשלים שאותרו כדוגמת גרסת השוטר, לתקן את סעיף העבירה  המיוחס לו לסעיף עבירה שאינו מחייב בנקודות בצידו. במקרה זה, בשל עברו המכביד, לא הסכימה המאשימה להפחית בקנס.

ההליך הסתיים בהרשעה בעבירה של אי אחיזת הגה בשתי ידיים – ללא נקודות ורישיונו של נועם ניצל

פרוטוקול דו"ח טלפון נייד - פסק דין דו"ח טלפון נייד - קנס

שאלות נפוצות
בישראל על כל עבירת תנועה ניתן להעינש פעמיים, בפעם הראשונה באופן ישיר על ידי קבלת קנס, שלילה של הרישיון או על ידי זימון לבית המשפט. העונש השני הינו עונש ארוך טווח ומגיע בצורת נקודות. שיטת הנקודות באה לאתר נהגים שעוברים מספר עבירות בתקופה קצרה יחסית ולכן מוגדרים כנהגים לא זהירים.
בשיטת הנקודות ישנם 3 דרגי ענישה. בדרגה הראשונה והשנייה יידרש הנהג לבצע קורס של נהיגה מונעת וזהירה ברמות ואורכים שונים, כאשר המטרה העיקרית הינה להכשיר אותו לנהיגה זהירה יותר ולמנוע מצב בו יבצע עבירות נוספות. בדרגה השלישית אשר מגיעה עם צבירה של 36 נקודות ישלל רישיון הנהגיה לתקופה של 3 חודשים.
חשוב מאוד לנסות שלא להגיע למצבים המעמידים אתכם בסיכוי לשלילת רישיון, אך אם נתפסתם בעבירה שעונשה נקודות וצברתם מכבר נקודות במשרד הרישוי, מומלץ לפנות לעורך דין בטרם תשלום הקנס או התייצבות בבית המשפט וזאת בכדי לקבל ייעוץ וליווי בתהליך. למידע נוסף לחצו כאן.
החוק בישראל אינו מחייב אף אדם להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליכים משפטיים. אך, חשוב לזכור שכדי להצליח ולעשות שינוי בסעיף העבירה ועוד כך שתוביל להקטנה משמעותית של העונש נדרש ידע מקצועי ורחב מאוד שלא קיים אצל מרבית האוכלוסיה. עורך דין תעבורה הינו בעל המקצוע הנכון והדרוש במקרים אלו וחבל לשלם ביוקר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה