לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה ההבדל בין שכרות אלכוהול לשכרות סמים

עבירת התעבורה שתיוחס לנהג בשני המקרים היא עבירה של נהיגה בשכרות. נהיגה בשכרות אלכוהול תיוחס לנהג שבגופו יימצא אחוז מסויים של אלכוהול. לעומת זאת, עבירת נהיגה בשכרות סמים תיוחס לנהג שנמצאו אפילו שרידי סם בגופו.

ההבדלים באכיפת נהיגה בשכרות סמים לעומת נהיגה בשכרות אלכוהול

המשטרה אוכפת את עבירת שכרות אלכוהול באמצעות דגימות נשיפה במכשיר הינשוף. שוטר רשאי לדרוש מכל נהג לבצע בדיקת ינשוף ואם יימצא בגופו של הנהג כמות העולה על 290 מ"ג – יוגש נגד הנהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

לעומת זאת, שוטר לא רשאי לדרוש מכל נהג לתת דגימת שתן או דם לאיתור סמים אלא רק במקרים בהם יש לשוטר חשד סביר שהנהג נמצא תחת השפעת סמים. אם קיים חשד כזה, רשאי השוטר לדרוש מהנהג לבצע בדיקת שתן או בדיקת דם לאיתור סמים בגופו וכן לערוך חיפוש ברכבו.

אם לא מתקיים חשד סביר, רשאי השוטר לדרוש מהנהג דגימת רוק בלבד.  אם בבדיקה תתגלה כל כמות של סם ולו הקטנה ביותר תביא להגשת כתב אישום נגד הנהג בגין נהיגה בשכרות.

מה ההבדל בין שכרות אלכוהול לשכרות סמים - uliel

במה דומה עבירת הנהיגה בשכרות אלכוהול לנהיגה בשכרות סמים?

למעשה מדובר באותה עבירה בדיוק. כך גם הענישה הקבועה בחוק זהה וכוללת עונש פסילת רישיון מינימום לשנתיים. הן סמים והן אלכוהול פוגעים בכושר הנהיגה של הנהג ומהווים סכנה של ממש הן לנהג והן ליתר משתמשי הדרך. הסיכון של נהג הנוהג תחת השפעת אלכוהול או תחת השפעת סמים להיות מעורב בתאונת דרכים גדולה אף היא. בשני המקרים שיקול הדעת של הנהג נפגם ומהירות התגובה שלו איטית.

ההבדל העיקרי הוא הרף המותר

כשמדובר באלכוהול, ישנו רף מסויים שאם יימצא נהג מתחת לרף המותר – ישוחרר לדרכו. כשמדובר בסמים, אין רף חוקי. כל סם בכל כמות עלול להביא להגשת כתב אישום נגד הנהג. בין אם נתפסת נוהג תחת השפעת אלכוהול או תחת השפעת סמים – עורך דין תעבורה יכול לעזור.

במקרה של נהיגה תחת השפעת סמים יוכל עורך דין תעבורה מיומן להוכיח כי נהיגתך לא הושפעה כלל מהסמים ואילו במקרה של נהיגה בשכרות אלכוהול יוכל עורך דין תעבורה לתקוף את ממצאי בדיקת הינשוף.

עורך דין נהיגה בשכרות

בכל מקרה בו הוגש נגדך כתב אישום בגין נהיגה בשכרות כדאי לפנות לעורך דין תעבורה שיסייע לך במשפט. זכור, אם תבחר ללכת ללא עורך דין אתה מסתכן בפסילת רישיון הנהיגה שלך לשנתיים לפחות ובעונשים נלווים נוספים כגון מאסר על תנאי, קנס ועוד.

בנוסף, אם רישיונך ייפסל לתקופה העולה על 12 חודשים, לא תוכל לקבל את רישיונך גם בתום הפסילה מאחר ותישלח לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים להערכת כשירות לנהיגה. משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל מייצג נהגים בתיקי נהיגה בשכרות בכל רחבי הארץ. קבע פגישת ייעוץ ללא עלות בהקדם.

שאלות נפוצות
שוטר יכול לדרוש מכל נהג לבצע בדיקת נשיפון לאיתור אלכוהול, אך אינו יכול לדרוש מתן דגימת דם או שתן לאיתור סמים, אלא רק במקרים שקיים חשד סביר. להסבר מלא, באתר.
בהחלט. אם יוגש כנגד הנהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, בשתי הסיטואציות הענישה היא זהה. לעוד בנושא, באתר.
חד משמעית – לא. כאשר מדובר באלכוהול קיים רף מסוים(290 מיקרוגרם), לעומת זאת בסמים אין כל רף בחוק, זאת אומרת שכל כמות של סמים עשויה להביא לכתב אישום כנגד הנהג.
בהחלט! במקרה שבחרת בייצוג עצמי אתה מסתכן בפסילה של שנתיים לפחות ובעונשים נלווים! עורך דין תעבורה עשוי לסייע לך ולהטיב עימך בענישה החל מהסדר מקל ועד לזיכוי מלא.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה