לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב בתמונה? סביר להניח שהתשובה שתתקבל בקרב רוב האנשים היא – כן. כיום, בתרבות הבילוי הישראלית, אלכוהול הינו מרכיב מרכזי אשר מלווה את כולנו במסעדות, במקומות בילוי, באירועים משפחתיים וכיוצא בזה. בהתאם לכך, כל אחד מציבור הנהגים עשוי למצוא את עצמו ביום בהיר עם כתב אישום בידיו בגין נהיגה בשכרות. בתי המשפט לתעבורה נוקטים בעמדה קשה עם נהגים הנאשמים בעבירה זו, לאור הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. בהתאם לטווח העונשים הרחב, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות המתמחה בדיני התעבורה, בכדי להבטיח לעצמכם הגנה מקסימאלית בבית המשפט.

במקרה שתהיתם לעצמכם כיצד מתנהל ההליך המשפטי, מהם העונשים הצפויים לכם בבית המשפט וכיצד עליכם לפעול בכדי למזער נזקים ככל הניתן, הכל במאמר המלא. עורך דין נהיגה בשכרות מעניק לכם תשובות לכל השאלות בנושא.

 

מתי תידרשו בביצוע בדיקת שכרות?

אנשים נוטים להניח כי בדרך כלל בדיקת שכרות תיעשה בשעות הלילה המאוחרות, במוקדי בילוי ובסופי שבוע בעיקר. הנחה זו הינה מוטעית מכיוון שכיום הינכם עשויים לעבור בדיקת שכרות בכל שלב במהלך נהיגתכם, הן במהלך היום, הן במהלך כל ימות השבוע וללא חשיבות לאזור בו נעצרתם. בדיקת שכרות(סמים / אלכוהול) מתבצעת באמצעות מספר דרכים:

עורך דין נהיגה בשכרות - uliel

  • כאשר מדובר בבדיקה לצורך איתור אלכוהול, תידרשו לבצע תחילה בדיקת נשיפון. מכשיר הנשיפון הינו מכשיר קטן, בעל פיה נשלפת, אשר מציג על הצג את תוצאת המדידה באופן מיידי. במקרה שנמצאתם בבדיקת הנשיפון מעל הרף המותר בחוק, תידרשו לבצע בדיקת ינשוף בהתאם לנהלים הנדרשים.
  • כאשר קיים סביר לשימוש בסמים, ייתכן ותידרשו על ידי השוטר לבצע בדיקת שתן או בדיקת דם לצורך איתור סמים / שרידי סמים בגופכם.
  • במקרה שהתרחשה תאונת דרכים בה המעורבים מחוסרי הכרה, ניתן לקחת בדיקת דם לצורך איתור אלכוהול / סמים בגופם של הנהגים.

 

כמה אלכוהול מותר לכם לשתות לפני עלייתכם להגה?

מדובר בשאלה החשובה ביותר אשר מטרידה רבים מן ציבור הנהגים ובצדק. כיום, רף האכיפה עומד על 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, ואילו בקרב האוכלוסייה המיוחדת(נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגי משא, נהגים ציבוריים וכ"ו) רף האכיפה עומד על 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. אז כמה בעצם מותר לכם לשתות לפני עלייתכם להגה?

חשוב לדעת כי כמות האלכוהול משתנה מאדם לאדם וזאת למרות שהצריכה עשויה להיות זהה לחלוטין. קיימים מספר גורמים אשר משפיעים באופן מהותי על פירוק האלכוהול בגופנו, לרבות: מין, גיל, משקל וגובה. בנוסף, גם מערכת העיכול שונה מאדם אחד לאחר ועל כן אין להשוות ביניכם לבין חברכם גם במקרה שצרכתם כמות זהה.

ניתן לראות כי גם צריכת אוכל שומני וצריכת מים מרובה, עשויה להשפיע מהותית על התפרקות האלכוהול בגופנו ולהשפיע על התוצאה שתתקבל בבדיקת השכרות. למידע נוסף אודות עבירת נהיגה בשכרות, לחצו.

 

עורך דין נהיגה בשכרות
עורך דין נהיגה בשכרות

 

נמצאתם נוהגים בשכרות? זה ההליך הצפוי לכם

ראשית לאחר ביצוע בדיקת הנשיפון, במקרה שהתוצאה אשר התקבלה אכן מראה כי עברתם את הרף המותר בחוק, תידרשו להמתין 15 דקות לפי הוראת השוטר, ורק לאחר מכן לגשת ולבצע את בדיקת הינשוף. טרם ביצוע בדיקת הינשוף ייתכן ותידרשו בביצוע בדיקת מאפיינים כדוגמת הליכה על קו ישר, הנחת האצבע על האף בעיניים עצומות וכן הלאה.

בדיקת הינשוף תיערך במקום ניטראלי, נטול אדי עשן, ותבוצע על ידי שוטר אשר מוסמך לביצוע בדיקת הינשוף. לאחר הבדיקה הראשונה, יידרש מפעיל הינשוף לבצע בדיקה נוספת בהפרש של דקה בודדה. אם אכן נמצאתם מעל הרף המותר בחוק, יוגש נגדכם כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות בהתייחס לבדיקה בה רף המדידה הוא הנמוך יותר.

במקרה שקיים חשד סביר שהינכם נמצאים תחת השפעת סם, תיאלצו לבצע בדיקת שתן או בדיקת דם בכדי לאמת את החשד בעניינכם. אם יימצא בגופכם סם פעיל או שרידי סם, יוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות(בזהה לאלכוהול).

 

חושבים לסרב לביצוע בדיקת השכרות? תחשבו שוב

חוששים שתימצאו שיכורים בבדיקת השכרות? פוחדים שכמות האלכוהול שבגופכם גבוהה? אנו מבינים לחלוטין את החששות שמתעוררות ברגע ששוטר ניצב למולכם ודורש ממך לנשוף לתוך מכשיר הנשיפון, אך יחד עם זאת חשוב להבין מספר דברים מהותיים בכל הנוגע לעבירת נהיגה בשכרות. תוצאה המדידה הינה משמעותית וחשובה מכיוון שקיים הבדל בין נהג שנמצא שיכור כאשר בנשיפתו התגלה 310 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, אל מול נהג שבנשיפה שלו נמצאו 800 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. נכון, אומנם בשני המקרים יוגש כתב אישום זהה מבחינת ייחוס העבירה, אך ייתכן והסנקציות יהיו שונות. כאשר נהג בוחר לסרב לביצוע בדיקת השכרות, יוגש נגדו כתב אישום מכוח סירובו, כאשר בבית המשפט יראו בנהג הנ"ל כמבצע העבירה ברף החמור ביותר! זאת אומרת, מבחינת החוק הנהג ייחשב כשיכור בדרגה הגבוה ועל כן הוא יהיה צפוי לענישה מחמירה.

בנוסף, חשוב להבין כי סירוב לבדיקת ינשוף מצמצם באופן משמעותי את טווח העבודה של עורך הדין. כאשר נהג נבדק במכשיר הינשוף ונמצא כי הוא "שיכור" בהתאם לחוק, במסגרת עבודתו של עורך הדין, תתבקש התביעה להעביר לידיו את כל החומר שיש ברשותם לרבות: תוצאות מכשיר הינשוף, פרק הזמן שנדרש הנהג להמתין בין בדיקה לבדיקה, מי ביצע את הבדיקה, היכן התבצעה הבדיקה וכיוצ"ב. במקרה דנן עורך הדין בוחן את חומר הראיות בהתאם לנהלים הנדרשים ומנסה לאתר ליקויים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי מלא מן האשמה המיוחסות לנהג הנאשם. לעומת זאת כאשר נהג בוחר לסרב, כל החומרים הללו אינם קיימים מכיוון שאינו ביצע את הבדיקה, ולכן הדבר היחיד שנותר לעורך הדין לעשות בעניינו זה לבדוק האם הוסבר לו באופן מובהק על ידי השוטרים כי סירובו מהווה הודאה בביצוע העבירה. טווח העבודה של עורך הדין בתיקי סירוב הוא מצומצם מאוד, ועל כן לא מומלץ לסרב לבדיקה!

 

העונש הצפוי לכם במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות

במקרה שביצעתם בדיקת שכרות, ונמצא כי הינכם עוברים את רף האכיפה המותר, אתם צפויים למספר עונשים מהותיים מגופים שונים למשל:

משטרת ישראל בית המשפט לתעבורה משרד הרישוי
מאחר ומשטרת ישראל היא הגוף הראשון אשר נחשף לנהג "השיכור", עליה לנקוט במספר סנקציות אשר מטרתן למנוע מן הנהג לשוב אל ההגה ולסכן את משתמשי הדרך השונים. בהתאם לכך, צפויים הנהגים לסנקציות הבאות:

·         פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה בת 30 ימים.

·         השבתת רכבכם של הנהגים הנאשמים בביצוע העבירה ל-30 ימים.

·         במקרים המתאימים עשויה משטרת ישראל להגיש בקשה לבית המשפט בכל הנוגע לפסילה עד לתום ההליכים.

לאור ריבוי תאונות הדרכים אשר ניתן לראות ברחבי כבישי ישראל ללא יוצא מן הכלל, קיים צורך רב במיגור התופעה הקשה ועל כן קיימת החמרה בענישה. נהגים הנאשמים בעבירת נהיגה בשכרות צפויים לעונשים הבאים:

·         שלילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של מינימום 24 חודשים.

·         שלילת רישיון הנהיגה על תנאי.

·          מאסר בפועל

·         מאסר על תנאי

·         עבודות שירות

·         קנסות כספיים

כל אדם יהיה צפוי לענישה בהתאם לנסיבותיו שלו. לאור טווח הענישה הרחב חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות טרם הגעתכם לבית המשפט לתעבורה.

לאחר הסנקציות הניתנות בבית המשפט, יידרש הנהג הנאשם בביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי, על מנת שיוכל לקבל את רישיון הנהיגה שלו בחזרה. להלן אמצעי התיקונים הקיימים במשרד הרישוי:

·         מבחן עיוני(תיאוריה)

·         מבחן מעשי(טסט)

·         קורס נהיגה בסיסי

·         קורס נהיגה ייעודי

·         ביצוע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

·         שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של 3 חודשים או 9 חודשים, ללא כל חשיבות לשלילה שניתנה בביהמ"ש.

הקושי הרב הינו בביצוע המבדקים במרב"ד. ייחוס עבירה כדוגמת נהיגה בשכרות, עשויה להערים עליכם קשיים רבים בעת המבדקים במרב"ד.

 

האם ניתן להרשיע נהגים בעבירת נהיגה בשכרות על בסיס בדיקת נשיפון?

נתחיל ונאמר שהתשובה היא חד משמעית – לא!. בדיקת נשיפון מהווה בדיקה מקדמית לאיתור אלכוהול בגופם של הנהגים. אם אכן התוצאה שהתקבלה במכשיר הנשיפון מעידה על ריכוז אלכוהול גבוה מן הרף המותר, יידרשו הנהגים בביצוע בדיקת ינשוף כהלכה על ידי שוטר המוסמך לכך. רק לאחר ביצוע 2 בדיקות במכשיר הינשוף בהן נמצאתם מעל הרף המותר יוגש נגדכם כתב אישום על בסיס התוצאה הנמוכה יותר שהתקבלה בבדיקות שביצעתם. אם לא אותרו כשלים מהותיים בראיות התביעה, בית המשפט רשאי להרשיע את הנהגים על בסיס בדיקת הינשוף בלבד! בדיקת הנשיפון איננה מהווה ראייה קבילה בבית המשפט ועל כן לא ניתן להגיש כתב אישום כנגד הנהגים על סמך הבדיקה הנ"ל ועל אחת כמה וכמה שלא ניתן להרשיעם.

עורך דין נהיגה בשכרות - uliel

קיבלתם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? היוועצו עם עורך דין בהקדם האפשרי

עורך דין נהיגה בשכרות המתמחה בתחום התעבורה ידע להבטיח לכם הגנה משפטית ראויה והולמת. חשוב להבין כי ההליך המתנהל בביהמ"ש לתעבורה הינו הליך פלילי ועל כן טווח הענישה רחב, ובעל השלכות מהותיות הן בהווה והן בעתיד. בהתאם לכך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות, בכדי שזה יבחן עבורכם את התיק כנדרש, החל מקריאת כתב האישום באופן ייסודי ואף יבחן את חומר הראיות הקיים בידי התביעה. עורך דין מקצועי ידע לאתר ליקויים מהותיים בראיותיה של התביעה, וישיג עבורכם הסדר טיעון מקל עם ענישה פחותה, ואילו במקרים המתאימים גם זיכוי מלא מן האשמה.

 

כיצד להימנע מביצוע עבירת נהיגה בשכרות

נפתח ונאמר את האמרה הידועה והמוכרת לכולנו "אם שותים לא נוהגים". אמרה זאת מטרתה לשמור על חייכם שלכם והן על חייהם של משתמשי הדרך השונים. אנו מודעים לעובדה כי אלכוהול הינו מרכיב מהותי אשר נוכח בחיינו בכל אירוע ומפגש, ועל כן עורך דין נהיגה בשכרות ריכז עבורכם מספר טיפים לנהיגה בשכרות:

  • תיעוד האירוע – במקרה שנעצרתם בבדיקה שגרתית ונדרשתם לבצע בדיקת שכרות, חשוב להקפיד ולתעד את האירוע מרגע העצירה ועד רגע שחרורכם לדרכם. ניתן לעשות זאת באמצעות הקלטת שמע, הסרטת וידיאו וכן כל דרך אחרת אשר נראית לכם לנכון.
  • להימנע מדיבורים מיותרים – כל מילה שתאמרו, מתועדת על ידי השוטר במצלמת גוף, וכן אם אכן יוגש נגדכם כתב אישום, כל שנאמר עשוי לשמש נגדכם בבית המשפט.
  • הימנעו מחתימה מהירה – בעת קבלת כתב אישום או שמא בהליך השימוע, תידרשו לחתום על המסמכים. מומלץ לקרוא היטב את כל הנרשם טרם החתימה, אם אכן זיהיתם משהו שאינו נכון יש לציין זאת בפני השוטר ולבקש ממנו בצורה מכובדת לתקן את הכתוב.
  • התייעצו עם עו"ד נהיגה בשכרות – חשוב להבין כי מדובר בעבירה חמורה, ועל כן חשוב להתייעץ עם עורך דין מיד לאחר קבלת כתב האישום, בכדי להבין מהו ההליך הצפוי לכם וכיצד הוא יכול לסייע לכם בעניין.

 

 

שאלות נפוצות
עבירת נהיגה בשיכרות הינה אחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר! בהתאם לכך בסמכותם של בתי המשפט לתעבורה טווח עונשים רחב החל מפסילת רישיונך לתקופה של 24 חודשים ועד למאסר בפועל. במקרה שכזה חשוב להיעזר בעו"ד ובכך להבטיח לעצמך הגנה משפטית מקסימאלית.
באופן כללי, אתה רשאי לבחור בייצוג עצמי ולוותר על זכותך בייצוג על ידי עורך דין. אך חשוב לדעת כי אתה צפוי לעונשים רבים ומחמירים, ועל כן לא מומלץ להגיע לביהמ"ש ללא ייצוג כנדרש. עו"ד מקצועי ידע לנהל עבורך את כל ההליך, לבחון את חומר הראיות כנדרש ולמזער נזקים מהותיים.
במקרה שבחרתם לסרב לבדיקת שכרות עליכם לדעת כי יוגש נגדכם כתב אישום חמור בגין נהיגה בשכרות מכוח הסירוב. במקרה שכזה, המחוקק יראה בכם כשיכורים ברף הגבוה ביותר ועל כן הינכם צפויים לענישה מחמירה. לייעוץ עם עורך דין, כנסו לאתר.
עורך דין מקצועי ידע לבחון עבורכם את כל חומר הראיות בתיק כנדרש, ואף יאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה. לעיתים התיק עשוי להגיע לדיון ההוכחות, ששם בקיאותו של עורך הדין בתחום עשוי להטיב עימכם במעמד הענישה ולהביא לתוצאה טובה עבורכם.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

שלילת רישיון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות אינה עבירה שאפשר להקל בה ראש – ברוב המקרים, נהיגה בשכרות תוביל לשלילת רישיון של שנתיים לפחות. כמו

משרדנו מתמחה רק בתעבורה