לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה העונש על נהיגה בשכרות

העונש על נהיגה בשכרות למי שנתפס בפעם הראשונה הוא מינימום שנתיים פסילת רישיון ועונשים נלווים נוספים. העונש יוטל עליו רק בסוף ההליך המשפטי אך ברוב המקרים, יש בנוסף לכך גם תוצאות מיידיות למי שנתפס בעבירת נהיגה בשכרות – רישיון הנהיגה ייפסל פסילה מנהלית לתקופה של 30 יום באופן מיידי ע"י קצין משטרה. כמו כן, ישנו סיכון שרכבו יושבת אף הוא לתקופה של 30 ימים בהליך השבתה מנהלית של רכב. 

איזה עונשים נלווים לעונש הפסילה בעבירת נהיגה בשכרות?

כאמור, בנוסף לפסילת רישיון הנהיגה לתקופה של מינימום שנתיים, רשאי בית המשפט להטיל על הנאשם בעבירת נהיגה בשכרות מאסר על תנאי, מאסר בפועל, קנס, פסילה על תנאי והתחייבות להימנע מביצוע עבירה. כמובן שהעונש שייגזר על הנאשם תלוי בעברו של הנהג ובכמות האלכוהול שנתפסה בגופו. בתי המשפט מייחסים חומרה רבה לעבירת הנהיגה בשכרות בשל הסיכון הרב לחיי אדם הטמון בה. 

מה העונש החמור ביותר שאפשר לקבל על עבירת נהיגה בשכרות?

העונש החמור ביותר הוא כמובן מאסר בפועל לצד מספר שנות פסילה. אם מדובר ברף שכרות גבוה במיוחד, התביעה תעתור למאסר בפועל. כדאי לדעת שהחוק קובע שאם נהג כבר הורשע על עבירה זו בשנה שקדמה לאותה עבירה – הפסילה תהיה לתקופה שלא תפחת מארבע שנים.

איך מתמודדים עם תיק נהיגה בשכרות?

האפשרות הטובה ביותר להתמודד עם כתב אישום על נהיגה בשכרות היא לשכור שירותיו של עורך דין תעבורה מיומן שידע לבחון היטב את כלל ראיות התביעה ובעיקר את אמינות תוצאות בדיקת הינשוף. המטרה העיקרית של עורך הדין בתיקים אלו היא לשנות את סעיף האישום מעבירת הנהיגה בשכרות לעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול ע"ל לבטל את עונש הפסילה למינימום שנתיים.

גם בעבירת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול יש עונש מינימום אך במקרה זה מדברים על רף נמוך משמעותית- מינימום 3 חודשי פסילה לעומת מינימום של שנתיים. 

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל הוא משרד בעל ניסיון עשיר בתחום דיני התעבורה בכלל ובתיקי נהיגה בשכרות בפרט. המשרד צבר הצלחות רבות בתיקי נהיגה בשכרות כאשר בכולם הצליח לשנות את סעיף האישום לסעיף המקל יותר. 

איזה סיבות יש להפחתה בעונש בעבירה של נהיגה בשכרות?

הסיכוי הטוב ביותר להביא להפחתה מעונש הפסילה של שנתיים הוא ע"י שינוי סעיף האישום כאמור לעיל. הנה מספר סיבות נוספות שיכולות לסייע להביא להקלה בעונש:

נסיבות אישיות של הנאשם

אם הגעתם לשלב הטיעונים לעונש כדאי להביא בפני בית המשפט ראיות ועדויות על נסיבותיו האישיות של הנאשם כמו מצב בריאותי שלו או של מי מבני משפחתו הקרובה, מצב כלכלי, במיוחד אם הרישיון מסייע לפרנסת הבית וכו'.  

עבר תעבורתי

אם לנאשם אין הרשעות קודמות רבות בתחום התעבורה זו בהחלט יכולה להיות סיבה שבית המשפט יתחשב בה.

רף שכרות נמוך

גם רף שכרות נמוך יכול לסייע להפחתה בעונש. ככל שהנאשם ימצא קרוב יותר לרף האכיפה, יטו להקל עימו. 

כדאי לזכור שכל האמור יכול לסייע לשכנע את בית המשפט לסטות מעט מעונש המינימום במיוחד אם קיים מכלול של סיבות אך אם רוצים להביא לשינוי משמעותי והפחתה קיצונית בענישה – חייבים לקבל ייצוג משפטי ראוי שיביא לשינוי הסעיף ולהפחתת הענישה למספר חודשי פסילה בודדים בלבד. 

נהיגה בשכרות עונש

כפי שציינו לאורך המאמר, עבירת נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר ועל כן נוטים השופטים בבית המשפט לתעבורה להחמיר עם הנהגים הנאשמים בביצוע עבירה זו. נהיגה בשכרות נושאת עונשים שונים ומגוונים לרבות: פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 24 חודשים בפועל, פסילה על תנאי, קנס כספי, 10 נקודות תעבורה וכן לעיתים גם רכיב ענישה של מאסר הן בפועל והן על תנאי. בהתאם לכך חשוב להתייחס לעבירה הנוכחית בכובד ראש ולא להתמודד עימה לבד בבית המשפט. ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תעבורה בעבירה שכזאת איננו בגדר המלצה, אלא חובה! עורך דין מנוסה ומיומן ידע לבחון עבור הנהגים הנאשמים את כלל חומרי החקירה הקיים בתיק ולוודא כי התקיימו כל הנהגים הנדרשים מצידה של המשטרה. איתור כשלים מהותיים בראיות התביעה עשוי לפגום את הבסיס להרשעה ועל כן עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל ולעיתים זיכוי מלא מן העבירה! 

היוועצו בהקדם האפשרי עם משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל והבטיחו לעצמם ניהול הליך משפטי מקצועי והולם. 

מה העונש על נהיגה בשכרות - uliel

שאלות נפוצות
אם נתפסת פעם ראשונה נוהג בשכרות, עונש המינימום יהיה שנתיים פסילת רישיון נהיגה ועונשים נוספים שמתלווים לכך. לעוד בנושא, כנסו לאתר.
העונש החמור ביותר הוא מאסר בפועל, כאשר מתלווים אליו עונשים נוספים כמו למשל: מספר שנות פסילת רישיון נהיגה. למידע נוסף, בקרו באתר.
נסיבות אישיות, נהיגה בשכרות ברף נמוך ובנוסף עבר תעבורתי נקי עשויים להטיב עם הנאשם. סיוע משפטי על ידי עורך דין תעבורה הוא הכרחי. ליצירת קשר, כנסו לאתר.
בהחלט. קצין משטרה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה שלך פסילה מנהלית לפרק זמן של 30 ימים.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה